Τα FSRU βοήθησαν σημαντικά την Ευρώπη στην αντιμετώπιση της κρίσης, καθώς σε αυτήν προστέθηκε το 61% της συνολικής νέας χωρητικότητας
Στις 17 Ιανουαρίου θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα διυπουργική μεταξύ των Υπουργών Ενέργειας της CESEC, που αναμένεται να αποτελέσει μια σημαντική συνάντηση, για να εξεταστούν τα projects που θα έχουν να κάνουν με την ανάπτυξη των δικτύων τόσο στα Βαλκάνια και στην ευρύτερη ΝΑ Ευρώπη, όσο και στην την προσέγγιση της Ουκρανίας. Πρόκειται για την CESEC, Central and South Eastern Europe energy connectivity, που στόχο έχει την ανάπτυξη και ενσωμάτωση των διασυνδέσεων στους αγωγούς φυσικού αερίου και ηλεκτρικού ρεύματος.
Συμμετέχουν οι Ελλάδα, Βουλγαρία, Κροατία, Ουγγαρία, Ιταλία, Ρουμανία, Σλοβενία και Αυστρία. Η συνάντηση αυτή θεωρείται κρίσιμη για τον Κάθετο διάδρομο που μπορεί να μεταφέρει αέριο στην Ουκρανία, καθώς την ίδια στιγμή η εγκατάσταση του FSRU στην Αλεξανδρούπολη θα έχει συμβάλει στην ολοκλήρωση ένα σημαντικού μέρους των προϋποθέσεων να καταστεί η Ελλάδα πύλη της ΝΑ Ευρώπης. Αυτό άλλωστε αναδείχθηκε και στο συνέδριο του World LNG Summit τόσο από την πλευρά των στοιχείων που παρέθεσε ο ΔΕΣΦΑ για την αύξηση των εξαγωγών όσο και από την παρουσίαση του Π. Κανελλόπουλου από την πλευρά της Mytilineos.
H εμπορική λειτουργία του FSRU της Αλεξανδρούπολης αναμένεται να ξεκινήσει το αργότερο στις 15 Μαρτίου του 2024, το νωρίτερο ένα μήνα πριν, καθώς θα απαιτηθούν 6-8 εβδομάδες για να ολοκληρωθεί η διαδικασία του comissioning από την έλευσή του, που είναι προγραμματισμένη για τις 17 Δεκεμβρίου.
Oι υποδομές βοήθησαν την Ευρώπη
Τα FSRU βοήθησαν σημαντικά την Ευρώπη στην αντιμετώπιση της κρίσης, καθώς σε αυτήν προστέθηκε το 61% της συνολικής νέας χωρητικότητας. Τα επενδυτικά σχέδια αρχίζουν να ατονούν μετά και τις μεγάλες επενδύσεις στην Γερμανία σχολίασε χθες στο World LNG Summit ο κ. Laurent David, διευθυντικό στέλεχος της GIIGNL. Οι επενδύσεις θα στραφούν στην Βραζιλία, την Αυστραλία, την ΝΑ Ασία, τη Νότια και Δυτική Αφρική.
Όμως στην ΝΑ Μεσόγειο πέραν του ιταλικού FSRU στην Αδριατική δυναμικότητας 1 MTPA και αυτού στην Κροατία 0,2 MTPA δεν υφίσταται άλλο πλην αυτού της Αλεξανδρούπολης. Η έναρξη της εμπορικής του λειτουργίας σε συνδυασμό με τον IGB αναμένεται να συνδράμει σημαντικά στην τροφοδοσία της ΝΑ Ευρώπης. Για τον λόγο αυτό οι πιο ισχυρές χώρες της περιοχής, που θέλουν να εξασφαλίσουν την ενεργειακή τους επάρκεια θα εξετάσουν την επενδυτική στρατηγική προς ενίσυχση των ενεργειακών διαδρόμων.
Σε έρευνα που έγινε πάντως στην διάρκεια του συνεδρίου για τα αντικίνητρα όσον αφορά τις επενδύσεις σε υποδομές LNG, σαν μεγαλύτερο ψηφίστηκε η έλλειψη σταθερού ρυθμιστικού πλαισίου, ακολούθησε η εξασφάλιση σταθερών αγοραστών και τέλος η πρόσβαση σε χρηματοδότηση και η αύξηση του κόστους της εφοδιαστικής αλυσίδας.
www.worldenergynews.gr
Συμμετέχουν οι Ελλάδα, Βουλγαρία, Κροατία, Ουγγαρία, Ιταλία, Ρουμανία, Σλοβενία και Αυστρία. Η συνάντηση αυτή θεωρείται κρίσιμη για τον Κάθετο διάδρομο που μπορεί να μεταφέρει αέριο στην Ουκρανία, καθώς την ίδια στιγμή η εγκατάσταση του FSRU στην Αλεξανδρούπολη θα έχει συμβάλει στην ολοκλήρωση ένα σημαντικού μέρους των προϋποθέσεων να καταστεί η Ελλάδα πύλη της ΝΑ Ευρώπης. Αυτό άλλωστε αναδείχθηκε και στο συνέδριο του World LNG Summit τόσο από την πλευρά των στοιχείων που παρέθεσε ο ΔΕΣΦΑ για την αύξηση των εξαγωγών όσο και από την παρουσίαση του Π. Κανελλόπουλου από την πλευρά της Mytilineos.
H εμπορική λειτουργία του FSRU της Αλεξανδρούπολης αναμένεται να ξεκινήσει το αργότερο στις 15 Μαρτίου του 2024, το νωρίτερο ένα μήνα πριν, καθώς θα απαιτηθούν 6-8 εβδομάδες για να ολοκληρωθεί η διαδικασία του comissioning από την έλευσή του, που είναι προγραμματισμένη για τις 17 Δεκεμβρίου.
Oι υποδομές βοήθησαν την Ευρώπη
Τα FSRU βοήθησαν σημαντικά την Ευρώπη στην αντιμετώπιση της κρίσης, καθώς σε αυτήν προστέθηκε το 61% της συνολικής νέας χωρητικότητας. Τα επενδυτικά σχέδια αρχίζουν να ατονούν μετά και τις μεγάλες επενδύσεις στην Γερμανία σχολίασε χθες στο World LNG Summit ο κ. Laurent David, διευθυντικό στέλεχος της GIIGNL. Οι επενδύσεις θα στραφούν στην Βραζιλία, την Αυστραλία, την ΝΑ Ασία, τη Νότια και Δυτική Αφρική.
Όμως στην ΝΑ Μεσόγειο πέραν του ιταλικού FSRU στην Αδριατική δυναμικότητας 1 MTPA και αυτού στην Κροατία 0,2 MTPA δεν υφίσταται άλλο πλην αυτού της Αλεξανδρούπολης. Η έναρξη της εμπορικής του λειτουργίας σε συνδυασμό με τον IGB αναμένεται να συνδράμει σημαντικά στην τροφοδοσία της ΝΑ Ευρώπης. Για τον λόγο αυτό οι πιο ισχυρές χώρες της περιοχής, που θέλουν να εξασφαλίσουν την ενεργειακή τους επάρκεια θα εξετάσουν την επενδυτική στρατηγική προς ενίσυχση των ενεργειακών διαδρόμων.
Σε έρευνα που έγινε πάντως στην διάρκεια του συνεδρίου για τα αντικίνητρα όσον αφορά τις επενδύσεις σε υποδομές LNG, σαν μεγαλύτερο ψηφίστηκε η έλλειψη σταθερού ρυθμιστικού πλαισίου, ακολούθησε η εξασφάλιση σταθερών αγοραστών και τέλος η πρόσβαση σε χρηματοδότηση και η αύξηση του κόστους της εφοδιαστικής αλυσίδας.
www.worldenergynews.gr