Τελευταία Νέα
Βιομηχανία & Απανθρακοποίηση

FT: Πως επηρεάζουν οι εξαγωγές EV της Κίνας τον κλάδο του αλουμινίου

FT: Πως επηρεάζουν οι εξαγωγές EV της Κίνας τον κλάδο του αλουμινίου

Τα ευρωπαϊκά ηλεκτρικά οχήματα περιέχουν πολύ περισσότερο αλουμίνιο από τα αντίστοιχα ICE, ενισχύοντας ενδεχομένως τη ζήτηση του μετάλλου

Οι κινέζικες εξαγωγές EVs στην Ευρώπη έχουν σημειώσει σημαντική αύξηση, ασκώντας πίεση στους Ευρωπαίους κατασκευαστές και τη βιομηχανία αλουμινίου.

 

Το αν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα ωφελήσουν ή θα απειλήσουν την βιομηχανία αλουμινίου της Ευρώπης, είναι ερώτημα που πλανάται.

Σημειώνεται ότι η ΕΕ έχει θεσπίσει κυρώσεις σε ορισμένα κινέζικα προϊόντα αλουμινίου.

Το μέσο ευρωπαϊκό EV περιείχε 283 κιλά αλουμινίου το 2022 σε σύγκριση με 169 κιλά για τα οχήματα ICE. Αυτό προκύπτει από μελέτη της European Aluminium που δημοσιεύτηκε στους Financial Times (FT).

Σύμφωνα με στοιχεία των κινέζικων τελωνείων, η Κίνα εξήγαγε EVs αξίας 13,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην Ευρώπη τους πρώτους 7 μήνες του 2023. Συγκρίνετε αυτό το ποσό με 15,4 δισεκατομμύρια δολάρια το σύνολο του προηγούμενου έτους και αντιπροσωπεύει αύξηση 46%.

Η FT αναφέρει ότι η πλειοψηφία αυτών των οχημάτων είναι κινεζικές εκδόσεις δυτικών εμπορικών σημάτων όπως η Tesla.

Ωστόσο, οι ευρωπαϊκές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων που ανήκουν σε γνωστές μάρκες όπως η MG (τώρα κινεζικής ιδιοκτησίας) αυξήθηκαν επίσης από έτος σε έτος. Τώρα, μια άλλη μεγάλη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία (BYD), έχει αρχίσει να διαφημίζει τα δικά της μοντέλα στις ευρωπαϊκές αγορές.

 

Το ρεκόρ πωλήσεων της Κίνας

Η Κίνα παράγει σήμερα περισσότερα από τα μισά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν.

Επιπλέον, η ING δηλώνει ότι η χώρα έχει ήδη υπερβεί το στόχο της για το 2025 του 20% για τις πωλήσεις νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV).

Η τράπεζα παρέθεσε στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM), λέγοντας ότι οι πωλήσεις NEV της Κίνας έφτασαν επίσημα σε νέο ρεκόρ τον Οκτώβριο (956.000).

Αυτό ξεπέρασε το προηγούμενο ρεκόρ του Σεπτεμβρίου των 904.000 και αντιπροσωπεύει αύξηση 34% σε σχέση με τις 714.000 μονάδες που πωλήθηκαν την ίδια περίοδο πέρυσι.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα στοιχεία της CAAM είναι οι χονδρικές πωλήσεις των κατασκευαστών αυτοκινήτων, που σημαίνει ότι περιλαμβάνουν τόσο τις εγχώριες πωλήσεις όσο και τις εξαγωγές.

Εξαιρουμένων των εξαγωγών, οι πωλήσεις NEV της Κίνας τον Οκτώβριο εξακολουθούσαν να είναι ρεκόρ 832.000 μονάδων, αυξημένες κατά 2,9% από τον Σεπτέμβριο.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ορισμένοι παραγωγοί αλουμινίου υποστηρίζουν ενεργά τα σχέδια της ΕΕ για έρευνα κατά των επιδοτήσεων στην τιμολόγηση των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων.

Επιπλέον, πολλοί προτείνουν ότι αντιπροσωπεύουν αθέμιτο ανταγωνισμό με σοβαρούς κινδύνους πλημμύρας της αγοράς.

Η έκθεση αναφέρει επίσης ότι η Κίνα κατασκευάζει εργοστάσια μπαταριών πολύ πέρα από τα επίπεδα που απαιτούνται για την κάλυψη της εγχώριας ζήτησης. Το γεγονός ότι τα εργοστάσια εξακολουθούν να υποστηρίζονται ανοιχτά από περιφερειακές επιδοτήσεις και δανεισμό υποδηλώνει ότι οι κατασκευαστές θέλουν να διοχετεύσουν την πλεονάζουσα προσφορά σε αγορές του εξωτερικού.

 

Η Βιομηχανία Αλουμινίου της ΕΕ καταπολεμά τις εισαγωγές

Οι συνεχώς υψηλές τιμές ενέργειας λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία άφησαν τις εταιρείες αλουμινίου να αγωνίζονται να καλύψουν το κόστος.

Στην πραγματικότητα, πηγές ειδήσεων της βιομηχανίας αλουμινίου αναφέρουν ότι ένας σημαντικός αριθμός παραγωγών αναφέρουν ότι αντιμετωπίζουν αρνητικές προοπτικές, βραχυχρόνια εργασία, περικοπές παραγωγικής ικανότητας και απώλειες θέσεων εργασίας. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι παραγωγοί μετέφεραν θέσεις εργασίας στο εξωτερικό.

Η ΕΕ έχει ήδη θεσπίσει κυρώσεις σε μια σειρά κινεζικών ημικατεργασμένων προϊόντων αλουμινίου. Ωστόσο, το μόνο που κάνει πραγματικά είναι να στερεί από τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες φθηνά υλικά, καθιστώντας ακόμη πιο δύσκολο τον ανταγωνισμό έναντι των εισαγωγών τελικών προϊόντων χαμηλού κόστους.

Παρά το κλείσιμο των ευρωπαϊκών μεταλλουργείων, η αγορά αλουμινίου παραμένει πλεονασματική, ενώ το LME παρέμεινε σε ύφεση για μεγάλο μέρος του 2023.

Σύμφωνα με την ING, ο πράσινος τομέας (ιδιαίτερα τα ηλεκτροκίνητα) βοήθησε στην ενίσχυση της αγοράς της Σαγκάης η οποία συνεχίζει να διαπραγματεύεται με υψηλές τιμές.


ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ.jpg

Αύξηση των εισαγωγών πρωτογενούς αλουμινίου

Εν τω μεταξύ, οι εισαγωγές πρωτογενούς αλουμινίου και επεξεργασμένων προϊόντων από την Κίνα αυξήθηκαν κατά 27,5%.

Ωστόσο, η εγχώρια κινεζική χωρητικότητα συνεχίζει να τρέχει στο όριο των 45 εκατομμυρίων τόνων που ορίζει το Πεκίνο, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το ήμισυ του συνόλου του πρωτογενούς αλουμινίου που παράγεται παγκοσμίως.

Τώρα, η ΕΕ θέλει να στρέψει την προσοχή της στα τελικά προϊόντα σε μια προσπάθεια να εξισώσει τους όρους ανταγωνισμού.

Μακροπρόθεσμα, η κατανάλωση ηλεκτρικών προϊόντων αλουμινίου παραμένει μια τεράστια ευκαιρία για τη βιομηχανία αλουμινίου.

Ωστόσο, η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα θα συνεχίσει να αποτελεί απειλή για τις εταιρείες αλουμινίου της ΕΕ, εάν η εισροή κινεζικών οχημάτων συνεχιστεί ανεξέλεγκτη.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης