Προετοιμασία F-35 για πιθανή πυρηνική επίθεση υπό το φόβο ιρανικού στρατιωτικού εξοπλισμού - Η IAF δοκίμασε τροποποιήσεις που έγιναν στα μαχητικά αεροσκάφη για να τα καταστήσει πιο ικανά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο
Σύμφωνα με πηγές του Ισραήλ, η ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία (IAF) προετοιμάζει τα συγκεκριμένα μαχητικά αεροσκάφη της για πιθανές επιθέσεις σε πυρηνικές εγκαταστάσεις του Ιράν,
Την περασμένη εβδομάδα, ο Αλί-Ακμπάρ Σαλεχί (πρώην επικεφαλής της πυρηνικής υπηρεσίας του Ιράν), με δηλώσεις που μεταδόθηκαν στην ιρανική κρατική τηλεόραση άφησε να εννοηθεί ότι το Ιράν είχε όλα όσα απαιτούσε για την κατασκευή μιας πυρηνικής βόμβας.
Η σκοπιμότητα των αλλαγών στην ισραηλινή πολεμική αεροπορία
Οι αλλαγές που έγιναν από την IAF στα F-35 της ήταν πίσω από την απόφαση να πραγματοποιηθεί βαριά συντήρηση στο Ισραήλ αντί να στείλει το αεροσκάφος stealth σε ένα ευρωπαϊκό κέντρο συντήρησης.
Οι αλλαγές που γίνονται έχουν σκοπό να καταστήσουν το αεροσκάφος stealth πιο ικανό εάν το Ισραήλ αποφασίσει να επιτεθεί σε πυρηνικές τοποθεσίες στο Ιράν.
Η IAF έχει δοκιμάσει ορισμένες από τις τροποποιήσεις που έγιναν στα μαχητικά F-35I Adir stealth για να τα καταστήσει πιο ικανά σε μια πιθανή επίθεση στο Ιράν.
Τον Μάρτιο του 2023, η IAF συμμετείχε σε κοινή άσκηση με την Ελλάδα, τη Γαλλία, την Κύπρο, την Ιταλία και τις ΗΠΑ.
Πηγές στο Ισραήλ ήταν έτοιμες μόνο να πουν ότι το F-35 που χρησιμοποιείται από την IAF θα μετέφερε περισσότερο καύσιμο «σε ειδικές δεξαμενές» στη μη stealth φάση της πτήσης, σημειώνοντας ότι το πρόσθετο καύσιμο ήταν «απαραίτητο» ακόμη και με εναέριο ανεφοδιασμό. δυνατότητες.
Ο ειδικός εξοπλισμός του Ισραήλ
Η Israel Aerospace Industries (IAI) έχει αναπτύξει ειδικές δεξαμενές καυσίμων για διαφορετικούς τύπους μαχητικών αεροσκαφών και έχει χρησιμοποιήσει παλιά Boeing 707 που έχουν μετατραπεί για να λειτουργούν ως αεροσκάφη ανεφοδιασμού.
Τα τελευταία χρόνια, το Ισραήλ έχει παραγγείλει νέα δεξαμενόπλοια Boeing KC-46A Pegasus, το πρώτο από τα οποία θα παραδοθεί στα τέλη του 2025.
Ειδικά αεροσκάφη δοκιμής οπλίστηκαν πρόσφατα με ισραηλινής κατασκευής πυρομαχικά ακριβείας βάρους 1.000 κιλών. Η βόμβα, που σχεδιάστηκε για να ταιριάζει στον χώρο όπλων του F-35, έχει περιγραφεί ως όπλο με «σούπερ διείσδυση».
Δεν έχουν γνωστοποιηθεί περισσότερες λεπτομέρειες για τη βόμβα, αλλά μία από τις έξυπνες βόμβες της ισραηλινής εταιρείας Rafael (η Spice 2000), διαθέτει κιτ πρόσθετου για κεφαλές 900 κιλών όπως οι MK-84, BLU-109 και RAP-2000. Μπορούμε να υποθέσουμε ότι η νέα βόμβα βασίστηκε στην εμπειρία που συγκεντρώθηκε από τη χρήση αυτής της βόμβας.
Σε πρόσφατες δοκιμές, αυτή η μοναδική βόμβα που αναπτύχθηκε για τα F-35 της IAF πέτυχε πιθανότητα κυκλικού σφάλματος (CEP) 3 μέτρων.
Οι δυνατότητες του δοκιμαστικού F-35
Το δοκιμαστικό αεροσκάφος F-35 που λειτουργεί από την κύρια μονάδα δοκιμών της IAF είναι εξοπλισμένο με τρόπο που του επιτρέπει να πετάει και να εκτοξεύει οπλικά συστήματα σε περιοχές κορεσμένες από EW.
Το δοκιμαστικό αεροσκάφος χρησιμοποιήθηκε επίσης για να ενισχύσει τις δυνατότητες του F-35 να αναχαιτίζει οπλισμένα UAV που κατασκευάζει το Ιράν σε αυξανόμενους αριθμούς, πολλά από τα οποία έχουν σταλεί στη Ρωσία για να χρησιμοποιηθούν στον πόλεμο της χώρας στην Ουκρανία.
Ισραηλινές πηγές ανέφεραν ότι η αυξανόμενη απειλή των ιρανικών ένοπλων UAV αντικατοπτρίστηκε στις αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν στα F-35 της IAF, οι οποίες περιλάμβαναν τη δυνατότητα στους πιλότους να λαμβάνουν άμεσα δεδομένα από μονάδες εδάφους που αποτελούν μέρος της «Διοίκησης Βάθους» του IDF.
Ο φόβος του Ισραήλ για πιθανό εξοπλισμό του Ιράν
Πριν από 2 χρόνια, το Ισραήλ επηρεάστηκε από τα ρωσικά συστήματα άρνησης GPS που χρησιμοποιούσαν οι ρωσικές δυνάμεις στη Συρία.
Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης, η ισραηλινή πολιτική αεροπορία υπέστη τη σοβαρότερη παρέμβαση, αλλά τα τελευταία χρόνια παρατηρήθηκε επιτάχυνση της ανάπτυξης συστημάτων που θα καθιστούσαν τα στρατιωτικά συστήματα που ανέπτυξε το Ισραήλ απρόσβλητα σε τέτοιες διακοπές. Ορισμένα είναι ήδη σε λειτουργία, ενώ άλλα έχουν συνεχίσει τις δοκιμές.
Επισήμως, κανείς στο Ισραήλ δεν ήταν έτοιμος να αντιμετωπίσει το πρόβλημα.
Ο Υποστράτηγος Giora Eiland είπε ότι εάν τα προηγμένα δυτικά οπλικά συστήματα φτάσουν στα χέρια του Ιράν, θα μπορούσε να προκαλέσει πρόβλημα εάν αυτά τα συστήματα χρησιμοποιούνταν εναντίον του Ισραήλ.
«Όταν μια χώρα όπως το Ιράν βάζει στα χέρια της ένα προηγμένο οπλικό σύστημα κατασκευής των ΗΠΑ όπως το JDAM, δημιουργεί τον κίνδυνο να βρει τα αδύναμα σημεία σε ένα τέτοιο σύστημα.
Στο παράδειγμα JDAM, το σύστημα πλοήγησης GPS μπορεί να επηρεαστεί από προηγμένες τεχνολογίες άρνησης GPS, όπως αυτές που αναπτύχθηκαν από τη Ρωσία», παρατήρησε ο Άιλαντ.
Ισραηλινής κατασκευής οπλικά συστήματα που χρησιμοποιούν GPS ως αισθητήρα καθοδήγησης χρησιμοποιούν επίσης άλλες μεθόδους που είναι απρόσβλητες σε παρεμβολές. Αναλύοντας τα ρωσικά συστήματα άρνησης GPS που λειτουργούσαν στη Συρία, το Ισραήλ ανέλαβε δράση για να είναι καλύτερα προετοιμασμένο για πιο επιθετική άρνηση GPS.
Το προηγμένο σύστημα ADA anti-jam GPS
Ο πολλαπλασιασμός συστημάτων παρεμβολής GPS ρωσικής κατασκευής στη Μέση Ανατολή επιτάχυνε τη διαδικασία εξοπλισμού των αεροσκαφών της IAF με συστήματα κατά της εμπλοκής.
Το 2021, η IAF αποκάλυψε ότι ένα προηγμένο σύστημα κατά της εμπλοκής που αναπτύχθηκε από την IAI είχε ενσωματωθεί σε προηγμένες πλατφόρμες που χρησιμοποιούνται από τις διάφορες μοίρες της.
Πρόκειται για το σύστημα ADA anti-jam GPS που σχεδιάστηκε για να προστατεύει την πλοήγηση GPS/GNSS από εμπλοκές.
Σύμφωνα με την IAI, το σύστημα έχει ενσωματωθεί σε προηγμένες πλατφόρμες που χρησιμοποιούνται από την IAF, συμπεριλαμβανομένων μαχητικών αεροσκαφών F-16 και διαφόρων τύπων UAV.
Το σύστημα ADA έχει επιδείξει λειτουργική ωριμότητα και χρησιμοποιείται από αρκετούς διεθνείς πελάτες σε διάφορες εναέριες, χερσαίες και θαλάσσιες πλατφόρμες.
Η IAI είπε ότι η ADA είχε αποδεδειγμένη μάχη για την παροχή ανοσίας έναντι των παρεμβολών GPS, αφού απέδειξε την αποτελεσματικότητά της στην κρίση Ισραήλ-Παλαιστίνης του 2021 στη Γάζα.
Ισραηλινές πηγές ανέφεραν ότι οι αλλαγές στο F-35 της IAF έγιναν επίσης για να μπορέσει το αεροσκάφος να λειτουργεί σε αυτόνομη λειτουργία όταν οι επίγειες δυνάμεις μεταδίδουν δεδομένα στόχου απευθείας στον πιλότο χωρίς να περάσουν από το κέντρο επιχειρήσεων της IAF.
Η δυνατότητα θα βασίζεται σε ένα πολύ προηγμένο, εξαιρετικά διαβαθμισμένο σύστημα μεταφοράς δεδομένων που αναπτύχθηκε στο Ισραήλ.
www.worldenergynews.gr