Η πράσινη μεθανόλη θεωρείται ανερχόμενη δύναμη στα βιοκαύσιμα, στοιχείο που οδήγησε την κυβέρνηση της Βικτώριας να δαπανήσει 500.000 δολάρια για μια μελέτη σκοπιμότητας προκειμένου το Πόρτλαντ να γίνει «ναυαρχίδα» της ανανεώσιμης μεθανόλης στη συγκεκριμένη Πολιτεία της Αυστραλίας, σύμφωνα με το reneweconomy.com.
Το εν λόγω σχέδιο επεξεργάζεται η HAMR Energy η οποία θα τροφοδοτεί έναν προτεινόμενο κόμβο ανεφοδιασμού και αποθήκευσης στο λιμάνι της Μελβούρνης.
Το Πόρτλαντ είναι ένα λιμάνι βαθέων υδάτων που φιλοξενεί 300 πλοία και περίπου 5 εκατομμύρια τόνους δασοκομικών προϊόντων κάθε χρόνο.
Βρίσκεται δίπλα στο χυτήριο αλουμινίου της Alcoa.
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο
Τον Μάιο το λιμάνι της Μελβούρνης, το Maersk, το ANL, το Svitzer, το Stolthaven Terminals, η HAMR Energy και η ABEL Energy υπέγραψαν μνημόνιο συμφωνίας για να εξετάσουν την εμπορική σκοπιμότητα της δημιουργίας ενός κόμβου ανεφοδιασμού πράσινων μεθανόλης στο λιμάνι.
Με αναμενόμενους 200.000 τόνους πράσινης μεθανόλης ετησίως, η HAMR λέει ότι το έργο της θα κοστίσει 700-950 εκατομμύρια δολάρια.
Η μελέτη σκοπιμότητας για το Πόρτλαντ αφορά τη δημιουργία μιας μονάδας που μπορεί να μετατρέψει τα υπολείμματα δασοκομίας φυτειών, όπως κομμένα κλαδιά και κατεστραμμένη ξυλεία, σε πράσινη μεθανόλη, και περιλαμβάνει ηλεκτρόλυση υδρογόνου 100 μεγαβάτ (MW).
Η εταιρεία λέει ότι θα παράγει συνθετικό αέριο από τα υπολείμματα των δέντρων, θα προσθέσει πράσινο υδρογόνο και στη συνέχεια θα αντιδράσει το συνδυασμένο αέριο πάνω από έναν καταλύτη για να παρασκευάσει μεθανόλη.
Στόχος των έργων της HAMR Energy
Η HAMR Energy αποσκοπεί στο να παράγει 1 εκατομμύριο τόνους πράσινης μεθανόλης έως το 2030.
Είναι ένα από τα περίπου 80 έργα μεθανόλης για ανανεώσιμες πηγές υπό ανάπτυξη, σύμφωνα με στοιχεία του οργανισμού αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας S&P.
Επί του παρόντος, το μεγαλύτερο προτεινόμενο εργοστάσιο πράσινης μεθανόλης βρίσκεται στη Χιλή, ένα έργο Siemens, Porsche και HIF που ισχυρίζεται ότι θα ξεκινήσει με παραγωγή 1,3 εκατομμυρίων τόνων ετησίως το 2027.
Το μεγαλύτερο υπάρχον έργο είναι της Enerkem στο Ρότερνταμ, η οποία άρχισε να παράγει 270.000 τόνους ετησίως το 2021. Στην Αυστραλία, η ABEL Energy και η Thyssenkrupp στοχεύουν να ανοίξουν ένα εργοστάσιο πράσινης μεθανόλης το 2025 στον βιομηχανικό κόμβο της Τασμανίας στο Bell Bay, κοστίζοντας περίπου 1,3 εκατομμύρια δολάρια για τη μελέτη σκοπιμότητας και συνολικά 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με εκτιμήσεις της CSIRO.
Η ζήτηση είναι αυξημένη, αλλά όχι ακόμη η προσφορά
Με τα βιοκαύσιμα να οδηγούνται σε έλλειψη πρώτων υλών, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA), είναι ορατή η ανάγκη για εναλλακτικά καύσιμα και ειδικά στη ναυτιλιακή βιομηχανία που εξετάζει τα καύσιμα ως έναν τρόπο μείωσης των εκπομπών.
«Ο ανεφοδιασμός μεθανόλης συνεχίζει να συγκεντρώνει υποστήριξη από μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες καθώς τη βλέπουν ως μια βιώσιμη επιλογή καυσίμου έναντι του LNG εν μέσω σταθερών τιμών και αναμενόμενης αύξησης των εγκαταστάσεων βιομεθανόλης και ηλεκτρονικής μεθανόλης παγκοσμίως.
Η Methanex, ο μεγαλύτερος παραγωγός μεθανόλης στον κόσμο, υπολόγισε ότι η παγκόσμια ζήτηση μεθανόλης ήταν περίπου 88 εκατομμύρια τόνοι το 2022 και αναμένεται να αυξηθεί με CAGR περίπου 3% ή περισσότερο από 14 εκατομμύρια τόνους τα επόμενα πέντε χρόνια», έγραψαν τον
περασμένο Απρίλιο οι αναλυτές της S&P, Kamna Kapoor και Στέργιος Ζαχαράκης.Η διεθνής ναυτιλία δημιουργεί περίπου το 2% των παγκόσμιων εκπομπών.
Η HAMR λέει ότι περίπου 100 λιμάνια σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Αυστραλίας, ήδη προμηθεύουν καύσιμα για χρήση σε πλοία - μεθανόλη. Ωστόσο, η απόκτηση πράσινης μεθανόλης είναι δύσκολη.Το Ινστιτούτο Μεθανόλης εκτιμά ότι περίπου το 1% όλης της παραγωγής μεθανόλης είναι πράσινη, αλλά αναμένει ότι 8 εκατομμύρια τόνοι ετησίως θα βγαίνουν από τις πόρτες των εργοστασίων μέχρι το 2027.
Η HAMR αναμένει μια αγορά για την πράσινη εκδοχή της μεθανόλης να είναι στη σφαίρα των 380 εκατομμυρίων τόνων ετησίως έως το 2050.
www.worldenergynews.gr