Ο ανταγωνισμός ΕΕ - Κϊνας στις μπαταρίες θα καταλήξει να είναι «υψηλή ραπτική» Louis Vuitton εναντίον φτηνής μόδας Shein
Τα κράτη μέλη της ΕΕ έδωσαν την ευλογία τους στον κανονισμό για τις μπαταρίες της ΕΕ, υιοθετώντας έναν νόμο που αποσκοπεί στην ενίσχυση της εκκολαπτόμενης βιομηχανίας παραγωγής μπαταριών του μπλοκ, κάνοντας τις ευρωπαϊκές μπαταρίες EV συνώνυμες με την ποιότητα, σύμφωνα με την Euractiv.
Σύμφωνα με τους κανόνες της οικονομίας, ο μέσος καταναλωτής ενεργεί ορθολογικά: εάν δύο προϊόντα είναι ίσα και το ένα κοστίζει λιγότερο, ο ορθολογικός καταναλωτής μας θα επιλέξει ανεπιφύλακτα το φθηνότερο και αυτό δυσκολεύει τους ευρωπαίους παραγωγούς που ανταγωνίζονται τις κινεζικές επιχειρήσεις.
Τα χαμηλά γενικά έξοδα της Κίνας σε σύγκριση με την Ευρώπη (ιδιαίτερα όσον αφορά το κόστος εργασίας, εν μέρει χάρη στην υψηλότερη προστασία που απολαμβάνουν οι Ευρωπαίοι εργαζόμενοι) σημαίνει ότι το ασιατικό έθνος έχει ένα ενσωματωμένο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων, όπως η Γαλλία ή η Γερμανία.
Tι πρέπει να κάνει η Ευρώπη;
Η απάντηση, μέχρι σήμερα, ήταν να τονιστεί η ποιότητα των ευρωπαϊκών προϊόντων – η δεξιοτεχνία, το στυλ, η κομψότητα…
Τα προϊόντα της Κίνας μπορεί να είναι φθηνά, αλλά τους λείπει η αριστεία που προσφέρει το made in-Europe.
Αν θέλετε ένα αυτοκίνητο κορυφαίας ποιότητας, οδηγήστε μια Mercedes-Benz.
Αν θέλετε να γιορτάσετε με στυλ, ανοίξτε ένα μπουκάλι σαμπάνια.
Και αν θέλετε να αφεθείτε στην τελευταία λέξη της μόδας, ένα ταξίδι στο Μιλάνο θα σας δει να φοράτε τα καλύτερα.
Φυσικά, αυτά τα προϊόντα είναι συχνά σχεδιασμένα για να φαίνονται (κανείς δεν αγοράζει μια Mercedes S-Class με την ελπίδα ότι θα παραμείνει μυστικό).
Αλλά όταν πρόκειται για μπαταρίες, κρυμμένες κάτω από το καπό ενός ηλεκτρικού οχήματος ή κρυμμένες σε ένα smartphone, το πράγμα πρέπει να αλλάξει: δεν είναι όλες οι μπαταρίες ίδιες.
Ορισμένες μπαταρίες, θα μάθει ο ορθολογικός καταναλωτής μας, ότι είναι καλύτερες από άλλες.
Οι μπαταρίες made in-Europe
Ο κανονισμός της ΕΕ για τις μπαταρίες θέτει μια σειρά απαιτήσεων στους κατασκευαστές για να διασφαλίσουν ότι οι μπαταρίες ευρωπαϊκής κατασκευής είναι οι πιο βιώσιμες στον κόσμο (και οι πιο ηθικές).
Καθορίζονται όρια στις εκπομπές άνθρακα κατά τη διαδικασία παραγωγής, ενώ οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες πρέπει να είναι επαληθευμένα απαλλαγμένες από καταχρήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Οι λεγόμενες απαιτήσεις «δέουσας επιμέλειας» επιδιώκουν να σπάσουν κάθε σχέση μεταξύ αναφορών παιδικής εργασίας και εκμετάλλευσης εργαζομένων στην εξόρυξη κρίσιμων πρώτων υλών και της ευρωπαϊκής παραγωγής μπαταριών.
Κάθε μπαταρία θα περιλαμβάνει ένα ηλεκτρονικό «διαβατήριο μπαταρίας» έως το 2026 και έναν κωδικό QR έως το 2027, που θα επιτρέπει στους καταναλωτές να μάθουν περισσότερα για τη χωρητικότητα, την απόδοση, την αντοχή και τη χημική σύσταση της μπαταρίας.
Αυτές οι πληροφορίες αναμένεται να συμβάλουν στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης στην αγορά μεταχειρισμένων μπαταριών, ένα βασικό στοιχείο για να γίνουν τα ηλεκτρικά οχήματα προσιτά για περισσότερους καταναλωτές.
Συλλογή... τελειωμένων
Οι νέοι κανόνες ορίζουν επίσης ότι οι άχρηστες μπαταρίες πρέπει να συλλέγονται και να αφαιρούνται οι πολύτιμοι πόροι τους.
Οι ανακτημένες κρίσιμες πρώτες ύλες θα χρησιμοποιηθούν στη συνέχεια για τη δημιουργία νέων μπαταριών.
Αυτή η απαίτηση ανακύκλωσης όχι μόνο συμβάλλει στις φιλοδοξίες της κυκλικής οικονομίας της Ευρώπης, αλλά βοηθά να διασφαλιστεί ότι οι κρίσιμες πρώτες ύλες που εισάγονται από μέρη όπως η Κίνα παραμένουν στον ευρωπαϊκό κύκλο παραγωγής (μια εικονική αναγκαιότητα δεδομένης της έλλειψης εγχώριας προσφοράς του μπλοκ).
Ως εκ τούτου, η προσέγγιση της ΕΕ είναι να ανταγωνιστεί την Κίνα όχι απαραίτητα ως προς την τιμή αλλά την ποιότητα... κάτι σαν υψηλή ραπτική εναντίον γρήγορης μόδας.
Χάρη στη ρύθμιση των μπαταριών, η βιομηχανία μπαταριών της ΕΕ μπορεί να καταλήξει περισσότερο παρόμοια με τον Louis Vuitton, τον γαλλικό οίκο μόδας, παρά με το φθηνό αλλά αμφισβητήσιμο Shein της Κίνας.
www.worldenergynews.gr
Σύμφωνα με τους κανόνες της οικονομίας, ο μέσος καταναλωτής ενεργεί ορθολογικά: εάν δύο προϊόντα είναι ίσα και το ένα κοστίζει λιγότερο, ο ορθολογικός καταναλωτής μας θα επιλέξει ανεπιφύλακτα το φθηνότερο και αυτό δυσκολεύει τους ευρωπαίους παραγωγούς που ανταγωνίζονται τις κινεζικές επιχειρήσεις.
Τα χαμηλά γενικά έξοδα της Κίνας σε σύγκριση με την Ευρώπη (ιδιαίτερα όσον αφορά το κόστος εργασίας, εν μέρει χάρη στην υψηλότερη προστασία που απολαμβάνουν οι Ευρωπαίοι εργαζόμενοι) σημαίνει ότι το ασιατικό έθνος έχει ένα ενσωματωμένο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων, όπως η Γαλλία ή η Γερμανία.
Tι πρέπει να κάνει η Ευρώπη;
Η απάντηση, μέχρι σήμερα, ήταν να τονιστεί η ποιότητα των ευρωπαϊκών προϊόντων – η δεξιοτεχνία, το στυλ, η κομψότητα…
Τα προϊόντα της Κίνας μπορεί να είναι φθηνά, αλλά τους λείπει η αριστεία που προσφέρει το made in-Europe.
Αν θέλετε ένα αυτοκίνητο κορυφαίας ποιότητας, οδηγήστε μια Mercedes-Benz.
Αν θέλετε να γιορτάσετε με στυλ, ανοίξτε ένα μπουκάλι σαμπάνια.
