Δεκαπέντε μέτρα την ημέρα προχωρά ο πρώτος μετροπόντικας
Πρόκειται για δύο μηχανήματα διάνοιξης, που διαθέτουν την πλέον σύγχρονη τεχνολογία παγκοσμίως, με πλήθος αυτοματισμών, τα οποία θα σκάψουν τα συνολικά 12,8 χλμ. της νέας «πορτοκαλί» της Αθήνας, με τους 15 σταθμούς. Ήδη ο πρώτος μετροπόντικας που ξεκίνησε από το φρέαρ της Κατεχάκη, ταξιδεύει κάτω από την πόλη και ως το Πάσχα αναμένεται να φτάσει στο Γουδή.
Ο δεύτερος μετροπόντικας έχει συναρμολογηθεί στο φρέαρ της Βεΐκου και σε μερικές ημέρες θα ξεκινήσει το ταξίδι του, προκειμένου να σκάψει ως τον Ευαγγελισμό όπου τα δύο μηχανήματα θα «συναντηθούν» σε περίπου δύο χρόνια. Επί του παρόντος, από την Ελληνικό Μετρό έχουν παραδοθεί στην κατασκευάστρια κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM, οι πέντε από τους συνολικά 15 σταθμούς του έργου. Τα εργοτάξια σε Κολωνάκι, Δικαστήρια και Γαλάτσι έχουν παραδοθεί πλήρως και μερικώς εκείνα σε Ακαδημία και Άλσος Βείκου.
Το έργο σε αριθμούς
Η Γραμμή 4, προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ, κατασκευάζεται από την κοινοπραξία των εταιριών. Στην πρώτη φάση ανάπτυξης, η γραμμή, που έχει σχήμα U, θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου και θα καταλήγει στο Γουδή. Με 15 σύγχρονους σταθμούς και σιδηρόδρομο διπλής τροχιάς, μήκους 12,8 χιλιομέτρων, θα εξυπηρετεί οικιστικές ζώνες στο κεντρικό τμήμα του αστικού ιστού και σημαντικές υπηρεσίες. Θα συνδέσει το ‘Αλσος Βεΐκου με τα Δικαστήρια σε 5 λεπτά και με την Πανεπιστημιούπολη σε διάστημα 14 λεπτών.
Σήμερα, το μηχάνημα ολομέτωπης κοπής - TBM προχωρά 15 μέτρα ημερησίως, κατά μέσο όρο, επενδύοντας παράλληλα τη σήραγγα με «δαχτυλίδι» επτά κομματιών, πλάτους 1,5 μέτρου. Από το καλοκαίρι του 2021, οπότε υπεγράφη η σύμβαση, έχουν δημιουργηθεί 610 θέσεις εργασίας και έχουν συμπληρωθεί 1,7 εκ. εργατοώρες, χωρίς να συμβεί κανένα ατύχημα. Επίσης, έχουν εκπονηθεί 550 μελέτες, έχουν εγκατασταθεί 4 οικοδομικοί γερανοί και μία γερανογέφυρα και χρησιμοποιούνται 70 μηχανήματα. Μέχρι σήμερα, έχουν εκσκαφτεί 249.000 κυβικά μέτρα χώματος και χρησιμοποιείται οπλισμός σιδήρου 3 χιλιάδων τόνων.
Στο πλαίσιο δημοσιογραφικής ξενάγησης, στα έγκατα του εργοταξίου της Κατεχάκη, που δουλεύει σε 24ωρη βάση, ο κ. Χρήστος Ιωάννου, πρόεδρος του Ομίλου ΑΒΑΞ, αναφερόμενο στα δύο υπερσύγχρονα TBM έκανε λόγο για «τεχνική αρτιότητα - απαράμιλλη σε διεθνές επίπεδο», και τόνισε πως αυτό το έργο, όπως όμως και πολλά άλλα, αντιπροσωπεύει αυτό που πραγματικά είναι και θέλει να παραμείνει η ΑΒΑΞ: συνέπεια, γνώση, καινοτομία, αποφασιστικότητα και σκληρή δουλειά. «Οι κατασκευές και η επιχειρηματικότητα στο σύνολό της, δεν είναι σπριντ, είναι μαραθώνιος. Και σε αυτό τον μαραθώνιο δρόμο έχουμε μάθει να συμμετέχουμε από την πρώτη γραμμή, είτε ο δρόμος είναι ανηφορικός, είτε ευνοϊκός. Με αυτήν τη νοοτροπία, και τις αξίες που χαρακτηρίζουν την επιχειρηματική μας πορεία σχεδιάζουμε το μέλλον, υλοποιώντας τις υποδομές που θα αλλάξουν τη χώρα», συμπλήρωσε.
Από τη μεριά του, ο κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης, διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ υπογράμμισε: «Ο Όμιλος ΑΒΑΞ αντιμετωπίζει με διαχρονική συνέπεια αυτό που ονομάζεται δημόσιο έργο υποδομής στη χώρα μας. Συνδεόμαστε με τα έργα που άλλαξαν την Ελλάδα. Όπως συνέβη με την ολοκλήρωση της Γραμμής 3, εν μέσω πανδημίας, έτσι και τώρα με την πρόοδο των εργασιών μας στη Γραμμή 4, ο Όμιλός μας αποδεικνύει ότι κρίνεται από τη δουλειά του και μόνο, ακόμη και στα πιο απαιτητικά έργα».
www.worldenergynews.gr