Τι είπε ο Γ. Περιστέρης στην έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων
Στις δύο μεγάλες παραχωρήσεις που θα εντάξει στο χαρτοφυλάκιό της η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αναφέρθηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος κ. Γιώργος Περιστέρης, κατά την έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων, σημειώνοντας ως προς την Εγνατία Οδό ότι δεν αργεί μεν η υπογραφή της σύμβασης, αλλά θα χρειαστεί χρόνος μέχρι να κλείσουν όλα τα προαπαιτούμενα από πλευράς Δημοσίου.
Αντίστοιχα, αναφερόμενος στην νέα παραχώρησης της Αττικής Οδού, όπου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει αναδειχθεί προτιμητέος επενδυτής, έναντι 3,27 δισ. ευρώ, εξέφρασε την πεποίθηση πως δεν θα αργήσει πολύ η ολοκλήρωση του διαγωνισμού, καθώς η πρόοδος δεν έχει επηρεαστεί από την προσφυγή που έχει καταθέσει στο ΣτΕ το σχήμα Vinci-Μυτιληναίος.
Οι εκκρεμότητες για την Εγνατία
Η τελική ευθεία για την ολοκλήρωση του πότζεκτ της Εγνατίας Οδού, που μετρά ήδη από το καλοκαίρι του 2021, δεν είναι εύκολη υπόθεση. Βασική προϋπόθεση για την υπογραφή της σύμβασης αποτελεί η έκδοση της ΚΥΑ που θα αυξάνει το ύψος των διοδίων στα 0,04 ευρώ/χλμ. από τα 0,03 ευρώ/χλμ. που είναι σήμερα. Η συγγραφή της απόφασης έχει προχωρήσει, ενώ το περιθώριο που έχει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι 15 ημέρες πριν την υπογραφή. Θα προηγηθεί πράξη υπουργικού συμβουλίου που θα εξουσιοδοτεί τον υπουργό να προχωρήσει στην τροποποίηση της τιμολογιακής πολιτικής.
Ένα ακόμη προαπαιτούμενο είναι η σύσταση της εταιρείας ειδικού σκοπού (SPV) από το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ– Egis, που θα αναλάβει τη λειτουργία και διαχείριση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού. Οι εκκρεμότητες που θα μείνουν προς διευθέτηση μετά τις πολυπόθητες υπογραφές επίσης είναι απαιτητικές. Θα πρέπει αρχικά να ολοκληρωθεί από την Εγνατία Οδός Α.Ε. η πιστοποίηση των σηράγγων.
Καταγραφή του αυτοκινητόδρομου
Ακόμη, θα πρέπει η σημερινή εταιρεία λειτουργίας του άξονα και το ελληνικό Δημόσιο να παραδώσουν λεπτομερή και πλήρη καταγραφή της κατάστασης του αυτοκινητόδρομου, χιλιόμετρο προς χιλιόμετρο, ώστε να γίνει η παραλαβή από την παραχωρησιούχο.
Ανοικτό, εντωμεταξύ, παραμένει το θέμα της κατασκευής των μετωπικών σταθμών διοδίων Μάλγαρα και Χαλάστρα, καθώς και η λειτουργία των πλευρικών διοδίων του Πολυκάστρου που έχουν ακυρωθεί κατόπιν προσφυγής στο ΣτΕ. Οι τοπικές αντιδράσεις είναι έντονες. Σε κάθε περίπτωση, δεδομένων των προβλέψεων του διαγωνισμού, επί των οποίων κατατέθηκε και η προσφορά, εάν οι σταθμοί δεν λειτουργήσουν, η παραχωρησιούχος θα έχει το δικαίωμα να ζητήσει αποζημίωση. Υπενθυμίζεται ότι στη περίπτωση της Βαρυμπόμπης, η μη εγκατάσταση σταθμού διοδίων «ισοσταθμίζεται» από το Δημόσιο, με ετήσια αποζημίωση στον παραχωρησιούχο περίπου 25 εκατ. ευρώ.
www.worldenergynews.gr