Ξεκίνησε ο διαγωνισμός για την η αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, συνολικού ύψους 23,65 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Η ειδική μονάδα του ΤΑΙΠΕΔ για την ωρίμανση έργων προκήρυξε τον διαγωνισμό που αποτελεί το πρώτο βήμα για την ανάδειξη του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης σε έναν μεταφορικό και διαμετακομιστικό κόμβο για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, σε άμεση συνάρτηση με τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας.
Η προκήρυξη του PPF για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει διπλό αντικείμενο. Αφορά σε δύο παρεμβάσεις άμεσης προτεραιότητας με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Πρώτος άξονας είναι η εκβάθυνση της λιμενολεκάνης και του διαύλου, καθώς και η ολοκλήρωση του εντός λιμένος οδικού δικτύου και σύνδεσή του με τη νέα Περιφερειακή Οδό Αλεξανδρούπολης.
Ο διαχωρισμός του έργου σε δύο διακριτά τμήματα έγινε προκειμένου να καταστεί η διαχείριση του έργου πιο ευέλικτη από τεχνικής άποψης, καθώς και για την τήρηση των χρονικών ορίων και την εξοικονόμηση πόρων. Θα υπογραφούν λοιπόν δύο ξεχωριστές συμβάσεις, τις οποίες δύναται να αναλάβει και ο ίδιος ανάδοχος.
Για το πρώτο τμήμα η διάρκεια ολοκλήρωσης ανέρχεται σε 18 μήνες και για το δεύτερο 8 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Το έργο θα εκτελεστεί με τη μέθοδο της μελέτης και κατασκευής και η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή προσφορών είναι η 11η Ιανουαρίου 2024. Δικαιούχος του έργου είναι το Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Το «διπλό» αντικείμενο του έργου
Το πρώτο τμήμα του έργου, προϋπολογισμού 14,87 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει την αποκατάσταση των βαθών (εκβάθυνση) στη λιμενολεκάνη και στον δίαυλο ναυσιπλοΐας του λιμένα. Θα απομακρυνθούν οι προσχώσεις που έχουν συσσωρευθεί από τα τέλη του 2015, οπότε τελείωσε η τελευταία εργολαβία. Βάσει της βυθομετρικής αποτύπωσης που έγινε το 2022, ο μέσος ετήσιος ρυθμός προσάμμωσης είναι της τάξης των 190.000 κ.μ.
Βαθαίνοντας κατά επιπλέον 13 μ. εκτιμάται ότι θα δημιουργηθεί επιπλέον «αποθηκευτικός χώρος» συσσώρευσης των φερτών υλικών στην περιοχή της εισόδου του λιμένα. Σύμφωνα με το υφιστάμενο εγκεκριμένο master plan του λιμανιού προβλέπεται εκβάθυνση της ανατολικής λιμενολεκάνης σε συνολική επιφάνεια 667 στρ., με τελικό βάθος στα -15,00 μέτρων (ΜΣΘ), και αντίστοιχη προσαρμογή του μήκους και του τελικού βάθους του διαύλου ναυσιπλοΐας.
Το δεύτερο τμήμα αφορά στην οδική σύνδεση του νέου εμπορικού προβλήτα του λιμένα Αλεξανδρούπολης με την υπό κατασκευή νέα Περιφερειακή Οδό, στο πλαίσιο της οποίας προβλέπεται η κατασκευή οδικού άξονα μήκους 1.500 μέτρων εντός της χερσαίας ζώνης του λιμανιού. Πρόκειται για την απαιτούμενη οδική υποδομή που θα εκτρέψει την εμπορική κίνηση του λιμένα απευθείας στην Εγνατία Οδό, απελευθερώνοντας τον αστικό ιστό και αυξάνοντας το επίπεδο ασφάλειας. Ο προϋπολογισμός αυτού του τμήματος ανέρχεται σε 4,19 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι και στους προϋπολογισμούς των δύο συμβάσεων έχει προβλεφθεί από το PPF αναθεώρηση τιμών, η οποία στην περίπτωση του τμήματος Α΄ ανέρχεται σε 3% επί των τιμών, ενώ για το τμήμα Β’ σε 2%, καθώς και πριμ (ρήτρα πρόσθετης καταβολής) ύψους 1% επί της αξίας της σύμβασης.
www.worldenergynews.gr