Τροχοδρομείται με την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου η επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς τη Δυτική Αττική. Εξέλιξη που ανοίγει τον δρόμο για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής με την ανάδοχο ΜΕΤΚΑ του Ομίλου Μυτιληναίος, ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες 20 χρόνια μετά την πρεμιέρα λειτουργίας του προαστιακού της Αθήνας λίγο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.
Η αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής θα βγάλει από τη μεταφορική απομόνωση τη Δυτική Αττική, διευκολύνοντας τη μετακίνηση κατοίκων και εργαζομένων σε Ελευσίνα και Μέγαρα. Το έργο, προϋπολογισμού 132,61 εκατ. ευρώ, θα ενώσει το δίκτυο του Προαστιακού από τα Άνω Λιόσια ως τα Μέγαρα, με σύγχρονη γραμμή μήκους 36 χλμ., πατώντας στη χάραξη της παλιάς μετρικής γραμμής προς Πελοπόννησο και συνδέοντας μεγάλες βιομηχανικές μονάδες, όπως ΕΛΠΕ, Motoroil, Fulgor, Sulphur.
Πριν τις υπογραφές θα πρέπει να ενημερωθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τον ΟΣΕ για τις λεπτομέρειες της σύμβασης η Βουλή των Ελλήνων. Το έργο προκηρύχθηκε από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) τον περασμένο Δεκέμβριο. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 28 μήνες από την ημέρα της υπογραφής. Εφόσον οι υπογραφές μπουν ως το τέλος του έτους, το έργο θα είναι έτοιμο μες το πρώτο εξάμηνο του 2026.
Στον συνολικό προϋπολογισμό του έργου που ανέρχεται σε 132,61 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνεται και προαίρεση, ύψους 10,6 εκατ. ευρώ, για την κατασκευή του κλάδου γραμμής προς τον παλιό σταθμό των Μεγάρων.
Στα χνάρια της νέα διαδρομής
Ειδικότερα, η νέα προαστιακή γραμμή θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα περνά από τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα. Ο σιδηρόδρομος θα κάνει στάση σε: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργο, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργος, Νέα Πέραμος, Μέγαρα (ΣΓΥΤ), ενώ με την προαίρεση μπαίνει στο κάδρο και ο Παλαιός Σ.Σ. Μεγάρων. Η αξία του έργου είναι σημαντική δεδομένου ότι θα εξυπηρετεί τόσο κατοικημένες περιοχές, όσο και βιομηχανικές ζώνες.
Αφορά στον υφιστάμενο κλάδο γραμμής από την έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού (Σ.Σ.) Άνω Λιοσίων ως την είσοδο του Σταθμού Μεγάρων της Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλής Τάσης. Στο δικαίωμα προαίρεσης περιλαμβάνεται ο κλάδος γραμμής προς τον παλιό Σ.Σ. Μεγάρων, η κατασκευή του οποίου θα ενεργοποιηθεί με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το εν λόγω τμήμα.
Η σύνδεση με τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, καθώς και η δυνατότητα μελλοντικής ανάπτυξης κλάδων σύνδεσης με τη βιομηχανική περιοχή της Βαμβακιάς ή/και τα ναυπηγεία Ελευσίνας, παρέχει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης και εμπορευματικών μεταφορών.
Περιλαμβάνει ακόμη εγκατάσταση συστήματος εναέριας γραμμής επαφής τύπου τρόλεϊ 25kV/50 Hz, εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης με ETCS L1 με τηλεδιοίκηση και πληροφοριακά συστήματα σταθμών, συστήματα τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις στους σταθμούς και στάσεις του έργου: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργος, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργος, Νέα Πέραμος, Μέγαρα (ΣΓΥΤ) και Παλαιός Σ.Σ. Μεγάρων. Επίσης, περιλαμβάνονται εργασίες αντικατάστασης μικρών και μεγάλων τεχνικών γραμμής, υδραυλικά έργα σε όλο το μήκος, αποκαταστάσεις και ενισχύσεις τεχνικών γραμμής καθώς και εργασίες κατασκευής αποβαθρών.
www.worldenergynews.gr