Μια θέση στην πρώτη «κοιλάδα Υδρογόνου» που θα δημιουργηθεί στην Ελλάδα έχουν εξασφαλίσει οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Τρία λεωφορεία που θα κινούνται με υδρογόνο θα βγουν σταδιακά το επόμενο διάστημα στους δρόμους της πόλης, κάνοντας μία πρόβα για τις μετακινήσεις του αύριο.
Το υδρογόνο θεωρείται, εξάλλου, το καύσιμο του μέλλοντος. Δεδομένων των κλιματικών στόχων, τα βαρέα οχήματα και οι αστικές συγκοινωνίες βρίσκονται στην προμετωπίδα του αγώνα για την απανθρακοποίηση των μεταφορών. Είναι χαρακτηριστικό ότι η τρέχουσα ζήτηση για υδρογόνο χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος ανέρχεται σε περίπου 94 εκατομμύρια τόνους, ενώ αναμένεται να εκτοξευθεί σε 350 με 530 εκατομμύρια τόνους ανά έτος μέχρι το 2050.
Για τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας, η υδρογονοκίνηση θα είναι η επόμενη ημέρα της ηλεκτροκίνησης που βρίσκεται προ των πυλών. Τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία θα φτάσουν σταδιακά στη χώρα μας από τις αρχές του επόμενου έτους, με τα 140 να προορίζονται για τις ανάγκες της πρωτεύουσας. Αναμένεται να βγουν στους δρόμους στα τέλη Απριλίου με αρχές Μαΐου του 2024. Επί του παρόντος τρέχουν πυρετωδώς οι διαδικασίες για να είναι έτοιμα τα αμαξοστάσια της ΟΣΥ να τα υποδεχθούν ως προς τις υποδομές, αλλά και τις διαδικασίες.
Στο κύμα της βιωσιμότητας οι αστικές συγκοινωνίες
Τα τρία πρώτα «καθαρά» λεωφορεία υδρογόνου θα φτάσουν στη χώρα μας, μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος Horizon, που στοχεύει στη δημιουργία οικοσυστημάτων υδρογόνου όπου θα γίνονται και πιλοτικές εφαρμογές του νέου «πράσινου» καυσίμου. Η συμμετοχή της ΟΣΥ σε αυτό το πρόγραμμα θα επισφραγιστεί στα τέλη του μήνα, οπότε θα γίνει και η εναρκτήρια εκδήλωση για την υπογραφή του πρότζεκτ. Πρόκειται για μία επένδυση που θα ανέλθει στα 320 εκατ. ευρώ με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.
Όπως είπε, εχθές, ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ, κ. Στέφανος Αγιάσογλου, στο πλαίσιο του 6ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, η έναρξη του προγράμματος αμέσως μετά την υπογραφή δρομολογεί και την άφιξη, σε σύντομο διάστημα, των τριών οχημάτων υδρογόνου, που θα ενταχθούν πιλοτικά στον στόλο των λεωφορείων της Αθήνας, ώστε να δοκιμαστούν σε πραγματικές συνθήκες αστικού περιβάλλοντος.
Έδρα αυτής της «κοιλάδας Υδρογόνου» θα είναι η Κόρινθος. Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου καυσίμου στις μετακινήσεις, η Motor Oil, που θα ηγείται του πρότζετκ, θα κατασκευάσει πρατήρια υδρογόνου. Στην κοινοπραξία του έργου θα συμμετέχουν συνολικά 27 εταίροι και φορείς από έξι χώρες.
www.worldenergynews.gr