Και αν θέλετε να αφεθείτε στην τελευταία λέξη της μόδας, ένα ταξίδι στο Μιλάνο θα σας δει να φοράτε τα καλύτερα.
Φυσικά, αυτά τα προϊόντα είναι συχνά σχεδιασμένα για να φαίνονται (κανείς δεν αγοράζει μια Mercedes S-Class με την ελπίδα ότι θα παραμείνει μυστικό).
Αλλά όταν πρόκειται για μπαταρίες, κρυμμένες κάτω από το καπό ενός ηλεκτρικού οχήματος ή κρυμμένες σε ένα smartphone, το πράγμα πρέπει να αλλάξει: δεν είναι όλες οι μπαταρίες ίδιες.
Ορισμένες μπαταρίες, θα μάθει ο ορθολογικός καταναλωτής μας, ότι είναι καλύτερες από άλλες.
Οι μπαταρίες made in-Europe
Ο κανονισμός της ΕΕ για τις μπαταρίες θέτει μια σειρά απαιτήσεων στους κατασκευαστές για να διασφαλίσουν ότι οι μπαταρίες ευρωπαϊκής κατασκευής είναι οι πιο βιώσιμες στον κόσμο (και οι πιο ηθικές).
Καθορίζονται όρια στις εκπομπές άνθρακα κατά τη διαδικασία παραγωγής, ενώ οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες πρέπει να είναι επαληθευμένα απαλλαγμένες από καταχρήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Οι λεγόμενες απαιτήσεις «δέουσας επιμέλειας» επιδιώκουν να σπάσουν κάθε σχέση μεταξύ αναφορών παιδικής εργασίας και εκμετάλλευσης εργαζομένων στην εξόρυξη κρίσιμων πρώτων υλών και της ευρωπαϊκής παραγωγής μπαταριών.
Κάθε μπαταρία θα περιλαμβάνει ένα ηλεκτρονικό «διαβατήριο μπαταρίας» έως το 2026 και έναν κωδικό QR έως το 2027, που θα επιτρέπει στους καταναλωτές να μάθουν περισσότερα για τη χωρητικότητα, την απόδοση, την αντοχή και τη χημική σύσταση της μπαταρίας.
Αυτές οι πληροφορίες αναμένεται να συμβάλουν στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης στην αγορά μεταχειρισμένων μπαταριών, ένα βασικό στοιχείο για να γίνουν τα ηλεκτρικά οχήματα προσιτά για περισσότερους καταναλωτές.
Συλλογή... τελειωμένων
Οι νέοι κανόνες ορίζουν επίσης ότι οι άχρηστες μπαταρίες πρέπει να συλλέγονται και να αφαιρούνται οι πολύτιμοι πόροι τους.
Οι ανακτημένες κρίσιμες πρώτες ύλες θα χρησιμοποιηθούν στη συνέχεια για τη δημιουργία νέων μπαταριών.
Αυτή η απαίτηση ανακύκλωσης όχι μόνο συμβάλλει στις φιλοδοξίες της κυκλικής οικονομίας της Ευρώπης, αλλά βοηθά να διασφαλιστεί ότι οι κρίσιμες πρώτες ύλες που εισάγονται από μέρη όπως η Κίνα παραμένουν στον ευρωπαϊκό κύκλο παραγωγής (μια εικονική αναγκαιότητα δεδομένης της έλλειψης εγχώριας προσφοράς του μπλοκ).
Ως εκ τούτου, η προσέγγιση της ΕΕ είναι να ανταγωνιστεί την Κίνα όχι απαραίτητα ως προς την τιμή αλλά την ποιότητα... κάτι σαν υψηλή ραπτική εναντίον γρήγορης μόδας.
Χάρη στη ρύθμιση των μπαταριών, η βιομηχανία μπαταριών της ΕΕ μπορεί να καταλήξει περισσότερο παρόμοια με τον Louis Vuitton, τον γαλλικό οίκο μόδας, παρά με το φθηνό αλλά αμφισβητήσιμο Shein της Κίνας.
www.worldenergynews.gr