Στα 573 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός του έργου
Το έργο αφορά την πρώτη σήραγγα του τμήματος Apața – Cața της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Sighisoara.
Σύμφωνα με ανακοίνωση που εκδόθηκε, το τεχνικό αντικείμενο του έργου προϋπολογισμού 573 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει τη διάνοιξη των βουνών μεταξύ των περιοχών Apața και Racoș για την κατασκευή των μεγαλύτερων σιδηροδρομικών σηράγγων της Ρουμανίας, συνολικού μήκους 12 χλμ.
Το τμήμα Brasov - Sighisoara αποτελεί μέρος του στρατηγικής σημασίας σιδηροδρομικού άξονα Ρήνου - Δουνάβεως και έχει ιδιαίτερη αξία για την Ευρωπαϊκή Ένωση η οποία συγχρηματοδοτεί το έργο.
Με την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης της γραμμής, οι συρμοί θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες έως 160 χλμ/ώρα.
Τεχνικά σημεία του έργου
Το πρώτο από τα 2 μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων (TBM) τα οποία συγκαταλέγονται στα μεγαλύτερα της Ευρώπης, εγκαταστάθηκε στην περιοχή Ormeniș της επαρχίας Brasov και ξεκίνησε τη διάνοιξη της πρώτης από τις 2 δίδυμες σήραγγες («Ormeniș») του έργου, μήκους 6,9 χλμ. στο πλαίσιο της κατασκευής του νότιου άξονα του σιδηροδρομικού έργου.
Η 2η σήραγγα («Homorod») μήκους 5,1 χλμ, θα διανοιχθεί μεταξύ των θέσεων Racoș και Homorod.
Οι σήραγγες θα ενώνονται με στοές. Οι συνολικά 4 σήραγγες θα έχουν εσωτερική διάμετρο 8,6 μέτρων και θα διανοιχθούν από 4 TBM τα οποία θα δουλεύουν παράλληλα.
Η πρόοδος της υλοποίησης του τεχνικού αντικειμένου είναι στο 24% και η αποπεράτωση αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2027.
Οι μελέτες του έργου χρειάστηκε να επικαιροποιηθούν, λαμβάνοντας υπόψη δύσκολες γεωτεχνικές και καιρικές παραμέτρους. Σε πλήρη ανάπτυξη, θα εργαστούν στο έργο περίπου 600 άτομα, ανάμεσα στα οποία συγκαταλέγονται και μηχανικοί με διεθνή εμπειρία σε έργα σηράγγων.
Πίστη για προοπτικές ανάπτυξης της Ρουμανίας
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου (Πρόεδρος του ΔΣ και Διευθύνων Σύμβουλος της Άκτωρ), εξέφρασε την πεποίθηση ότι το συγκεκριμένο έργο θα βοηθήσει τη Ρουμανία να εκσυγχρονίσει τις υποδομές της στον σιδηρόδρομο.
«Η Άκτωρ υλοποιεί ένα εμβληματικό σιδηροδρομικό έργο, που περιλαμβάνει τεχνικές καινοτομίες, μοναδικές στην ιστορία της χώρας, σε ιδιαίτερα δύσκολες γεωτεχνικά συνθήκες.
Πρόκειται για ένα έργο που θα βοηθήσει τη Ρουμανία να εκσυγχρονίσει τις σιδηροδρομικές της υποδομές.
Πιστεύουμε βαθιά στις προοπτικές ανάπτυξης της Ρουμανίας και είμαστε περήφανοι που συμμετέχουμε σε αυτό το εγχείρημα», δήλωσε σχετικά.
Η Άκτωρ υλοποιεί μέσω άλλης σύμβασης 2 ακόμη τμήματα του εν λόγω σιδηροδρομικού άξονα: Τα «Brasov – Apata» και «Cata – Sighisoara».
Ο προϋπολογισμός των δύο συμβάσεων ξεπερνά τα 1,1 δισ. ευρώ προ ΦΠΑ.
www.worldenergynews.gr