Rio, BHP και Fortescue ετοιμάζουν επενδύσεις για την απανθρακοποίηση

Rio, BHP και Fortescue ετοιμάζουν επενδύσεις για την απανθρακοποίηση

Θα αντικαταστήσουν το φυσικό αέριο και το ντίζελ με ΑΠΕ

Οι ανθρακωρύχοι σιδηρομεταλλεύματος στην Pilbara πιέζονται να μειώσουν τις εκπομπές τους και ετοιμάζονται να δαπανήσουν δισεκατομμύρια δολάρια σε φορτηγά χωρίς εκπομπές ρύπων και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ).

Ο αρχηγός κατασκευής και δοκιμής της Fortescue Metals, Gavin Selth ο οποίος έχει διατελέσει διευθυντής έργου στην Williams Advanced Engineering, λέει ότι «στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όλοι μιλούν για τη μετάβαση στο grid».

Η Fortescue απορρόφησε  την Williams Advanced, με έδρα το Oxfordshire στο Ηνωμένο Βασίλειο, πέρυσι ως μέρος των πράσινων φιλοδοξιών του προέδρου Andrew Forrest.

Τώρα ο Selth βρίσκεται στο ορυχείο του Fortescue Christmas Creek στην Pilbara της Δυτικής Αυστραλίας, όπου η θερμοκρασία έπεσε στους 40 βαθμούς την περασμένη εβδομάδα, προσπαθώντας να προσαρμόσει κάποια από την τεχνολογία που εφαρμόζεται σε αγωνιστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Formula E, μεταφέροντας μεγάλες ποσότητες σιδηρομεταλλεύματος χρησιμοποιώντας φορτηγά.

 

Δαπάνες δισεκατομμυρίων δολαρίων για την απανθρακοποίηση

Η Fortescue θέλει τη λειτουργία της εξόρυξης χωρίς εκπομπές έως το 2030. Οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές σιδηρομεταλλεύματος Rio Tinto και BHP προχωρούν, αλλά δεν ξοδεύουν τόσο γρήγορα τόσα χρήματα. Το Ρίο στοχεύει σε μείωση 15% έως το 2025 και μείωση 50% έως το 2030. Η BHP στοχεύει σε μείωση 30% έως το 2030.

Η Fortescue θα δαπανήσει 6,2 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ  για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εργασίες της.

Το Ρίο έχει εκτιμήσει ότι θα κοστίσει περίπου 3 δισεκατομμύρια δολάρια για να μειώσει στο μισό τις εκπομπές από τα ορυχεία Pilbara μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Η BHP έχει επισημάνει δαπάνες 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων μεταξύ του 2023-24 και του οικονομικού έτους 2030 για να πετύχει τον στόχο της για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές σιδηρομεταλλεύματος.

Σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας βασίζονται και οι τρεις για να αντικαταστήσουν το φυσικό αέριο και το ντίζελ που τροφοδοτούν σήμερα τις εξορυκτικές, σιδηροδρομικές και λιμενικές τους δραστηριότητες, αλλά σημειώνουν αργή πρόοδο στα τεράστια ηλιακά και αιολικά πάρκα που θα απαιτηθούν.


Κατασκευές φορτηγών νέας τεχνολογίας

Ο διευθύνων σύμβουλος της Fortescue (άρχισε να παράγει υδρογόνο στο πράσινο ενεργειακό κέντρο της στο Christmas Creek), Ντίνο Οτράντο, λέει ότι τα ηλεκτρικά φορτηγά που αναπτύσσονται από την Fortescue είναι κάτι σαν μια υπερμεγέθη έκδοση ενός Toyota Prius.

Το σχέδιο είναι να κατασκευαστούν όλα τα συστήματα ισχύος μπαταριών στις εγκαταστάσεις της Williams Advanced στο Ηνωμένο Βασίλειο και για τα πρώτα φορτηγά που θα φτάσουν στις εγκαταστάσεις ορυχείων Fortescue το 2026.

Τα φορτηγά έλξης είναι οι μεγαλύτεροι χρήστες ντίζελ στην Αυστραλία. Η BH χρησιμοποιεί 1,5 δισεκατομμύρια λίτρα ετησίως για τη λειτουργία μηχανημάτων και άλλου εξοπλισμού στα ορυχεία μεταλλεύματος και άνθρακα της Αυστραλίας. Το Fortescue καταναλώνει 700 εκατομμύρια λίτρα ετησίως, ενώ μόνο για τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις το Rio μασάει 700.000 λίτρα την ημέρα.

Το Otranto ισχυρίζεται ότι το Fortescue διαθέτει το καλύτερο σύστημα μετάδοσης κίνησης για φορτηγά χωρίς εκπομπές ρύπων και άλλα βαριά μηχανήματα, χάρη σε μεγάλο βαθμό στην εξαγορά της Williams Advanced, η οποία συνοδεύεται επίσης από λογισμικό ζωτικής σημασίας για τη διαχείριση της μπαταρίας.

Τα 120 φορτηγά θα αντιπροσωπεύουν περίπου το 1/3 του στόλου που η Fortescue σκοπεύει να αντικαταστήσει ή ενδεχομένως να μετασκευάσει μέχρι το 2030.

Η Anglo American, η οποία έχει δεσμευτεί να κάνει τα ορυχεία της ουδέτερα από άνθρακα έως το 2040, έχει επίσης το δικό της σύστημα μετάδοσης κίνησης. Άλλες μεγάλες εταιρείες εξόρυξης επέλεξαν να μείνουν έξω για το χώρο ενώ συνεργάζονταν με κατασκευαστές φορτηγών σε κυψέλες καυσίμου μπαταριών και υδρογόνου.

Στα φορτηγά, η BHP αναμένει να δοκιμάσει ένα ηλεκτρικό μοντέλο Caterpillar το 2024 και μια έκδοση Komatsu αμέσως μετά, με οποιαδήποτε ανάπτυξη προγραμματισμένη για το 2018.

Η Wiley λέει ότι έχει μοντελοποιήσει ορυχεία σιδηρομεταλλεύματος Pilbara με εκατοντάδες διαμορφώσεις δυναμικών ή βοηθητικών τρόλεϊ, φόρτισης και στατικών ή plug-in σταθμών φόρτισης.

Η Rio σχεδιάζει δοκιμαστικές εργασίες σε ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρία με Caterpillar και Komatsu ως μέρος των πράσινων φιλοδοξιών στην Pilbara που επεκτείνονται στη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για την παραγωγή πράσινου σιδήρου.

 

Ηλεκτρικά τρένα στην Αυστραλία

Στον σιδηρόδρομο, η Rio θα παραδώσει 4 ηλεκτρικές ατμομηχανές στις αρχές του 2025 για δοκιμές στις οποίες αναμένει να μάθει πολλά για την απόδοση της μπαταρίας στο Pilbara.

Ο γενικός διευθυντής των σιδηροδρόμων, των λιμανιών και των βασικών υπηρεσιών της Rio, RichardCohen, λέει ότι εάν θα αποδειχθούν μια βιώσιμη εναλλακτική λύση για το ντίζελ θα είναι όλα σχετικά με το μέγεθος και την κλίμακα.

Οι ηλεκτρικές ατμομηχανές δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά το Ρίο καλύπτει τεράστιες αποστάσεις μεταφέροντας σχεδόν 1 εκατομμύριο τόνους σιδηρομεταλλεύματος την ημέρα στα λιμάνια του και χρειάζεται πολλές μεγαβατώρες.

Οι ατμομηχανές που έχει αγοράσει η Rio από την Wabtec Corporation ως πρώτο βήμα είναι 7-8,5 μεγαβατώρες.


Το ηλιακό πάρκο Gudai-Darri 34 μεγαβάτ  

Η Rio έχει κατασκευάσει ένα ηλιακό πάρκο 34 μεγαβάτ παράλληλα με το νέο ορυχείο Gudai-Darri, αλλά θα χρειαστεί πολλά περισσότερα ηλιακά πάνελ και τεράστιες εκτάσεις γης για να παράγει τα 600-700 μεγαβάτ που στοχεύει μόνο και μόνο για να εκτοπίσει το αέριο στις λειτουργίες του.

Το ηλιακό πάρκο Gudai-Darri που καλύπτει 106 εκτάρια είναι περίπου το 1/10 των 300-350 μεγαβάτ που στοχεύει η Rio από τα ηλιακά πάρκα. Τα υπόλοιπα θα προέρχονταν από αιολικά πάρκα.

Εάν προκύψουν βιώσιμες επιλογές για την εκτόπιση του ντίζελ, το Rio εκτιμά ότι θα χρειαστεί περίπου 3 γιγαβάτ, ή 3000 μεγαβάτ, για να πετύχει στόχους απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές.


Επόμενα σχέδια των Rio, BHP και Fortescue
Ο επικεφαλής του σιδηρομεταλλεύματος της Rio, Simon Trott, λέει ότι θα κοιτάξει να κατέχει και να εκμεταλλεύεται ορισμένα ηλιακά και αιολικά πάρκα και επίσης να αναζητήσει τρίτα μέρη, συμπεριλαμβανομένων παραδοσιακών ομάδων ιδιοκτητών όπως η Yindjibarndi Aboriginal Corporation, για την προμήθεια ανανεώσιμης ενέργειας.

Η Rio, η BHP και η Fortescue είναι πιθανό να χρειαστεί να πάρουν ομάδες παραδοσιακών ιδιοκτητών για την κατασκευή αιολικών και ηλιακών πάρκων.

Το Fortescue, που επί του παρόντος έχει εγκλωβιστεί σε μια νομική μάχη υψηλού κινδύνου με το Yindjibarndi, έχει πολύ δρόμο να διανύσει καθώς στοχεύει 2-3 γιγαβάτ μέσω ενός συνδυασμού ηλιακών και αιολικών πάρκων.

Η Fortescue διαθέτει ένα ηλιακό αγρόκτημα 100 μεγαβάτ που έχει σχεδόν ολοκληρωθεί κοντά στο ορυχείο μαγνητίτη Iron Bridge και βασίζεται σε ένα ηλιακό αγρόκτημα 60 μεγαβάτ που ανήκει στην Alinta για την παροχή του κόμβου πράσινης ενέργειας στο Chichester.

Η Otranto λέει ότι η Fortescue εξετάζει την επιλογή χρήσης πρώην ορυχείων που προορίζονται για αποκατάσταση των αιολικών και ηλιακών πάρκων.

Η Rio θεωρεί επίσης πλεονέκτημα στη χρήση πρώην τοποθεσιών ορυχείων ως κατοικιών για ηλιακά και αιολικά πάρκα.

Η Fortescue αναζητά εγκρίσεις για την έναρξη εργασιών σε αιολικά πάρκα και συμφωνίες πρόσβασης στην ξηρά για ηλιακά πάρκα και λέει ότι εμπλέκεται σε εμπορικές διαπραγματεύσεις με μια σειρά από αυτόχθονες ομάδες.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης