Επίσκεψη και στο «Νίκος Καζαντζάκης από την πολιτική ηγεσία - Με χρηματοδότηση της ΤΕΡΝΑ η συντήρηση του οδοστρώματος του διαδρόμου
Τις εργασίες επιθεώρησε, σήμερα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ανακοινώνοντας πως με χρηματοδότηση της ΤΕΡΝΑ θα προχωρήσει, τις επόμενες εβδομάδες, η αναγκαία συντήρηση τμήματος του οδοστρώματος του 50ετούς διαδρόμου στο υφιστάμενο αεροδρόμιο του Ηρακλείου.
Όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας, ο νέος Διεθνής Αερολιμένας του Ηρακλείου Κρήτης, προϋπολογισμού περίπου 500 εκατ. ευρώ, είναι «ένα εμβληματικό έργο, εξαιρετικά δύσκολο και σύνθετο, με αρκετά ανοικτά ζητήματα, τα οποία θα επιδιώξουμε να αντιμετωπίσουμε κατά τον βέλτιστο εφικτό τρόπο».
Ήδη η έγκριση του νέου σχεδιασμού του αεροδρομίου μέσα στο 2023 επιτάχυνε τους ρυθμούς εκτέλεσης του έργου.
Η εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης» (ΔΑΗΚ) έχει συσταθεί για την κατασκευή και διαχείριση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, του δεύτερου μεγαλύτερου σε επισκεψιμότητα αεροδρομίου της χώρας.
Σε αυτή συμμετέχουν το Ελληνικό Δημόσιο (45,90%), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (32,46%) και η GMR Airports Ltd (21,64%).
Η γεωπολιτική θέση της Κρήτης, η τουριστική της ανάπτυξη, η ανάγκη για υψηλού επιπέδου τουριστικό προϊόν, η δυνατότητα αξιοποίησης κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο της πρωτογενούς παραγωγής της Κρήτης και η ανάγκη ολιστικής προώθησης της Κρητικής Διατροφής και Υγείας, απαιτούν ένα ισχυρό Μεταφορικό Κόμβο για την Κρήτη, την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και σε αυτή την κατεύθυνση, βασίζεται ο νέος βελτιωμένος σχεδιασμός του αεροδρομίου.
Το έργο βήμα - βήμα
Ειδικότερα, έχουν ολοκληρωθεί οι χωματουργικές εργασίες και τα αντιπλημμυρικά έργα στο σύνολο του αεροδρομίου.
Επίσης έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες οδοστρωσίας στον χώρο στάθμευσης αεροσκαφών και είναι σε εξέλιξη οι εργασίες οδοστρωσίας στις περιοχές του διαδρόμου – τροχοδρόμου.
Όσον αφορά στις εργασίες σε κτήρια έχει σχεδόν ολοκληρωθεί αυτό της Αστυνομίας και ο φέρων οργανισμός του κτηρίου νερού.
Ως προς τον Κεντρικό Αεροσταθμό, είναι σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες Φέροντα Οργανισμού με ολοκλήρωση του επιπέδου του υπογείου, του ισογείου, του διαδρόμου αφίξεων. Παράλληλα, έχει ξεκινήσει η κατασκευή ειδικών συστημάτων για το Κτήριο Κεντρικού Σταθμού, ενώ εκτελούνται οι εργασίες για την κατασκευή της γέφυρας αναχωρήσεων στο κτήριο Αεροσταθμού.
Τέλος, ξεκίνησαν και οι εργασίες θεμελίωσης του Πύργου Ελέγχου και εργασίες εκσκαφών στον Πυροσβεστικό Σταθμό και είναι σε εξέλιξη οι εργασίες κατασκευής του φέροντος οργανισμού του κτηρίου του Υποσταθμού.
Για τις Οδικές Συνδέσεις του Αεροδρομίου, με τον ΒΟΑΚ και τον ΝΟΑΚ, στη βόρεια σύνδεση του Αεροδρομίου (ΒΟΑΚ – Αεροδρόμιο) έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 70% το τμήμα από Χ.Θ. 7+020 έως την είσοδο του Αεροδρομίου (Χ.Θ. 18+624) και σε ποσοστό 45% το τμήμα από τον Κόμβο Χερσονήσου έως την Χ.Θ. 3+800.
Η νότια σύνδεση του Αεροδρομίου έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 75%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο εργοτάξιο απασχολούνται περίπου 900 άτομα.
Εντωμεταξύ, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας και ο αρμόδιος για τις υποδομές υφυπουργούς, Νίκος Ταχιάος, επισκέφθηκαν και το υφιστάμενο και σε συνθήκες κορεσμού αεροδρόμιο του Ηρακλείου.
Είναι χαρακτηριστικό ότι παρά τις ανεπαρκείς υποδομές, ο αερολιμένας «Νίκος Καζαντζάκης» έχει συνεχώς αυξανόμενη κίνηση, εξαιτίας των τουριστικών ροών, που για το 2023 ξεπέρασε τα 9 εκατ. επιβάτες.
www.worldenergynews.gr