Απόψεις

Αττική Οδός: Το "ποσοστό φάντασμα" 5,02%...και άλλα λόγια να αγαπιόμαστε

Αττική Οδός: Το
O διαγωνισμός που από επιτυχία για τα συμφέροντα του δημοσίου τείνει να γίνει δείγμα αναξιοπιστίας σε διεθνές επίπεδο
Ο διαγωνισμός της Αττικής Οδού φαινομενικά μπορεί να είναι επιτυχής για το τίμημα των 3,27 δισ που πέτυχε, όμως αποτελεί δείγμα αναξιοπιστίας και έλλειψης θεσμικότητας.
Και αυτό γιατί το 5,02% που είναι η διαφορά του δεύτερου τιμήματος από το πρώτο είναι στην κυριολεξία ένα ποσοστό φάντασμα, που οριακά είναι πάνω από το όριο του 5%, το οποίο η προκήρυξη του διαγωνισμού έθετε σαν όριο - προδιαγραφής, η υπέρβαση του οποίου δεν θα επέτρεπε στον δεύτερο να κάνει μια βελτιωτική προσφορά.

Με το αποτέλεσμα αυτό ο διαγωνισμός βρίθει αναξιοπιστίας και η αγορά απορεί πως μια εταιρία από μόνη της όπως η ΓΕΚ Τέρνα, η οποία έχει πολύ αυξημένο δανεισμό και για τον λόγο αυτό επιχείρησε χωρίς επιτυχία να πουλήσει την Τέρνα Ενεργειακή που αποτελεί βασική συμμετοχή της, μπορεί να δώσει με αντίκρυσμα μια προσφορά που να ξεπερνά άλλους ομίλους με σαφώς καλύτερη χρηματοοικονομική διάρθρωση, που κινήθηκαν συντηριτικότερα, όπως το fund Μacquarie.

Από την άλλη πλευρά η διαδικασία με τον τρόπο αυτό, έχει δημιουργήσει  εύλογες αμφισβητήσεις λόγω ακριβώς του οριακού ποσοστού, που για πολλούς δεν μπορεί να είναι τυχαίο, αποθαρρύνει επενδύσεις μεγάλων διεθνών ομίλων όπως η Vinci και η οποία κατέβηκε με τoν Μυτληναίο, αλλά για τον ίδιο τον ελληνικό όμιλο το όλο ζήτημα δεν αποτελεί  μέρος της κεντρικής δραστηριότητάς του.

Η όλη εξέλιξη δημιουργεί ένα νεφελώδες κλίμα στην ελληνική οικονομία και θα αποτελέσει έναν από τους λόγους που ενδεχομένως να καθυστερήσει η αναβάθμισή της στην επενδυτική βαθμίδα.
Και αυτό γιατί η ΓΕΚ Τέρνα δεν έχει υπογράψει ακόμα το έργο της  Εγνατίας ύψους 1,7 δισ, που σημαίνει ότι υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις και για τα συμφέροντα του δημοσίου.

Αντίστοιχα χρεώνεται τώρα πρόσθετα 3,27 δισ, τα οποία είναι άγνωστο πότε θα αρχίσει να τα καρπούται το δημόσιο, καθώς το νομικό πλαίσιο αναφέρει, ότι μέχρι να υπογραφεί η νέα σύμβαση θα παρατείνεται η παλαιά. Άρα είναι άγνωστο πόσος χρόνος θα χρειασθεί για να ολοκληρωθεί η ανάθεση της Αττικής Οδού.
Η εξέταση του οικονομικού φακέλου βάσει προδιαγραφών κλπ, η οποία αναμένεται να ολοκληρώσει την διδαδικασία, είναι εξαιρετικά αμφίβολλο αν θα προσδώσει αξιοπιστία στην διαφάνεια των επενδύσεων στην Ελλάδα.

WEN

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης