Η κατανάλωση πετρελαιοειδών στην Ιαπωνία προβέπεται ότι θα μειωθεί κατά 3% μεταξύ 2023 και 2024 σε 3,3 εκατομμύρια b/d
Η ιαπωνική ENEOS έκλεισε οριστικά ένα διυλιστήριο 120.000 βαρελιών την ημέρα (b/d) στη δυτική Ιαπωνία στα μέσα Οκτωβρίου 2023 και μια άλλη εταιρεία, η Idemitsu Kosan, σχεδιάζει να κλείσει ένα διυλιστήριο 120.000 βαρελιών την ημέρα τον Μάρτιο του 2024. Το κλείσιμο αντιπροσωπεύει το 7% της δυναμικότητας διυλιστηρίων της χώρας.
Η κατανάλωση πετρελαιοειδών στην Ιαπωνία προβέπεται ότι θα μειωθεί κατά 3% μεταξύ 2023 και 2024 σε 3,3 εκατομμύρια b/d. Η κατανάλωση πετρελαίου στην Ιαπωνία μειώθηκε κατά μέσο όρο 2% ετησίως έως το 2022 από το ανώτατο όριο των 5,7 εκατομμυρίων b/d το 1996, κυρίως λόγω των δημογραφικών και οικονομικών αλλαγών. Η ένταση του πετρελαίου της οικονομίας της Ιαπωνίας, μετρούμενη ως βαρέλια πετρελαίου που καταναλώνονται ανά 1.000 δολάρια ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος, έχει μειωθεί.
Ο πληθυσμός της Ιαπωνίας κορυφώθηκε το 2009 και η χώρα έχει δει από τότε την πιο αργή οικονομική ανάπτυξη μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ. Επιπλέον, το μερίδιο του πληθυσμού της Ιαπωνίας ηλικίας 65 ετών και άνω ήταν 30% το 2022, σε σύγκριση με 21% στην ΕΕ, 17% στις Ηνωμένες Πολιτείες και 14% στην Κίνα, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα.
Προβλήματα ανταγωνισμού
Τα διυλιστήρια της Ιαπωνίας κατασκευάστηκαν κυρίως για να εξυπηρετήσουν τις εγχώριες ανάγκες καυσίμων της και έχουν πρόβλημα να ανταγωνιστούν στις διεθνείς αγορές. Αυτά τα διυλιστήρια είναι μικρότερα και λιγότερο περίπλοκα από τα νεότερα διυλιστήρια στην Ασία, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, της Νότιας Κορέας και της Ινδίας.
Η πολυπλοκότητα αναφέρεται στη δευτερογενή ικανότητα επεξεργασίας ενός διυλιστηρίου, όπως η υδροπυρόλυση και η οπτανθρακοποίηση, η οποία αναβαθμίζει το βαρύ μαζούτ χαμηλής αξίας σε πολύτιμα καύσιμα μεταφοράς. Πιο πολύπλοκα διυλιστήρια μπορούν να παράγουν περισσότερα προϊόντα υψηλής αξίας από το αργό πετρέλαιο που επεξεργάζονται.
Λιγότερο πολύπλοκα διυλιστήρια όπως αυτά στην Ιαπωνία επεξεργάζονται επίσης ελαφρύτερες και πιο γλυκές ποιότητες αργού πετρελαίου, οι οποίες είναι ακριβότερες από τις πιο βαριές και πιο ξινές ποιότητες.
Οι υψηλότερες αποδόσεις προϊόντων χαμηλότερης αξίας σε συνδυασμό με τη χρήση πιο ακριβού αργού πετρελαίου καθιστούν τα διυλιστήρια στην Ιαπωνία λιγότερο κερδοφόρα και λιγότερο ανταγωνιστικά στις παγκόσμιες αγορές. Τα σύνθετα περιθώρια διυλιστηρίων στην Ασία μπορεί να είναι 30%-50% υψηλότερα από τα απλά περιθώρια διυλιστηρίων.
Στο Energy Outlook, προβλέπεται ότι η κατανάλωση πετρελαίου στην Ιαπωνία θα συνεχίσει να μειώνεται μετά το 2024, υποδηλώνοντας ότι τα διυλιστήρια στην Ιαπωνία θα αντιμετωπίσουν πρόσθετες ανταγωνιστικές πιέσεις.
www.worldenergynews.gr