Υπεράκτια Αιολικά: Χρηματοδότηση της ΕΔΕΥΕΠ μέσω των δημοπρασιών ρύπων για τις έρευνες

Υπεράκτια Αιολικά: Χρηματοδότηση της ΕΔΕΥΕΠ μέσω των δημοπρασιών ρύπων για τις έρευνες
Με τη νομοθετική παρέμβαση που θα προωθήσει πολύ σύντομα το ΥΠΕΝ θα εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση της ΕΔΕΥΕΠ για να προχωρήσει τις συγκεκριμένες έρευνες

Η διαμόρφωση του κατάλληλου νομοθετικού πλαισίου ώστε να προχωρήσει η ΕΔΕΥΕΠ στις αναγκαίες έρευνες και να ωριμάσει τις πρώτες περιοχές, όπου θα εγκατασταθούν υπεράκτια αιολικά πάρκα μετά από διαγωνισμό, είναι το επόμενο βήμα που σχεδιάζει ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θόδωρος Σκυλακάκης στο πλαίσιο της πολιτικής για την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας στις ελληνικές θάλασσες, αλλά και της ανάπτυξης εγχώριας βιομηχανίας υποστήριξης των υπεράκτιων αιολικών.

Με τη νομοθετική παρέμβαση που θα προωθήσει πολύ σύντομα το ΥΠΕΝ θα εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση της ΕΔΕΥΕΠ για να προχωρήσει τις συγκεκριμένες έρευνες. Τα χρήματα σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες θα προέλθουν από την ανακατανομή των πόρων που προκύπτουν από τις δημοπρασίες ρύπων.
Πρέπει να σημειωθεί ότι τα χρήματα από το Ταμείο των Ρύπων που διαχειρίζεται ο ΔΑΠΕΕΠ τα δύο προηγούμενα χρόνια λόγω της ενεργειακής κρίσης κατευθύνθηκαν στη στήριξη των καταναλωτών καθώς από αυτά προέκυψε το μεγαλύτερο μέρος των επιδοτήσεων στους τελικούς λογαριασμούς του ρεύματος.

Πλέον οι επιδοτήσεις έχουν καταργηθεί και επί του παρόντος τουλάχιστον οι τιμές του ρεύματος έχουν εξομαλυνθεί, γεγονός που δίνει την ευχέρεια στο ΥΠΕΝ να αξιοποιήσει τα κονδύλια αυτά για την χρηματοδότηση της ωρίμανσης των υπεράκτιων αιολικών.
Όπως λένε χαρακτηριστικά πηγές του ΥΠΕΝ τα χρήματα που θα διατεθούν στην ΕΔΕΥΠ από το Ταμείο των Ρύπων στη συνέχεια θα επιστρέψουν στο δημόσιο από τους επενδυτές που θα αναλάβουν την ανάπτυξη των υπεράκτιων αιολικών.

Oι στόχοι του ΥΠΕΝ

Πρέπει να σημειωθεί ότι το ΥΠΕΝ προσδοκά ότι μέσω των υπεράκτιων αιολικών θα στηρίξει τον εξηλεκτρισμό των μεταφορών αφού εκτιμάται ότι τα ελληνικά υπεράκτια αιολικά έχουν συντελεστή απόδοσης άνω του 50%. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούν να υποκαταστήσουν σε μεγάλο βαθμό την παραγωγή των μονάδων βάσης, που σήμερα είναι μονάδες ορυκτών καυσίμων δηλαδή λιγνίτη και φυσικού αερίου. Όπως τονίζεται χαρακτηριστικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα φορτίζονται κατά κύριο λόγο τη νύχτα και είναι σημαντικό να υπάρχει άφθονη αιολική ενέργεια.

Εκτιμάται ότι οι πρώτοι διαγωνισμοί για τα πιλοτικά πλωτά υπεράκτια αιολικά ισχύος περίπου 400 MW θα γίνουν το 2025 ή το 2026. Θα ακολουθήσουν γύρω στο 2027 οι διαγωνισμοί για τη μεγάλη μάζα των υπεράκτιων. Για να εγκατασταθούν αυτά θα χρειαστούν 3-5 χρόνια αφού πρόκειται για βαριές και δύσκολες επενδύσεις. Αυτό σημαίνει ότι τα έργα θα μπαίνουν στο σύστημα σταδιακά από το 2030 ώστε να συνδυαστούν τόσο με την ανάπτυξη των σχεδιαζόμενων διεθνών διασυνδέσεων όσο και με τον εξηλεκτρισμό των μεταφορών. Έτσι τα ενδιάμεσα πιλοτικά θα δώσουν αντικείμενο στη βιομηχανία θαλάσσιων αιολικών που επιδιώκεται να χτιστεί στη χώρα, ώστε να αυξηθεί η προστιθέμενη αξία των υπεράκτιων αιολικών.

Η λειτουργία τους θα έχει περισσότερο ως στόχο να πετύχει το βιομηχανικό κομμάτι της πολιτικής των υπεράκτιων αιολικών όχι μόνο το ενεργειακό. Συνεπώς ο στόχος του δεύτερου πιλοτικού είναι να υπάρχει μια ομαλή ροή ανάπτυξης που θα επιτρέπει και στις αντίστοιχες βιομηχανίες να επενδύσουν.
Η ανάπτυξη των υπεράκτιων αιολικών αναδεικνύεται από το ΥΠΕΝ σε εθνικό στόχο αφού εκτιμάται ότι θα έχουν και ένα εξαιρετικά θετικό περιβαλλοντικό ισοζύγιο. Η ενέργεια που θα παράγεται θα είναι καθαρή και θα υποκαθιστά και τη βενζίνη. Δηλαδή θα συμβάλλουν στην αντικατάσταση εκατομμυρίων μηχανών εσωτερικής καύσης με την ηλεκτροκίνηση.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης