Φουλ οι μηχανές του ΤΑΙΠΕΔ για την Αττική Οδό
Να κόψει το νήμα πριν τα εγκαίνια της ΔΕΘ θα επιδιώξει το ΤΑΙΠΕΔ για τον μεγάλο διαγωνισμό της Αττικής Οδού. Το δεκαήμερο που ακολουθεί είναι κρίσιμο για την επιτάχυνση των εξελίξεων σχετικά με το «διαμάντι» του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, που αναμένεται να αποφέρει τίμημα άνω των 2 δισ. ευρώ, με πολλούς να εκτιμούν και 2,5 δισ. ευρώ. Εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις από τα έξι ενδιαφερόμενα σχήματα μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα, τότε η νέα σύμβαση παραχώρησης θα μπει στην τελική ευθεία.
Στόχος του Ταμείου είναι τα αποκαλυπτήρια των οικονομικών προσφορών να γίνουν στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της 7ης Σεπτεμβρίου. Η αποσφράγιση των έξι φακέλων θα γίνει παράλληλα με την αποτίμηση των ανεξάρτητων εκτιμητών, ώστε να υπάρξει και ο απαραίτητος πήχης της σύγκρισης. Σημειώνεται ότι, βάσει των όρων του διαγωνισμού, αναμένεται στη συνέχεια να ζητηθούν βελτιωμένες προσφορές από εκείνα τα σχήματα που έχουν καταθέσει προσφορά χαμηλότερη κατά τουλάχιστον 5% από την υψηλότερη.
Η διαδικασία
Βεβαίως το χρονοδιάγραμμα που θέτει το ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να τρέξει ώστε η νέα 25ετής παραχώρηση να εκκινήσει με τη λήξη της υφιστάμενης τον Οκτώβριο του 2024, θα τηρηθεί εφόσον οι έξι μνηστήρες δεν μπλεχτούν σε δικαστικές κόντρες. Αν και κανείς δεν μπορεί να το αποκλείσει, καθώς στο ελληνικό σύμπαν είναι σύνηθες τόσο σημαντικά assets να μπλέκουν σε νομικές έριδες μεταξύ των ενδιαφερομένων, θεωρείται πως η προεργασία που έχει γίνει στον έλεγχο των νομιμοποιητικών εγγράφων είναι επαρκής. Δεν είναι απίθανο όμως να παιχτούν και καθυστερήσεις σε αυτό το στάδιο.
Το τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον, όπως αναμενόταν εξάλλου για τον πλέον κερδοφόρο παραχωρημένο αυτοκινητόδρομο της χώρας, επιβεβαιώθηκε από τις συμμετοχές στο τελικό στάδιο του διεθνούς διαγωνισμού. Δεσμευτικούς φακέλους κατέθεσαν τα εξής σχήματα: ABERTIS, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL – RUBICONE MIDCO – INTRAKAT, MACQUARIE – FINCOP INFRASTRUCTURE, VINCI - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – MOBILITY PARTNER και ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ - ΑΒΑΞ – MERIDIAM.
Εφόσον όλα προχωρήσουν βάσει χρονοδιαγράμματος, τότε πολύ γρήγορα θα γνωρίζουμε τον προτιμητέο επενδυτή για τον χρυσοφόρο άξονα. Κατά την τελευταία δεκαπενταετία, η Αττική Οδός έχει καταγράψει έσοδα από διόδια που προσεγγίζουν τα 3 δισ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους έφτασαν τα 701,7 εκατ. ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, η νέα σύμβαση παραχώρησης θα πρέπει να πάρει το πράσινο φως του Ελεγκτικού Συνεδρίου κι εν συνεχεία να περάσει από το Ελληνικό Κοινοβούλιο.
www.worldenergynews.gr
Στόχος του Ταμείου είναι τα αποκαλυπτήρια των οικονομικών προσφορών να γίνουν στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της 7ης Σεπτεμβρίου. Η αποσφράγιση των έξι φακέλων θα γίνει παράλληλα με την αποτίμηση των ανεξάρτητων εκτιμητών, ώστε να υπάρξει και ο απαραίτητος πήχης της σύγκρισης. Σημειώνεται ότι, βάσει των όρων του διαγωνισμού, αναμένεται στη συνέχεια να ζητηθούν βελτιωμένες προσφορές από εκείνα τα σχήματα που έχουν καταθέσει προσφορά χαμηλότερη κατά τουλάχιστον 5% από την υψηλότερη.
Η διαδικασία
Βεβαίως το χρονοδιάγραμμα που θέτει το ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να τρέξει ώστε η νέα 25ετής παραχώρηση να εκκινήσει με τη λήξη της υφιστάμενης τον Οκτώβριο του 2024, θα τηρηθεί εφόσον οι έξι μνηστήρες δεν μπλεχτούν σε δικαστικές κόντρες. Αν και κανείς δεν μπορεί να το αποκλείσει, καθώς στο ελληνικό σύμπαν είναι σύνηθες τόσο σημαντικά assets να μπλέκουν σε νομικές έριδες μεταξύ των ενδιαφερομένων, θεωρείται πως η προεργασία που έχει γίνει στον έλεγχο των νομιμοποιητικών εγγράφων είναι επαρκής. Δεν είναι απίθανο όμως να παιχτούν και καθυστερήσεις σε αυτό το στάδιο.
Το τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον, όπως αναμενόταν εξάλλου για τον πλέον κερδοφόρο παραχωρημένο αυτοκινητόδρομο της χώρας, επιβεβαιώθηκε από τις συμμετοχές στο τελικό στάδιο του διεθνούς διαγωνισμού. Δεσμευτικούς φακέλους κατέθεσαν τα εξής σχήματα: ABERTIS, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL – RUBICONE MIDCO – INTRAKAT, MACQUARIE – FINCOP INFRASTRUCTURE, VINCI - ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – MOBILITY PARTNER και ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ - ΑΒΑΞ – MERIDIAM.
Εφόσον όλα προχωρήσουν βάσει χρονοδιαγράμματος, τότε πολύ γρήγορα θα γνωρίζουμε τον προτιμητέο επενδυτή για τον χρυσοφόρο άξονα. Κατά την τελευταία δεκαπενταετία, η Αττική Οδός έχει καταγράψει έσοδα από διόδια που προσεγγίζουν τα 3 δισ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους έφτασαν τα 701,7 εκατ. ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, η νέα σύμβαση παραχώρησης θα πρέπει να πάρει το πράσινο φως του Ελεγκτικού Συνεδρίου κι εν συνεχεία να περάσει από το Ελληνικό Κοινοβούλιο.
www.worldenergynews.gr