Υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για την ανακύκλωση μπαταριών καθώς επεκτείνεται η παγκόσμια βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων
Η «μαύρη μάζα» που σχηματίζεται από την ανακύκλωση των χρησιμοποιημένων μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, μοιάζει με έννοια δανεισμένη από την αστροφυσική, όμως είναι απλώς μια πολύ κυριολεκτική περιγραφή του ενδιάμεσου προϊόντος από την ανακύκλωση ή απορριμμάτων από εργοστάσια μπαταριών.
Είναι ένα σκούρο κοκτέιλ μετάλλων σαν πούδρα με στοιχεία όπως το λίθιο, το κοβάλτιο και το νικέλιο που αναδεικνύεται ως εμπόρευμα από μόνο του, όπως εξηγεί ανάλυστη του Bloomberg.
Αγοραστές... «πούδρας»
Υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για την ανακύκλωση μπαταριών καθώς επεκτείνεται η παγκόσμια βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων και καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι δυτικές κυβερνήσεις στοχεύουν να δημιουργήσουν αλυσίδες εφοδιασμού που παρακάμπτουν την Κίνα.
Οι αναφορές για τη μαύρη μάζα στα κέρδη της εταιρείας έχουν αυξηθεί - συμπεριλαμβανομένων πρόσφατων περιπτώσεων από τον έμπορο εμπορευμάτων Glencore και τον κολοσσό χημικών ουσιών BASF.
Τρεις ερευνητές αγοράς — Benchmark Mineral Intelligence, Fastmarkets και S&P Global — έχουν ξεκινήσει τακτικές αξιολογήσεις τιμών του υλικού από τον Απρίλιο.
"Υπάρχει σίγουρα αυξανόμενο ενδιαφέρον από τις αυτοκινητοβιομηχανίες για τη μαύρη μάζα τώρα", δήλωσε η Jesline Tang, αναλυτής της S&P Global Commodity Insights.
Εταιρίες έχουν ήδη ανακοινώσει συνεργασίες ή κοινοπραξίες για να εξερευνήσουν ευκαιρίες ανακύκλωσης μπαταριών EV.
Μεταξύ αυτών οι BMW, Ford, Mercedes-Benz.
Η Glencore παρουσίασε ένα σχέδιο για την επεξεργασία μαύρης μάζας σε συνεργασία με την καναδική εταιρεία ανακύκλωσης Li-Cycle στη Σαρδηνία της Ιταλίας, ενώ η BASF αναμένει να παράγει μαύρη μάζα στη Γερμανία το επόμενο έτος.
Και την περασμένη εβδομάδα, μια θυγατρική της εμπορικής Mercuria Energy Trading σχημάτισε κοινοπραξία με μια εταιρεία ανακύκλωσης των ΗΠΑ για να βοηθήσει στην πώληση της μαύρης μάζας της σε όλο τον κόσμο.
Παραγωγή πολύτιμης σκόνης
Η μεταλλική σκόνη παράγεται με σύνθλιψη και τεμαχισμό μπαταριών ή κυψελών μπαταρίας, εξαγωγή ανεπιθύμητων στοιχείων και, στη συνέχεια, διύλιση των υπολοίπων. Προς το παρόν, το σκραπ που δημιουργείται στην παραγωγή μπαταριών αποτελεί την πλειοψηφία του υλικού εισόδου.
Τα ανακυκλωμένα υλικά θα αντιπροσωπεύουν το 15% της παγκόσμιας προσφοράς λιθίου, το 11% για το νικέλιο και το 44% για το κοβάλτιο μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, σύμφωνα με εκτιμήσεις της S&P Global Commodity Insights.
Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί αντίθετοι άνεμοι που πρέπει να ξεπεραστούν.
Η αυξανόμενη δημοτικότητα και η βελτιωμένη απόδοση των κυψελών λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού - ή LFP - συνέβαλε στη μείωση του κόστους και στην ώθηση της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά...
Η χημεία του LFP είναι μια λιγότερο ελκυστική πρόταση για ανακύκλωση.
Σε πρόσφατες τιμές, οι μπαταρίες νικελίου-κοβαλτίου-μαγγανίου περιέχουν μέση τιμή μετάλλου περίπου 10.040 δολάρια για κάθε τόνο κυψελών, σύμφωνα με την Fastmarkets.
Τα υλικά που βασίζονται στη χημεία LFP έχουν πολύ χαμηλότερη αξία 3.935 δολάρια ανά τόνο, αλλά μπορεί να είναι πιο δαπανηρά και τεχνικά δύσκολο να επεξεργαστούν σε μαύρη μάζα, πράγμα που σημαίνει λιγότερο περιθώριο κέρδους για τους ανακυκλωτές.
Υπάρχουν επίσης ζητήματα με την ανοιχτή διαπραγμάτευση μαύρης μάζας, την οποία ορισμένες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης, ταξινομούν ως επικίνδυνη, γεγονός σοβαρό όσον αφορά τη συσκευασία, τη μεταφορά και την εμπορία της, δήλωσε η Leah Chen, αναλύτρια της S&P Global Commodity Insights.
«Έχουμε πολλά εργοστάσια στην Ευρώπη όπου μπορούμε να τεμαχίσουμε τις μπαταρίες για να φτιάξουμε μαύρη μάζα, αλλά μετά, επικρατεί μια σύγχυση», δήλωσε η Julia Harty αναλύτρια της Fastmarkets με έδρα το Λονδίνο.
«Είναι κρίμα, καθώς υπάρχει τόση προσοχή στη βιωσιμότητα αυτή τη στιγμή, ωστόσο η γραφειοκρατία κάνει την ανακύκλωση μπαταριών ιόντων λιθίου πιο δύσκολη στην Ευρώπη».
www.worldenergynews.gr
Είναι ένα σκούρο κοκτέιλ μετάλλων σαν πούδρα με στοιχεία όπως το λίθιο, το κοβάλτιο και το νικέλιο που αναδεικνύεται ως εμπόρευμα από μόνο του, όπως εξηγεί ανάλυστη του Bloomberg.
Αγοραστές... «πούδρας»
Υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για την ανακύκλωση μπαταριών καθώς επεκτείνεται η παγκόσμια βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων και καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι δυτικές κυβερνήσεις στοχεύουν να δημιουργήσουν αλυσίδες εφοδιασμού που παρακάμπτουν την Κίνα.
Οι αναφορές για τη μαύρη μάζα στα κέρδη της εταιρείας έχουν αυξηθεί - συμπεριλαμβανομένων πρόσφατων περιπτώσεων από τον έμπορο εμπορευμάτων Glencore και τον κολοσσό χημικών ουσιών BASF.
Τρεις ερευνητές αγοράς — Benchmark Mineral Intelligence, Fastmarkets και S&P Global — έχουν ξεκινήσει τακτικές αξιολογήσεις τιμών του υλικού από τον Απρίλιο.
"Υπάρχει σίγουρα αυξανόμενο ενδιαφέρον από τις αυτοκινητοβιομηχανίες για τη μαύρη μάζα τώρα", δήλωσε η Jesline Tang, αναλυτής της S&P Global Commodity Insights.
Εταιρίες έχουν ήδη ανακοινώσει συνεργασίες ή κοινοπραξίες για να εξερευνήσουν ευκαιρίες ανακύκλωσης μπαταριών EV.
Μεταξύ αυτών οι BMW, Ford, Mercedes-Benz.
Η Glencore παρουσίασε ένα σχέδιο για την επεξεργασία μαύρης μάζας σε συνεργασία με την καναδική εταιρεία ανακύκλωσης Li-Cycle στη Σαρδηνία της Ιταλίας, ενώ η BASF αναμένει να παράγει μαύρη μάζα στη Γερμανία το επόμενο έτος.
Και την περασμένη εβδομάδα, μια θυγατρική της εμπορικής Mercuria Energy Trading σχημάτισε κοινοπραξία με μια εταιρεία ανακύκλωσης των ΗΠΑ για να βοηθήσει στην πώληση της μαύρης μάζας της σε όλο τον κόσμο.
Παραγωγή πολύτιμης σκόνης
Η μεταλλική σκόνη παράγεται με σύνθλιψη και τεμαχισμό μπαταριών ή κυψελών μπαταρίας, εξαγωγή ανεπιθύμητων στοιχείων και, στη συνέχεια, διύλιση των υπολοίπων. Προς το παρόν, το σκραπ που δημιουργείται στην παραγωγή μπαταριών αποτελεί την πλειοψηφία του υλικού εισόδου.
Τα ανακυκλωμένα υλικά θα αντιπροσωπεύουν το 15% της παγκόσμιας προσφοράς λιθίου, το 11% για το νικέλιο και το 44% για το κοβάλτιο μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, σύμφωνα με εκτιμήσεις της S&P Global Commodity Insights.
Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί αντίθετοι άνεμοι που πρέπει να ξεπεραστούν.
Η αυξανόμενη δημοτικότητα και η βελτιωμένη απόδοση των κυψελών λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού - ή LFP - συνέβαλε στη μείωση του κόστους και στην ώθηση της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά...
Η χημεία του LFP είναι μια λιγότερο ελκυστική πρόταση για ανακύκλωση.
Σε πρόσφατες τιμές, οι μπαταρίες νικελίου-κοβαλτίου-μαγγανίου περιέχουν μέση τιμή μετάλλου περίπου 10.040 δολάρια για κάθε τόνο κυψελών, σύμφωνα με την Fastmarkets.
Τα υλικά που βασίζονται στη χημεία LFP έχουν πολύ χαμηλότερη αξία 3.935 δολάρια ανά τόνο, αλλά μπορεί να είναι πιο δαπανηρά και τεχνικά δύσκολο να επεξεργαστούν σε μαύρη μάζα, πράγμα που σημαίνει λιγότερο περιθώριο κέρδους για τους ανακυκλωτές.
Υπάρχουν επίσης ζητήματα με την ανοιχτή διαπραγμάτευση μαύρης μάζας, την οποία ορισμένες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης, ταξινομούν ως επικίνδυνη, γεγονός σοβαρό όσον αφορά τη συσκευασία, τη μεταφορά και την εμπορία της, δήλωσε η Leah Chen, αναλύτρια της S&P Global Commodity Insights.
«Έχουμε πολλά εργοστάσια στην Ευρώπη όπου μπορούμε να τεμαχίσουμε τις μπαταρίες για να φτιάξουμε μαύρη μάζα, αλλά μετά, επικρατεί μια σύγχυση», δήλωσε η Julia Harty αναλύτρια της Fastmarkets με έδρα το Λονδίνο.
«Είναι κρίμα, καθώς υπάρχει τόση προσοχή στη βιωσιμότητα αυτή τη στιγμή, ωστόσο η γραφειοκρατία κάνει την ανακύκλωση μπαταριών ιόντων λιθίου πιο δύσκολη στην Ευρώπη».
www.worldenergynews.gr