Η απόφαση ελήφθη μετά την απόρριψη από την ΕΑΔΗΣΥ της προσφυγής της επιλαχούσας κοινοπραξίας, η οποία έχει προσφέρει 3,106 δισ. ευρώ, περί το τέλος του προηγούμενου μήνα. Η εν λόγω εξέλιξη φέρνει σύννεφα πάνω από τον διαγωνισμό που θα δώσει τη σκυτάλη της διαχείρισης του αυτοκινητόδρομου από τον υφιστάμενο στον νέο παραχωρησιούχο. Η καθυστέρηση θεωρείται δεδομένη.
Αυτό παράγει δύο συνέπειες. Η πρώτη είναι το «κενό» στα έσοδα του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, καθώς έχει προϋπολογισθεί η είσπραξη του τιμήματος για το τρίτο τρίμηνο του 2024. Η δεύτερη -και ίσως πιο πολύπλοκη- αφορά στο χρονικό κενό μιας και η τρέχουσα παραχώρηση λήγει στις 6 Οκτωβρίου 2024.
Σε κάθε περίπτωση, έχει ξεκαθαριστεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ότι ο αυτοκινητόδρομος με το σφύριγμα της λήξης θα επιστρέψει στο Δημόσιο. Αυτό θα σημάνει ως φαίνεται νέο διαγωνισμό αποκλειστικά για τη λειτουργία για ένα διάστημα-γέφυρα. Σε αυτόν θα μπορεί να συμμετάσχει και ο σημερινός παραχωρησιούχος.
www.worldenergynews.gr