Επανάσταση στα ηλεκτρικά οχήματα φέρνουν οι μπαταρίες EV από DRX

Επανάσταση στα ηλεκτρικά οχήματα φέρνουν οι μπαταρίες EV από DRX

Υποσχόμενη τεχνολογία που θα μπορούσε να παρέχει αξιόπιστη, φθηνή και άφθονη αποθήκευση ενέργειας

Εσχάτως γίνεται πολύς λόγος για τη χρήση μπαταριών EV και οι ειδικοί σε αυτόν τον τομέα ψάχνουν τρόπους για την καλύτερη αξιοποίησή τους. Οι έρευνες είναι πολλές, όπως τα συμπεράσματα που προκύπτουν από αυτές.

Το IEEE Spectrum (μια ομάδα ερευνητών με επικεφαλής το Εθνικό Εργαστήριο Lawrence Berkeley) πιστεύει ότι το διαταραγμένο ορυκτό αλάτι ή DRX, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία μπαταριών πυκνής ενέργειας χωρίς νικέλιο ή κοβάλτιο που θα οδηγούσαν σε ηλεκτρικά οχήματα με μεγαλύτερη εμβέλεια.

Πρόκειται για πολλά υποσχόμενη τεχνολογία που θα μπορούσε να παρέχει αξιόπιστη, φθηνή και άφθονη αποθήκευση ενέργειας με δυνατότητα να αλλάξει το παιχνίδι για τα ηλεκτρικά οχήματα.

«Τα υλικά μας έχουν δείξει καλή απόδοση, αλλά ένα κύριο στοιχείο στο οποίο εργαζόμαστε είναι να βελτιώσουμε τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας με υλικά DRX», είπε ο Guoying Chen (ερευνητής στο Berkeley Lab και συναρχηγός της Κοινοπραξίας DRX).

 

Σχέδιο δράσης ΟΗΕ για την εξάλειψη της ρύπανσης

Το 2019, η Γραμματεία των Ηνωμένων Εθνών παρουσίασε το σχέδιο δράσης της για την σημαντική εξάλειψη της ρύπανσης από βρώμικη ενέργεια που προκαλεί την υπερθέρμανση του πλανήτη μας και η μετάβαση στα EV για αναπόφευκτα ταξίδια με αυτοκίνητο μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των επιπέδων διοξειδίου του άνθρακα, ενός αερίου που παγιδεύει τη θερμότητα.

Ωστόσο, όπως τόνισε η IEEE Spectrum, η ζήτηση για τα ορυκτά που χρησιμοποιούνται στις παραδοσιακές μπαταρίες EV «αρχίζει να εκτοξεύεται», με την εταιρεία πληροφοριών S&P Global να προβλέπει ελλείψεις σε νικέλιο και κοβάλτιο έως το 2027.

 

Συμφέρουσα λύση το DRX

Η απόκτηση των ορυκτών είναι επίσης μια ενεργοβόρα, ρυπογόνα διαδικασία που συνοδεύεται από ανθρωπιστικές ανησυχίες, ιδιαίτερα στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό η οποία είναι γνωστή για τα ορυχεία κοβαλτίου της, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ.

Αντίθετα, το DRX είναι φθηνότερο και πιο εύκολο στη συγκομιδή, γεγονός που θα μπορούσε όχι μόνο να μειώσει τη ρύπανση που σχετίζεται με την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και να μειώσει τις τιμές των οχημάτων. Οι μπαταρίες που χρησιμοποιούν DRX δεν χρειάζονται ούτε κοβάλτιο ούτε νικέλιο ως σταθεροποιητή λόγω της κυβικής κρυσταλλικής δομής του ορυκτού.

«Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πολλά διαφορετικά μέταλλα μετάπτωσης. Όλα αυτά τα χρόνια, τα παραδοσιακά υλικά καθόδου ιόντων λιθίου βασίζονταν στο νικέλιο και το κοβάλτιο, αλλά τώρα ξαφνικά έχουμε έναν ευέλικτο, ευέλικτο χώρο. Η βιωσιμότητα είναι πραγματικά ένα μεγάλο πλεονέκτημα», εξήγησε ο Chen.  

 

Σε μια 5ετία τα σπουδαία…

Η έρευνα βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη μετά την επίσημη έναρξη της Κοινοπραξίας DRX τον Οκτώβριο του 2022, με την IEEE Spectrum να σημειώνει ότι «διαφορετικές ομάδες εργάζονται σε υπολογιστική μοντελοποίηση για να βρουν νέες και βελτιωμένες χημικές συνθέσεις για καθόδους DRX».

Η ομάδα ελπίζει ότι ένα προϊόν θα είναι έτοιμο για επίδειξη και εμπορευματοποίηση εντός 5 ετών.

«Το DRX είναι μια πολλά υποσχόμενη τεχνολογία που θα μπορούσε να παρέχει αξιόπιστη, αλλά φθηνή και άφθονη αποθήκευση ενέργειας. Αλλά αυτό πρέπει να συμβεί σύντομα και η Κοινοπραξία DRX θα μας βοηθήσει να φτάσουμε εκεί», δήλωσε ο Gerbrand Ceder (κύριος συμμετέχων της έρευνας) τον Σεπτέμβριο ου 2023.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης