Ετοιμάζεται ο μεγάλος διαγωνισμός των 160 εκατ. ευρώ
Η αρχική ανάταξη των δύσκολων 50 χιλιομέτρων του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας που υπέστησαν σοβαρότατες ζημιές εξαιτίας των πλημμυρικών φαινομένων, θα βάλει σε ράγες αρχικά τα εμπορευματικά τρένα κι εν συνεχεία κοντά στις γιορτές τα επιβατικά, εφόσον δεν υπάρξει κάποιο πισωγύρισμα. Η κυκλοφορία θα γίνεται στον ένα κλάδο, αρχικά στη γραμμή ανόδου, με ταχύτητες που δεν θα υπερβαίνουν τα 80 χλμ./ώρα.
Σε μονή γραμμή η κυκλοφορία
Η επαναφορά της ηλεκτροκίνησης πάντως σημαίνει ότι οι συρμοί ETR470 της Hellenic Train θα μπορούν να κυκλοφορούν στο δίκτυο. Βεβαίως οι προ των καταστροφών συχνότητες δεν μπορούν να επανέλθουν, διότι η κυκλοφορία θα διεξάγεται σε μονή γραμμή.
Ήδη έχει εξασφαλισθεί ένα κονδύλι ύψους 14 εκατ. ευρώ για τις εργασίες προσωρινής αποκατάστασης της γραμμής. Όταν ολοκληρωθεί η προσωρινή ανάταξη της γραμμής καθόδου, θα μεταφερθεί σε αυτή η κυκλοφορία, ώστε να ξεκινήσουν πια οι εργασίες πλήρους αποκατάστασης του κλάδου της ανόδου. Εκτιμάται πως θα απαιτηθούν περίπου έντεκα μήνες. Θα ακολουθήσει και ο δεύτερος κλάδος.
Το κόστος οριστικής αποκατάστασης των ζημιών, που τοποθετείται σε 18 μήνες με δύο έτη, ανέρχεται σε 185 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση έχει εξασφαλισθεί από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.
Αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου
Αυτή την περίοδο ο ΟΣΕ ετοιμάζει τον διαγωνισμό για τη μεγάλη εργολαβία της οριστικής αποκατάστασης του τμήματος του σιδηροδρομικού δικτύου. Υπενθυμίζεται ότι η καταστροφή ήταν τέτοια που έπαθε ζημιά ως και η επιδομή των γραμμών, καθώς υποχωρούσε το έδαφος κάτω από το βάρος του νερού, με αποτέλεσμα οι γραμμές να είναι στον αέρα.
Ο διαγωνισμός, ύψους περί τα 160 εκατ. ευρώ, θα αφορά στην αποκατάσταση του συνόλου του κατεστραμμένου δικτύου, δηλαδή 180 χλμ. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα 50 χλμ. διπλής γραμμής στο τμήμα Δομοκός – Λάρισα, 80 χλμ. στον άξονα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και ακόμη 50 χλμ. στο Λάρισα – Βόλος. Η αποκατάσταση των συστημάτων που καταστράφηκαν θα γίνει με δεύτερο διαγωνισμό, ύψους περίπου 25 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται πως τα επίμαχα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού δικτύου, που μονοπώλησαν τη συζήτηση μετά την τραγωδία των Τεμπών, ολοκληρώθηκαν μεν, αλλά στο τμήμα που χτύπησε η κακοκαιρία καταστράφηκαν εκ νέου. Το τελευταίο του κομμάτι παραδόθηκε στις 20 Οκτωβρίου μαζί με το αναβαθμισμένο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας του τμήματος ΣΚΑ – Τιθορέα.
www.wolrdenergynews.gr