Το άνοιγμα στη λιανική αγορά των τηλεπικοινωνιών μοιάζει να είναι ο επόμενος στόχος της διοίκησης της ΔΕΗ υπό τον Γιώργο Στάσση παρά το γεγονός ότι μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει καμία επίσημη αναφορά.
Το τελευταίο διάστημα όλο και πιο έντονες είναι οι φήμες που κυκλοφορούν στην αγορά περί του ενδιαφέροντος της ΔΕΗ να εξαγοράσει τη Vodafone Ελλάδος. Πρόκειται για μια κίνηση που φαίνεται να συνδέεται με την πρόσφατη εξαγορά από τη ΔΕΗ του Κωτσόβολου αλλά και από τον εμπλουτισμό της φυσιογνωμίας της επιχείρησης η οποία σταδιακά μετατρέπεται από τη μεγαλύτερη βιομηχανική επιχείρηση της χώρας με σήμα τον κεραυνό, σε έναν όμιλο συμμετοχών με ευρύ εμπορικό δίκτυο παροχής προϊόντων και υπηρεσιών που σχετίζονται μεν με τον ηλεκτρισμό αλλά δεν περιορίζονται σε αυτόν.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η ΔΕΗ και η Vodafone Ελλάδος συνεργάζονται ήδη και υλοποιούν ένα πιλοτικό πρόγραμμα εγκατάστασης δικτύου οπτικών ινών σε 15 δήμους της Αττικής. Η αρχή έγινε από το Περιστέρι αλλά πλέον έχει επεκταθεί και σε άλλες περιοχές του Νομού.
Όραμα της ΔΕΗ όπως το περιγράφει ο κ. Στάσσης είναι να αναδειχθεί σε έναν ολοκληρωμένο πάροχο υπηρεσιών, αξιοποιώντας τις δυνατότητες και τις οικονομίες κλίμακος που της παρέχει το ευρύ πελατολόγιό της στην προμήθεια ηλεκτρισμού αλλά και το δίκτυο καταστημάτων της «Κωτσόβολος». Ένα δίκτυο που όπως φαίνεται η ΔΕΗ θέλει να επεκτείνει αφού πρόσφατα κάλεσε ενδιαφερομένους να συνάψουν συμβάσεις franchising και να ανοίξουν τα δικά τους καταστήματα ΔΕΗ.
Οπτική ίνα: Η ΔΕΗ ήδη έχει ξεκινήσει
Πεδίο για ανάπτυξη και διαρκείς επενδύσεις προσφέρει η οπτική ίνα στην Ελλάδα. Πρωταγωνιστής των επενδύσεων είναι ο όμιλος ΟΤΕ, ενώ συνεπικουρούν στην ανάπτυξη του δικτύου και οι άλλοι δύο βασικοί παίκτες η Nova και η Vodafone. Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι ότι και δυνάμεις εκτός του κλάδου των τηλεπικοινωνιών όπως η ΔΕΗ, επενδύουν σε αυτόν τον τομέα.
Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι η Intrakat έχει αναλάβει για τις ανάγκες της ΔΕΗ, να κατασκευάσει ένα δίκτυο οπτικών ινών νέας γενιάς μέχρι το σπίτι (Fiber To The Home) σε τρεις αθηναϊκούς δήμους. Η ολοκλήρωση της εγκατάστασης αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του έτους, επιτρέποντας σε περισσότερα από 100.000 νοικοκυριά στους δήμους Αμαρουσίου, Βάρης–Βούλας-Βουλιαγμένης και Γλυφάδας να έχουν στη διάθεσή τους υπερυψηλές ταχύτητες Internet.
Οι φήμες για την πώληση της Vodafone Ελλάδος τροφοδοτήθηκαν από την πρόσφατη κίνηση του μητρικού ομίλου να πουλήσει την αντίστοιχη θυγατρική της Ισπανίας στη Zegona Communications Plc, έναντι τιμήματος της τάξης των 5 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου και του χρέους.
Η πρόθεση της ΔΕΗ να ανοιχτεί στην αγορά τηλεπικοινωνιών δεν είναι καινούργια αν και τα τελευταία πολλά χρόνια έχει παγώσει. Ήδη το 2000 η ΔΕΗ «έβλεπε» στην αγορά των τηλεπικοινωνιών και δημιούργησε μαζί με την Wind, την Tellas. Μια εταιρία στα πρώτα βήματα της οποίας είχε εργαστεί ως νεαρός manager ο Γιώργος Στάσσης. Στην Tellas η ΔΕΗ είχε το 50% συν 1 μετοχή και η Wind το υπόλοιπο ποσοστό. Το εγχείρημα δεν προχώρησε και το 2007 η ΔΕΗ πούλησε το μερίδιο της στην Tellas, στην Wind.
Με ευρύ επενδυτικό πρόγραμμα στην Ελλάδα η Vodafone
Η εταιρεία παρέμεινε προσηλωμένη στην συνεπή υλοποίηση του επενδυτικού της σχεδίου, ύψους €600 εκατ., σε υποδομές δικτύων νέας γενιάς για την διείσδυση των υπερυψηλών ταχυτήτων σε κάθε γωνιά της χώρας.
Πιο συγκεκριμένα, μέχρι σήμερα η Vodafone έχει επιτύχει πληθυσμιακή κάλυψη 5G που ξεπερνά το 70%, ενώ έως τον Μάρτιο του 2025 η κάλυψη θα ανέρχεται στο 92%, υπερβαίνοντας ελαφρώς τον στόχο που είχε τεθεί αρχικά.
Η εταιρεία έχει υλοποιήσει 280.000 γραμμές οπτικής ίνας απευθείας στο σπίτι (FTTH) και κατασκευάσει 450.000 γραμμές οπτικής ίνας μέχρι την καμπίνα (FTTC), οι οποίες σταδιακά θα μετατρέπονται σε FTTH, ενώ ολοκλήρωσε την μεταφορά της κίνησης στα υποθαλάσσια καλώδια οπτικών σε Αιγαίο και Ιόνιο, που από φέτος το καλοκαίρι θα προσφέρουν σε συνδρομητές και επισκέπτες 10 νησιών πρόσβαση σε υπερυψηλές ταχύτητες έως 1 Gbps και αναβαθμισμένη ποιότητα δικτύου κινητής.
Για την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2023, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι:
Ο κύκλος εργασιών της Vodafone Ελλάδας αυξήθηκε κατά 5,9%, και συγκεκριμένα στα €398 εκατ. από €376 εκατ. πέρυσι, παρά τις επιπτώσεις από τις πληθωριστικές πιέσεις του 2022 και το εξακολουθητικά υψηλό ενεργειακό κόστος.
Τα έσοδα από υπηρεσίες αυξήθηκαν κατά 2.9%, από €349 εκατ. σε €359 εκατ.
Στην κινητή, η πελατειακή βάση παρέμεινε σταθερή στους 4.251.000, είναι ωστόσο αξιοσημείωτο ότι καταγράφηκε αύξηση των συμβολαίων κατά 3,21%.
Στην σταθερή, η πελατειακή βάση επίσης σταθεροποιήθηκε στους 946.000 πελάτες, ενώ λανσάραμε υπερυψηλές ταχύτητες 300Mbps, 500Mbps και 1Gbps, προσφέροντας gigabit ταχύτητες σε πάνω από 140 Δήμους.
Η κίνηση δεδομένων αυξήθηκε κατά 67.4%, από τα 80.805 TB σε 135.266 TB, και μάλιστα χωρίς την συμβολή της περιαγωγής που παρατηρείται τις τυπικές τουριστικές περιόδους στη χώρα μας.
Το Vodafone Business ισχυροποίησε το αποτύπωμά του στην ψηφιοποίηση του Δημοσίου Τομέα, κυρίως μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, υλοποιώντας εμβληματικά ψηφιακά έργα, που θα αλλάξουν ριζικά τη λειτουργία του Δημοσίου, των θεσμών και των πόλεων και θα έχουν ορατό αντίκτυπο στην καθημερινότητα των πολιτών. Μάλιστα, ο αρχικός στόχος των €200 εκατ. σε αναθέσεις για το οικονομικό έτος 2022-2023, που ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο, ξεπεράστηκε κατά πολύ, καθώς η αξία των αναθέσεων ανήλθε στα €230 εκατ. και σήμερα έχει αγγίξει τα €270 εκατ. Επιπλέον, παρουσιάστηκαν νέες καινοτόμες υπηρεσίες IoT και Cloud & Security για εταιρικούς πελάτες, ενώ τα έσοδα από Internet of Things και ICT υπηρεσίες στον ιδιωτικό τομέα αυξάνονται με ρυθμό πάνω από 20% χρόνο με τον χρόνο.
Tο οικονομικό έτος Απριλίου 2021 – Μαρτίου 2022
Ο κύκλος εργασιών της Vodafone Ελλάδας διαμορφώθηκε σε 925 εκατ. ευρώ, έχοντας παραμείνει σταθερός συγκριτικά με τη χρήση 2019-2020. Tα έσοδα από υπηρεσίες αυξήθηκαν κατά 3%, έχοντας ανέλθει σε 858 εκατ. ευρώ, ενώ η προσαρμοσμένη λειτουργική κερδοφορία έπειτα από μισθώσεις (EBITDAaL) υποχώρησε κατά 19,4%, σε 228 εκατ. ευρώ. Η μείωση αποδίδεται στην εφάπαξ καταβολή συσσωρευμένων υποχρεώσεων από παρελθόντα έτη, που σχετίζονται με την καθολική υπηρεσία, χωρίς την οποία τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη θα εμφάνιζαν αύξηση της τάξεως του 3%.
Κατά το οικονομικό έτος Απριλίου 2021 – Μαρτίου 2022, η Vodafone Ελλάδας απέκτησε 145.000 νέους χρήστες καρτοκινητής και 38.000 νέους συνδρομητές συμβολαίου, που αντιστοιχούν ως κατηγορία πελατών στο 39,3% της πελατειακής της βάσης. Ενίσχυσε δηλαδή κατά 183.000 τους πελάτες της, των οποίων ο συνολικός αριθμός ανέρχεται σε 4,2 εκατ.
www.worldenergynews.gr