Με ένα εν εξελίξει επενδυτικό πλάνο, ύψους 10 δις. ευρώ, για τα επόμενα χρόνια, ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παραμένει προσηλωμένος στην αναπτυξιακή του πορεία. Στις άμεσες εξελίξεις, όπως αποκάλυψε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, κ. Γιώργος Περιστέρης, κατά τη διάρκεια της τακτικής γενικής συνέλευσης, η σύμβαση της Εγνατίας Οδού μέσα στον επόμενο μήνα θα πάρει τον δρόμο για το Ελεγκτικό Συνέδριο, βάζοντας στην τελική ευθεία την 35ετή παραχώρηση του οδικού άξονα.
«Η χρηματοοικονομική ευρωστία του επενδυτικού μας πλάνου είναι εξασφαλισμένη», επισήμανε ο κ. Περιστέρης, σημειώνοντας πως ο Όμιλος τα επόμενα χρόνια θα αναπτυχθεί αυτοτελώς, καθώς δεν προβλέπεται ανάγκη αναχρηματοδότησης ως το 2027. Εκτίμησε, μάλιστα, πως από πέρσι και στο μέλλον η εταιρεία θα διανύσει την πιο παραγωγική πορεία στην ιστορία της.
Επί του παρόντος, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ένα κατασκευαστικό ανεκτέλεστο, ύψους 5,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 2,8 δισ. υπογεγραμμένα έργα και 2,7 δισ. προς υπογραφή. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται σημαντικά έργα, όπως ο Διεθνής Αερολιμένας Κρήτης στο Καστέλι, η Εγνατία Οδός, η μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο φυσικό αέριο στην Κομοτηνή και το IRC στο Ελληνικό.
Ο κ. Περιστέρης απέδωσε την πολύ καλή θέση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον τομέα της κατασκευής, στο γεγονός ότι μεγάλο μέρος του ανεκτέλεστου αφορά σε ίδιες επενδύσεις για έργα του Ομίλου, που έχουν μικρόμετρο ρίσκο από τα έργα για λογαριασμό τρίτων. Εκτίμησε, ακόμη, πως παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ θα πρωταγωνιστήσουν τα επόμενα χρόνια γιατί έχουν σταθερές ροές και συνήθως είναι έργα προστατευμένα από τις απότομες μεταβολές των επιτοκίων.
Στόχος για 6GW ΑΠΕ ως το 2029
Στον τομέα της ενέργειας, η εγκατεστημένη ισχύς του Ομίλου ως το φθινόπωρο θα ξεπεράσει τα 1.200 MW. Παράλληλα, μέσω της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή προχωρά την κατασκευή του έργου της αντλησιοταμίευσης στην Αμφιλοχία (680 MW), ενώ σημαντική ισχύς νέων έργων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (κυρίως φωτοβολταϊκών) είναι έτοιμα προς κατασκευή. Ως αποτέλεσμα η συνολική ισχύς έργων σε λειτουργία, υπό κατασκευή και έτοιμων προς κατασκευή ξεπερνά τα 2.000 MW.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο επικεφαλής του Ομίλου στην ανάγκη για μεγάλα έργα αποθήκευσης ενέργειας. Σημείωσε, δε, πως η προστιθέμενη αξία του έργου της αντλησιοταμίευσης ξεπερνά το 80%, συμβάλλοντας τόσο στην ηλεκτρική θωράκιση της χώρας, όσο και στη διάχυση των θετικών συνεπειών σε όλες τις πλευρές.
Με τα έσοδα που θα αρχίσουν σταδιακά να συνεισφέρουν οι νέες επενδύσεις από το 2023 θα συμβάλλουν στην περαιτέρω μακροχρόνια ανάπτυξη της κερδοφορίας, με απώτερο στόχο τα 6 GW εγκατεστημένης ισχύος μέχρι το 2029.
Εγνατία και UFBB στην τελική ευθεία
Στον τομέα των παραχωρήσεων, οι διελεύσεις στους αυτοκινητοδρόμους έχουν πιάσει τα προ πανδημίας επίπεδα. Ειδικότερα, για τους αυτοκινητόδρομους σε λειτουργία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι διελεύσεις αυξήθηκαν κατά 10,2% σε σχέση με την περασμένη χρονιά. Παράλληλα, εντός του μήνα αναμένεται να σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, συμπεριλαμβανομένων, όπως σημείωσε ο κ. Περιστέρης, των απαραίτητων εγγράφων για τη χρηματοδότηση του έργου που έχουν κατατεθεί ήδη στο ΤΑΙΠΕΔ. Υπενθυμίζεται ότι ο Όμιλος είναι leader της κοινοπραξίας με την Egis Projects, που θα αναλάβει τη σύμβαση, με τίμημα 1,49 δις ευρώ.
Το επόμενο διάστημα, όμως, επιφυλάσσει και ένα νέο πεδίο δράσης για τον Όμιλο, καθώς αναμένεται το πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο για το μεγαλύτερο έργο ΣΔΙΤ της χώρας, ύψους 860 εκατ. ευρώ, για δίκτυα οπτικών ινών, το Ultra Fast Broadband.
www.worldenergynews.gr