Οι traders κοντεύουν να ξεπεράσουν το όριο των 200.000 δολ. σε ημερήσια βάση για τη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου τους επόμενους μήνες, καθώς o αριθμός των δεξαμενόπλοιων περιορίζεται ενόψει του χειμώνα, όταν η ζήτηση για καύσιμα θέρμανσης κορυφώνεται.
Σύμφωνα με το Bloomberg, τα ναύλα αυξήθηκαν στα 284.750 δολάρια τον Νοέμβριο και στα 206.750 δολάρια τον Οκτώβριο, υπερδιπλασιάζοντας τα τρέχοντα επίπεδα, σύμφωνα με στοιχεία της Spark Commodities. Εάν αυτές οι τιμές διατηρηθούν, κινδυνεύουν να επαναλάβουν το ράλι του περασμένου έτους, όταν η παγκόσμια αγορά LNG βιαζόταν να αντικαταστήσει τον ρωσικό εφοδιασμό μετά την εισβολή στην Ουκρανία.
Περιορισμός των προμηθειών
Οι προμήθειες δεξαμενόπλοιων είναι ολοένα και πιο περιορισμένες επειδή οι traders χρησιμοποιούν τα πλοία ως πλωτή αποθήκευση, λαμβάνοντας υπόψη ότι πιθανώς οι τιμές του LNG θα αυξηθούν, όταν οι καιρικές συνθήκες γίνουν κρύες. Οι ασταθείς τιμές αποστολής μπορεί να καταβροχθίσουν το περιθώριο για έναν έμπορο LNG που θέλει να εξαργυρώσει τις υψηλότερες τιμές του χειμώνα και η αύξηση του κόστους μεταφοράς μπορεί τελικά να σημαίνει υψηλότερες τιμές για τους αγοραστές στην Ευρώπη και την Ασία.
Ο αριθμός των πλοίων LNG που επιπλέουν στο νερό για τουλάχιστον 20 ημέρες αυξήθηκε στα τέλη Ιουλίου, με 42 πλοία να παρακολουθούνται από το Bloomberg. Αυτό είναι 27% υψηλότερο από την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
«Σίγουρα βλέπω μια συγκράτηση στην κυκλοφορία των πλοίων», είπε ο Richard Pratt, σύμβουλος ναυτιλίας LNG. Η υψηλότερη συχνότητα της πλωτής αποθήκευσης θα συνεχιστεί «μέχρι τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο, αποκλείοντας οποιαδήποτε διακοπή του εφοδιασμού», είπε.
www.worldenergynews.gr