Στο πλευρό νοικοκυριών και επιχειρήσεων στις πληγείσες από τις πλημμύρες περιοχές στέκονται οι προμηθευτές ρεύματος. ΔΕΗ και ιδιώτες προμηθευτές έχουν παγώσει τις διαδικασίες είσπραξης ληξιπρόθεσμων οφειλών και αποκοπών ρεύματος ενώ εξετάζουν περαιτέρω δυνατότητες στήριξης. Οι λογαριασμοί ρεύματος θα συνεχίσουν να εκδίδονται κανονικά και για τους καταναλωτές στις πληγείσες περιοχές γιατί η διαδικασία, όπως εξηγούν στο «W” εκπρόσωποι του κλάδου είναι αυτοματοποιημένη και δεν μπορεί να σταματήσει.
Ζητούμενο οι ρυθμιζόμενες χρεώσεις
Ωστόσο, οι περισσότερες εταιρίες δεν αναμένουν να εισπράξουν από τους πελάτες τους αυτή την περίοδο και για όσο διάστημα αποκατασταθούν τα προβλήματα και η περιοχή επιστρέψει σε κάποιας μορφής κανονικότητα. Αυτό, όμως που απασχολεί τον κλάδο είναι τι θα γίνει με τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις, που οι εταιρίες είναι υποχρεωμένες να καταβάλλουν στον ΔΕΔΔΗΕ και τον ΑΔΜΗΕ χωρίς όμως να τις έχουν εισπράξει. Αυτό που σύμφωνα με πληροφορίες εξετάζεται είναι η υποβολή αιτήματος από πλευράς του ΕΣΠΕΝ στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ να παρέμβει για το ¨πάγωμα» των ρυθμιζόμενων χρεώσεων.
Οι «εξυπνάκηδες»
Σε αντίθεση με τους προμηθευτές ρεύματος κάποιοι επιτήδειοι με πρόσχημα το λογαριασμό ρεύματος κοιτάνε να εξαπατήσουν τους κατοίκους στις πληγείσες περιοχές . Ο ΔΕΔΔΗΕ με ανακοίνωσή του εφιστά την προσοχή των καταναλωτών για την αποφυγή εξαπάτησής τους από πρόσωπα που προφασίζονται την ιδιότητα υπαλλήλων της εταιρίας, με στόχο να αποσπάσου προσωπικά τους στοιχεία αλλά και στοιχεία των προσωπικών τους τραπεζικών λογαριασμών (ΙΒΑΝ κλπ).
Ο Διαχειριστής ξεκαθαρίζει ότι βάσει των αρμοδιοτήτων, δεν έχει ουδεμία αρμοδιότητα αναφορικά με θέματα τιμολόγησης του ηλεκτρικού ρεύματος ή και με τη διαδικασία χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης για λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος (power pass). Συνεπώς, ουδείς υπάλληλος ή εκπρόσωπος του ΔΕΔΔΗΕ επικοινωνεί με καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας για θέματα που αφορούν σε συναλλαγές που σχετίζονται με την προμήθεια του ηλεκτρικού ρεύματος, ενώ υπογραμμίζεται ότι ουδείς υπάλληλος ή εκπρόσωπος του ΔΕΔΔΗΕ ζητά ή θα ζητήσει από τους καταναλωτές στοιχεία που σχετίζονται με τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς (e-banking, IBAN κλπ), είτε τηλεφωνικά είτε μέσω εφαρμογών messenger (viber κλπ)» τονίζει ο ΔΕΔΔΗΕ στην ανακοίνωσή του.
www.worldenergynews.gr