Ο ΙΜΟ έχει δεσμευτεί μέχρι στιγμής να μειώσει στο μισό τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία έως το 2050, σε σχέση με τα επίπεδα του 2008
Η ναυτιλία, η οποία μεταφέρει περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου και αντιπροσωπεύει σχεδόν το 3% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, αντιμετωπίζει εκκλήσεις από περιβαλλοντολόγους και επενδυτές να προσφέρουν πιο συγκεκριμένη δράση, συμπεριλαμβανομένης της εισφοράς άνθρακα.
«Σας προτρέπω να φύγετε από το Λονδίνο έχοντας συμφωνήσει μια στρατηγική αερίων του θερμοκηπίου που θα δεσμεύει τον τομέα να έχει μηδενικές εκπομπές ρύπων το αργότερο έως το 2050», είπε ο Guterres σε ηχογραφημένη ομιλία του.
«Και αυτό περιλαμβάνει φιλόδοξους επιστημονικούς στόχους που ξεκινούν το 2030 – τόσο για τις απόλυτες μειώσεις των εκπομπών όσο και για τη χρήση καθαρών καυσίμων».
Ο Guterres είπε ότι τέτοιοι στόχοι θα παρέχουν «τη βεβαιότητα που χρειάζονται η βιομηχανία και οι επενδυτές».
Οι χώρες μέλη του ναυτιλιακού οργανισμού του ΟΗΕ, του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), συναντώνται στο Λονδίνο αυτή την εβδομάδα. Θα υιοθετήσουν μια αναβαθμισμένη στρατηγική για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, της οποίας οι συγκεκριμένες λεπτομέρειες συζητούνται.
Επιπλέον, υπάρχουν επίσης προτάσεις για επιβολή εισφοράς στις παγκόσμιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στη ναυτιλία.
Ο ΙΜΟ έχει δεσμευτεί μέχρι στιγμής να μειώσει στο μισό τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία έως το 2050, σε σχέση με τα επίπεδα του 2008 - μια δέσμευση που υστερεί στα σχέδια της ΕΕ και των ΗΠΑ να φτάσουν τις μηδενικές καθαρές εκπομπές μέχρι εκείνη την ημερομηνία.
Σύμφωνα με σημείωμα που είδε το Reuters που εκδόθηκε από την Κίνα και κυκλοφόρησε στις αναπτυσσόμενες χώρες, το Πεκίνο είπε, «οι ανεπτυγμένες χώρες πιέζουν τον ΙΜΟ να φτάσει σε μη ρεαλιστικά οράματα και επίπεδα φιλοδοξίας, ιδιαίτερα απαιτώντας από τη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία να φτάσει τον κύκλο ζωής μηδενικές εκπομπές GHG το αργότερο μέχρι το 2050».
Το σημείωμα προσέθεσε ότι η Κίνα αντιτάχθηκε στη χρήση «εσόδων για σκοπούς γενικών προσαρμογών στις κλιματικές αλλαγές εκτός του ναυτιλιακού τομέα».
Όταν του ζητήθηκε να επιβεβαιώσει το σημείωμα, ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών της Κίνας Wang Wenbin είπε σε δημοσιογράφους στο Πεκίνο τη Δευτέρα ότι η Κίνα πίστευε ότι ο ΙΜΟ θα πρέπει «να λάβει υπόψη του διαφορετικές εθνικές συνθήκες» και «να ικανοποιήσει τις νόμιμες ανησυχίες της ανάπτυξης".
www.worldenergynews.gr