Ελλείψει επενδυτικού ενδιαφέροντος
Το έργο, που συζητείται από το 2018 οπότε και παρουσιάστηκε από την τότε ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αφορά στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση και λειτουργία του Φράγματος Χαβρία στη Χαλκιδική, που αποτελεί ένα πάγιο αίτημα των τοπικών φορέων. Βάσει σχεδιασμού, το φράγμα πρόκειται να κατασκευαστεί επί του ποταμού Χαβρία σε απόσταση 3 χιλιομέτρων περίπου βορειοανατολικά του οικισμού της Ορμύλιας και σε απόσταση 500 μ. ανάντη του αρχαιολογικού χώρου της Καλλίπολης.
Η σύμβαση θα περιλάμβανε ακόμη την κατασκευή Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Νερού, δυναμικότητας 55.000 m3/ημέρα και εξωτερικών δικτύων, συνολικού μήκους 62 χλμ., δεξαμενών και αντλιοστασίων. Στόχος του έργου ήταν να επιλύσει το χρονίζον ζήτημα πρόσβασης της Χαλκιδικής σε επαρκείς ποσότητες πόσιμου νερού καλής ποιότητας, ιδίως κατά τους θερινούς μήνες. Εξέλιξη που θα αναβαθμίσει το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν, καθώς και τη χημική κατάσταση των υπογείων υδατικών συστημάτων, που έχουν υποστεί υφαλμύρωση λόγω της υπεράντλησης.
Το χρονικό του διαγωνισμού
Ο διεθνής διαγωνισμός με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2020, αφού πήρε το πράσινο φως από τη Διϋπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ στα μέσα Φεβρουαρίου της ίδιας χρονιάς. Ενάμιση χρόνο μετά, οι τρεις μνηστήρες που εκδήλωσαν αρχικό ενδιαφέρον προεπιλέχθηκαν και για τη Β’ φάση του διαγωνισμού: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Τ.Ε. ΧΡ. Δ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ, INTRAKAT – SUEZ EAU FRANCE – ΕΥΑΘ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.
Η ολοκλήρωση του ανταγωνιστικού διαλόγου επικυρώθηκε με υπουργική απόφαση στις 17 Ιανουαρίου του 2022, όμως για την επόμενη φάση της κατάθεσης των οικονομικών από τους ενδιαφερόμενους φορείς χρειάστηκαν διαδοχικές παρατάσεις. Τελικά, ενάμιση χρόνο μετά στην καθορισμένη ημερομηνία δεν κατατέθηκε καμία προσφορά και ο διαγωνισμός παρήλθε άγονος. Έτσι, στις 7 Ιουνίου 2023 η Επιτροπή Διαγωνισμού, με το πρακτικό της, εισηγήθηκε την ματαίωση του διαγωνισμού για το έργο ΣΔΙΤ.
www.worldenergynews.gr