Όλα τα αποδεικτικά εξασφάλισης της χρηματοδότησης της παραχώρησης, έχουν κατατεθεί ήδη στο ΤΑΙΠΕΔ δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Με το πράσινο φως του Ελεγκτικού Συνεδρίου, θα βαίνει πια προς ολοκλήρωση ένας από τους πιο μακροχρόνιους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ, που ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2017! Έχοντας περάσει από 40 κύματα, η μακροχρόνια παραχώρηση της Εγνατίας Οδού ήταν μεταξύ των προαπαιτούμενων για τη χρηματοδότηση της χώρας μας στο πλαίσιο των μνημονιακών προγραμμάτων.
Ο διαγωνισμός έλαβε επτά αναβολές και ουκ ολίγες φορές φιγουράρισε μεταξύ των κορυφαίων διαφωνιών της ελληνικής πλευράς και των Θεσμών, ενώ έπεσε και θύμα ιδεοληψιών και πολιτικών διαφωνιών, που συχνά εκτροχίασαν το χρονοδιάγραμμα. Μια από τις προκλήσεις που αντιμετώπισε το έργο φτάνοντας στο φίνις, ήταν η σημαντική μεταβολή των χρηματοοικονομικών συνθηκών, εξαιτίας της κρίσης των επιτοκίων.
Επί του παρόντος, όπως επισήμανε ο κ. Περιστέρης, όλα τα αποδεικτικά εξασφάλισης της χρηματοδότησης της παραχώρησης, την οποία η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα αναλάβει μαζί με τη γαλλική Egis Projects, έχουν κατατεθεί ήδη στο ΤΑΙΠΕΔ. Εκτιμάται, λοιπόν, ότι η συναλλαγή, ύψους 1,496 δισ. ευρώ, μπορεί να κλείσει εντός του έτους, εφόσον δεν υπάρξουν καθυστερήσεις.
Σημειώνεται ότι η σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και τριών καθέτων οδικών αξόνων, θα πρέπει να περάσει και από το Ελληνικό Κοινοβούλιο.
Αντίστοιχη είναι η πρόβλεψη τόσο της Κομισιόν στην πρόσφατη έκθεσή της για την πορεία της ελληνικής οικονομίας, όπως και του προϋπολογισμού σχετικά με τα έσοδα του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων. Πρόκειται για το υψηλότερο τίμημα που έχει μέχρι σήμερα επιτύχει το ΤΑΙΠΕΔ.
Το προφίλ της Εγνατίας Οδού
Ο οδικός άξονας, συνολικού μήκους 883 χλμ., ενώνει τη δυτική με την ανατολική Ελλάδα από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Θεσπρωτίας μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια του Έβρου, στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία, και διέρχεται από τη μητροπολιτική περιοχή Θεσσαλονίκης. Η προστιθέμενη αξία του άξονα είναι τεράστια για την ευρύτερη περιοχή, καθώς συνδέει μεταξύ τους όλες τις μεγάλες πόλεις της Βόρειας Ελλάδας, τα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης και τα αεροδρόμια Ιωαννίνων, Καστοριάς, Κοζάνης, Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης, μέσω 74 ανισόπεδων κόμβων και προσβάσεων. Αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού κεντρικού οδικού δικτύου.
Το έργο περιλαμβάνει εκτός της λειτουργίας και συντήρησης ένα τεράστιο κατασκευαστικό αντικείμενο, που αντιστοιχεί σε αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια, το οποίο θα υλοποιήσει στο σύνολό του ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μέσω της 100% θυγατρικής του ΤΕΡΝΑ. Για την πρώτη πενταετία, τα έργα αφορούν στην κατασκευή των τριών κάθετων αξόνων, Σιάτιστα – Ιεροπηγή/Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα – Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη - Σέρρες – Προμαχώνας, συνολικού μήκους 225 χλμ. Στο κατασκευαστικό αντικείμενο περιλαμβάνεται, επίσης, η βαριά συντήρηση του άξονα, που δεν έχει γίνει ποτέ μέχρι σήμερα.
www.worldenergynews.gr