Τελευταία Νέα

Φραγκογιάννης: Η Ελλάδα πύλη της Ινδίας προς την Ευρώπη, με τα ελληνικά λιμάνια κόμβο του Διαδρόμου IMEC

Φραγκογιάννης: Η Ελλάδα πύλη της Ινδίας προς την Ευρώπη, με τα ελληνικά λιμάνια κόμβο του Διαδρόμου IMEC
Ο Εμπορικός διάδρομος Ελλάδας - Ινδίας - Το case συνεργασίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με GMR

Οι υποδομές και η ενέργεια βρέθηκαν στο επίκεντρο των παρουσιάσεων των ελλήνων επιχειρηματιών και παραγόντων που συμμετείχαν χθες στο 2ο Κονκλάβιο Ευρώπης – Ινδίας για την Επιχειρηματικότητα και τη Βιωσιμότητα (CII India Europe Business & Sustainability Conclave), που πραγματοποιείται στην Ινδία με τη συμμετοχή πουάριθμης ελληνικής αποστολής.
Ο υφυπουργός Οικονομικής Διπλωματίας Κώστας Φραγκογιάννης, ήταν επικεφαλής της επιχειρηματικής αντιπροσωπείας και αναφέρθηκε στις δυνατότητες συνεργασιών μεταξύ των δύο χωρών στην πράσινη ενέργεια.

Όπως είπε η Ελλάδα και η Ινδία μπορούν από κοινού να αξιοποιήσουν την ενέργεια από τη θάλασσα, τον ήλιο και τον άνεμο μέσω κοινής έρευνας, μεταφοράς τεχνολογίας και επενδύσεων σε υποδομές ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Αυτή η συνεργασία μπορεί να μετατρέψει άλλα νησιά ή ηπειρωτικές περιοχές σε ενεργειακά ανεξάρτητες οντότητες, είτε στην Ελλάδα είτε στην Ινδία.


Ο Πόρος το επόμενο "GR-eco Islands”


Το επόμενο νησί, στο οποίο θα εφαρμόσουμε βιώσιμη ανάπτυξη θα είναι ο Πόρος”, είπε ο κ. Φραγκογιάννης. Όπως εξήγησε η πράσινη μετάβαση του Πόρου θα δώσει προτεραιότητα σε τέσσερις κύριες πτυχές: τη δημιουργία ενός φωτοβολταϊκού πάρκου, την προώθηση της ηλεκτρονικής κινητικότητας, την ανάπτυξη ενός συστήματος κυκλικής οικονομίας και την εισαγωγή ενός νέου αμιγώς ηλεκτρικού πλοίου. Επιπλέον, θα καταβληθούν προσπάθειες για τη μετατροπή μικρών παραδοσιακών επιβατηγών πλοίων σε ηλεκτρικά.

Σημείωσε ότι το πρόγραμμα "GR-eco Islands" σε εθνικό επίπεδο, είναι μια πρωτοποριακή πρωτοβουλία που στοχεύει στη μετατροπή των ελληνικών νησιών σε υποδείγματα ενεργειακής αυτονομίας, πρακτικών κυκλικής οικονομίας για τη διαχείριση του νερού και των αποβλήτων και φιλικών προς το περιβάλλον μεταφορών. Η μετάβαση προς τη βιωσιμότητα δεν συμβάλλει μόνο στην οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας, αλλά προωθεί επίσης τη βιώσιμη ανάπτυξη για τις τοπικές κοινότητες.


Tα βασικά σημεία της ομιλίας Φραγκογιάννη για τον εμπορικό διάδρομο Ινδίας - Ελλάδας

Ο κ. Φραγκογιάννης, τόνισε ότι υπάρχουν δυνατότητες για συνεργασίες και συνέργειες μεταξύ των επιχειρήσεων των δύο χωρών και ότι η επιτυχής ανάπτυξη βιώσιμων έργων βασίζεται σε συνέργειες και επενδύσεις. Και απευθυνόμενος στο κοινό των Ινδών επιχειρηματιών σημείωσε ότι θα βρουν τους κατάλληλους εταίρους «και με αμοιβαία εμπιστοσύνη, σεβασμό και κατανόηση, μπορούμε να δημιουργήσουμε αμοιβαία επωφελείς και ιδιαίτερα κερδοφόρες επιχειρήσεις».

Ειδική αναφορά έκανε στη νανακοίνωση της G20 για τον εμπορικό διάδρομο που συνδέει την Ευρώπη με τη Μέση Ανατολή και την Ινδία, μέσω ναυτιλιακών λιμένων και σιδηροδρομικών γραμμών, την οποία ο Πρόεδρος Bidden χαρακτήρισε ως «επένδυση που αλλάζει το παιχνίδι», και τόνισε ότι παρουσιάζει εξαιρετικές ευκαιρίες συνεργασίας. Επιβεβαιώνω τη βούλησή μας να υποστηρίξουμε πλήρως το έργο IMEC. Η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει την πύλη της Ινδίας προς την Ευρώπη, με τα ελληνικά λιμάνια να λειτουργούν ως κόμβος του Διαδρόμου IMEC.

Όπως είπε, «εκτός από παραγωγός και εξαγωγέας πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), η Ελλάδα στοχεύει να γίνει ένας σημαντικός κόμβος logistics στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, κατασκευάζουμε επί του παρόντος ένα σιδηροδρομικό δίκτυο που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, την Αλεξανδρούπολη, το Burgas, τη Varna και τη Russe.

Η πρωτοβουλία αυτή θα μετατρέψει αυτά τα λιμάνια σε σημαντικούς κόμβους που θα παρέχουν ολοκληρωμένες λύσεις μεταφορών, logistics και εφοδιαστικής αλυσίδας. Έχοντας κατά νου τις προτεραιότητες της ΕΕ, υποστηρίζουμε σθεναρά τις επενδύσεις και τις συνεργασίες στον τομέα των μεταφορών και της εφοδιαστικής κατά μήκος του εμπορικού άξονα από το βορρά προς το νότο, από τη δύση προς την ανατολή».


Η παρουσίαση της ΓΕΚ Τέρνα


Το εκτελεστικό μέλος ΔΣ και Γενική Διευθύντρια χρηματοοικονομικών υπηρεσιών του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Πηνελόπη Λαζαρίδου, αναφέρθηκε στο ρόλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην ανάπτυξη των υποδομών στην Ελλάδα και στην επιτυχημένη συνεργασία με τον ινδικό fund GMR.

Όπως είπε την τελευταία δεκαετία – ένα σημαντικό μέρος του προϋπολογισμού των υποδομών της Ελλάδας ήταν εντάσεως μεταφορών. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναδείχθηκε ως κύριος συντελεστής αυτής της πρωτοβουλίας, διαδραματίζοντας καθοριστικό ρόλο στην επιτυχή παράδοση πολυάριθμων εμβληματικών έργων παραχώρησης υποδομών και ενέργειας, αξίας δισεκατομμυρίων ευρώ το καθένα.

Ειδικότερα, σημείωσε: «Τα έργα αυτά όχι μόνο έχουν αναβαθμίσει το υπάρχον δίκτυο της Ελλάδας, αλλά συνέβαλαν και στην αύξηση του ΑΕΠ της χώρας.
Επίσης, την ίδια περίοδο, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έδειξε την ικανότητά της να προωθεί επιτυχημένες συνεργασίες με διεθνείς επενδυτές και συνεργάτες, συμπεριλαμβανομένων εξέχων ονομάτων όπως η Ferrovial, η ACS Dragados, η Qatar Petroleum, η egis και κυρίως η ακμάζουσα συνεργασία με την GMR για την ανάπτυξη το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Ηράκλειο Κρήτης.

Το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Ηράκλειο Κρήτης, το 2ο μεγαλύτερο αεροδρόμιο στην Ελλάδα, αντιπροσωπεύει μια αξιοσημείωτη συνεργασία και επιτυχημένο συνδυασμό τεχνογνωσίας και πόρων μεταξύ: GMR, του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα εκμετάλλευσης αεροδρομίων στην Ασία και μεταξύ των μεγαλύτερων στον κόσμο, και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Το έργο περίπου 800 εκατ. ευρώ προχωρά ραγδαία και σύμφωνα με το καθορισμένο χρονοδιάγραμμα. Αναμένεται ότι η κατασκευή θα έχει ολοκληρωθεί με επιτυχία μέχρι τον Φεβρουάριο του 2027. Με την ολοκλήρωσή της, το αεροδρόμιο θα μπορεί να φιλοξενήσει περισσότερους από 15 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.

Η συνεργασία μεταξύ Ινδίας και Ελλάδας, ωστόσο, δεν σταματά εκεί, και είναι έτοιμη να επεκταθεί πέρα από τα τρέχοντα έργα, ανοίγοντας το δρόμο για μελλοντικές προσπάθειες και ευκαιρίες που υπόσχονται και τα δύο έθνη.

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η παραχώρηση για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, όπου η GMR και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ επανένωσαν τις δυνάμεις τους και συμμετέχουν ενεργά στη διαγωνιστική διαδικασία. Αυτή η συνεχιζόμενη συνεργασία υπογραμμίζει το αμοιβαίο ενδιαφέρον και τη δέσμευση και των δύο εθνών να ενισχύσουν περαιτέρω τους οικονομικούς δεσμούς τους και τις προσπάθειες ανάπτυξης υποδομών».

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης