Intrakat: Με 4,9 δισ. ανεκτέλεστο στοχεύει στην κορυφή του κατασκευαστικού κλάδου

Intrakat: Με 4,9 δισ. ανεκτέλεστο στοχεύει στην κορυφή του κατασκευαστικού κλάδου
Θέλουμε να κάνουμε την Intrakat πρώτη στον κατασκευαστικό κλάδο, είπε στη διάρκεια της ετήσιας Τακτικής Γενικής Συνέλευση, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας,
Σχετικά Άρθρα
Στα 4,9 δισ. ευρώ θα φτάσει το ανεκτέλεστο της Intrakat στα τέλη του 2023, χάρη στα νέα έργα και την απόκτηση της ΑΚΤΩΡ.
Εστιάζοντας σε έργα ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων, αλλά και στις σταθερές χρηματοοικονομικές ροές που αποφέρουν τα έργα ΑΠΕ, όπου ο στόχος είναι τα 750MW στην τριετία, η διοίκηση της εταιρείας στοχεύει αφού κλειδώσει τη δεύτερη θέση του κλάδου να χτυπήσει και την κορυφή.

«Θέλουμε να κάνουμε την Intrakat πρώτη στον κατασκευαστικό κλάδο», είπε στη διάρκεια της ετήσιας Τακτικής Γενικής Συνέλευση, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, τονίζοντας πως η εξαγορά της ΑΚΤΩΡ αλλάζει τα δεδομένα και για την ίδια την Intrakat.

Ενισχύει την τεχνική επάρκεια και τη δυναμική της εταιρείας, η οποία θα αθροίζει 3.460 εργαζόμενους από 560 σήμερα.
Επί του παρόντος η μόνη εκκρεμότητα για την ολοκλήρωση της εξαγοράς είναι η έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η οποία βρίσκεται στο στάδιο της συλλογής απαντήσεων από όλους τους ενδιαφερόμενους.

Σε γενικές γραμμές, από τη συμπλήρωση των σχετικών φακέλων, χρειάζονται δύο μήνες για την έγκριση και εκτιμάται πως θα μπορούσε να δοθεί το πράσινο φως ακόμα και στο τέλος Σεπτεμβρίου.
Ο κ. Εξάρχου έκανε μία αποτίμηση του ενός τελευταίου χρόνου, υπό τη νέα διοίκηση που ανέλαβε το δεύτερο εξάμηνο του 2022.

«Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε μια καινούργια Intrakat, να αλλάξουμε την εικόνα και την προοπτική της εταιρείας», σημείωσε.
Έτσι, η εταιρεία σημείωσε επιστροφή στην κερδοφορία σε επίπεδο λειτουργικών αποτελεσμάτων κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2022 και η κεφαλαιοποίησή της έφτασε στα 345,9 εκατ. ευρώ, από 142,8 εκατ. ευρώ. σημείωσε δηλαδή μία αύξηση της τάξεως του 142%.

Με τα 100 εκατ. ευρώ της Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου άλλαξε η θέση της εταιρείας στον ανταγωνισμό.
Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023, στο χαρτοφυλάκιο εντάχθηκαν έργα ΣΔΙΤ, τα οποία μέχρι πρότινος απουσίαζαν, καθώς υπεγράφησαν οι συμβάσεις για το Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη και το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ.

Επίσης, το ποσοστό συμμετοχής στην κοινοπραξία με την πορτογαλική εταιρεία Brisa για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού αυξήθηκε σε 49% έναντι 30% που όριζε η αρχική συμφωνία.
Ουσιαστικά, η διοίκηση θα κληθεί να ανασυντάξει και την ΑΚΤΩΡ, η οποία, όπως είπε ο κ. Εξάρχου, έχει το δυναμικό, έχει τα μηχανήματα και το ανεκτέλεστο, αλλά χρειάζεται διοίκηση και χρηματοδότηση για να εκτελέσει τα έργα.

«Πρόθεσή μας είναι να δημιουργήσουμε μια κερδοφόρα εταιρεία που θα είναι επαρκώς κεφαλαιοποιημένη για να δημιουργεί ροές», τόνισε και επανέλαβε πως για την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ δεν απαιτείται άλλη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Ο επικεφαλής της Intrakat εκτίμησε πως φέτος είναι η χρονιά του break even και με την απόκτηση της ΑΚΤΩΡ, η επόμενη χρονιά, το 2024 θα είναι κερδοφόρο, ώστε το 2025 να διανεμηθεί μέρισμα στους μετόχους.

Επί του παρόντος, οι συμβασιοποιημένες συμβάσεις είναι 799 εκατ. ευρώ και συνολικά με τα νέα έργα έφτασαν τα 1,3 δισ. ευρώ, ενώ στο πρώτο εξάμηνο το ανεκτέλεστο έφτασε τα 2,1 δισ. ευρώ.
Στα κορυφαία νέα έργα της εταιρείας λογίζονται ακόμη η σύμβαση με τον ΔΕΔΔΗΕ ύψους 223 εκατ. ευρώ, ο Riviera Tower στο Ελληνικό συνολικού προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ και το έργο των 700 εκατ. ευρώ για το διυλιστήριο στη Φουτζέιρα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο κ. Εξάρχου στα ιδιωτικά έργα, όπως είναι ο Riviera Tower και το διυλιστήριο, καθώς είναι πιο ασφαλή και αποτελούν σημαντική εναλλακτική πηγή εσόδων.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης