Πλεονασμός παραγωγής στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Βάσει των υπολογισμών της, τα ενεργειακά έργα χαμηλών εκπομπών άνθρακα συνεισέφεραν περίπου 1,6 τρισεκατομμύρια δολάρια στο ΑΕΠ της χώρας πέρυσι, που ήταν περισσότερο από τη συνεισφορά οποιουδήποτε άλλου τομέα.
Σύμφωνα με το Κέντρο Έρευνας για την Ενέργεια και τον Καθαρό Αέρα, η εστίαση ήταν στα ηλεκτρικά οχήματα, την ηλιακή ενέργεια και τις μπαταρίες.
Οι επενδύσεις σε ενέργεια χαμηλών εκπομπών άνθρακα αυξήθηκαν επίσης κατά 40% στην Κίνα πέρυσι, ανέφερε επίσης ο οργανισμός, με το σύνολο να φτάνει το ισοδύναμο των 890 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Αυτή η αύξηση των επενδύσεων ήταν στην πραγματικότητα το 100% της συνολικής αύξησης των επενδύσεων σε όλες τις βιομηχανίες στην Κίνα, σημείωσε η CREA.
Σχολιάζοντας τα ευρήματά του, το Κέντρο Έρευνας για την Ενέργεια και τον Καθαρό Αέρα σημείωσε ότι αυτή η αυξανόμενη σημασία της λεγόμενης βιομηχανίας καθαρής ενέργειας η οποία διαθέτει επίσης (σύμφωνα με το Bloomberg) σιδηροδρόμους, υδροηλεκτρική ενέργεια και πυρηνική ενέργεια, την καθιστά κεντρική για την οικονομική πολιτική του Πεκίνου.
Δίνει επίσης στους παίκτες αυτού του κλάδου μεγαλύτερη επιρροή από εκείνους που δραστηριοποιούνται σε άλλους κλάδους, αλλά με αυτήν την αυξανόμενη επιρροή υπάρχει επίσης εγγενής κίνδυνος. Το κυριότερο μεταξύ αυτών είναι η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα.
«Το φάσμα της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας σημαίνει ότι η ανάπτυξη επενδύσεων καθαρής ενέργειας της Κίνας - και γενικά το οικονομικό της μοντέλο που βασίζεται στις επενδύσεις - δεν μπορεί να συνεχιστεί επ’ αόριστον», δήλωσε ο Lauri Myllyvirta (ένας από τους συντάκτες της έκθεσης).
Πλεονασμός παραγωγής στα EV
Υπάρχουν κίνδυνοι πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας και στα EV. Πέρυσι, η παραγωγή EV στην Κίνα αυξήθηκε κατά 36%, φτάνοντας τα 9,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα, που αντιπροσωπεύουν το 32% όλων των αυτοκινήτων που παράγονται στη χώρα. Οι πωλήσεις EV απορρόφησαν σχεδόν το σύνολο αυτής της παραγωγής, στα 9,5 εκατομμύρια.
Ωστόσο, ο κλάδος των EV στην Κίνα είναι τόσο έντονα ανταγωνιστικός όσο και ο τομέας της ηλιακής ενέργειας, με περισσότερες από 94 μάρκες με περισσότερα από 300 μοντέλα σε προσφορά.
Ωστόσο, τα ηλεκτρικά οχήματα προχωρούν δυνατά στη μεγαλύτερη αγορά τους με τις εξαγωγές να αρχίζουν να απογειώνονται επίσης.
www.worldenergynews.gr