Περιθώριο μίας επιπλέον εβδομάδας έχουν οι ενδιαφερόμενοι για το έργο, προϋπολογισμού 161,29 εκατ. ευρώ, που θα ενώσει τη Μακρακώμη με τον Τυμφρηστό. Το εν λόγω τμήμα, μήκους 30 χλμ., αποτελεί μέρος του οδικού άξονα Λαμίας – Καρπενησίου, που θα διασχίζει οριζόντια και θα εξυπηρετεί τρεις νομούς και δύο Περιφέρεις της χώρας, αίροντας τη μεταφορική απομόνωση της Ευρυτανίας και του δυτικού ορεινού τμήματος της Φθιώτιδας.
Μετά από αίτημα που κατατέθηκαν εμπρόθεσμα από ενδιαφερόμενους οικονομικούς φορείς για την παροχή διευκρινήσεων, η καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση ενδιαφέροντος μετατίθεται για τις 22 Ιουνίου 2023. Σχετικά, δε, με την προδικαστική προσφυγή που κατατέθηκε στις αρχές του μήνα από την ένωση εταιρειών ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ – ΕΚΤΕΡ - ΕΡΕΤΒΟ - ΤΕ.ΝΑ., όπως επισημαίνεται στη σχετική υπουργική απόφαση, δεν έχει κοινοποιηθεί ως σήμερα απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ περί του αιτήματος αναστολής και λήψης προσωρινών μέτρων. Σημειώνεται ότι ως ημερομηνία εξέτασης της προδικαστικής προσφυγής έχει ορισθεί η 14η Ιουλίου 2023.
Ο χάρτης του έργου
Αντικείμενο του διαγωνισμού είναι η μελέτη και η κατασκευή του έργου «Οδικός Άξονας Λαμία – Καρπενήσι, τμήμα Σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού». Το εν λόγω έργο εκτείνεται στο σύνολό του εντός των ορίων της Φθιώτιδας, βελτιώνοντας το επίπεδο της οδικής ασφάλειας και μειώνοντας δραστικά τον χρόνο διαδρομής. Η αφετηρία του έργου είναι το πέρας του ανατολικού μετώπου της υφιστάμενης Σήραγγας Τυμφρηστού, ενώ το πέρας του έργου είναι το δυτικό όριο της κατασκευασθείσας παράκαμψης Μακρακώμης. Η εκτιμώμενη αξία του έργου ανέρχεται σε 161,29 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η διάρκεια του έργου ανέρχεται σε 57 μήνες.
Ο οδικός άξονας Λαμίας – Καρπενησίου, λεγόμενος ΕΟ38, μέρος του οποίου αποτελεί το παραπάνω τμήμα, έχει ιδιαίτερη σημασία για την ευρύτερη περιοχή, καθώς εξασφαλίζει τη συντομότερη σε μήκος σύνδεση ανατολικής και δυτικής Ελλάδας, συνδυάζοντας και θαλάσσιες μεταφορές (Βόλος/Στυλίδα – Πλατυγυάλι Αστακού/Αμφιλοχία). Εκτιμάται πως θα έχει θετική επίδραση στην ανάπτυξη της Κεντρικής Ελλάδας και ιδιαίτερα του εναλλακτικού τουρισμού του ενιαίου ορεινού όγκου της Δυτικής Φθιώτιδας, Ευρυτανίας και Αιτωλοακαρνανίας, που αποτελεί έναν από τους ελκυστικότερους φυσικούς πνεύμονες της χώρας.
Επίσης, θα εξυπηρετήσει τη διαπεριφερειακή σύνδεση Λαμίας – Αγρινίου καθώς και τη σύνδεση του Καρπενησίου με το κέντρο της ΠΣΕ, με τη Λαμία και διαμέσου του ΠΑΘΕ, με όλες τις Περιφέρειες της χώρας, εκτός από Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου και Ιονίων Νήσων.
www.worldenergynews.gr