Οι θετικές προβλέψεις για τη φετινή χρονιά επανενεργοποιούν τις απαραίτητες διαδικασίες για την επέκταση τόσο του τερματικού σταθμού όσο και της πίστας του αεροδρομίου, ώστε η χωρητικότητα να πιάσει τους 33 εκατ. επιβάτες
Το ερχόμενο φθινόπωρο ξεκινάει η αντίστροφη μέτρηση για την επέκταση του αεροδρομίου της Αθήνας. Η ισχυρή ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης το 2022 που έφτασε στο 89% του 2019, με 22,73 εκατ. επιβάτες, βάζει ξανά σε τροχιά τον σχεδιασμό ώστε να αυξηθεί η χωρητικότητα του «Ελευθέριος Βενιζέλος». Οι θετικές προοπτικές για το 2023 πατάνε γκάζι για τα έργα επέκτασης των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου, στα οποία έβαλε απότομο «στοπ» η πανδημία.
Παράλληλα ετοιμάζεται και η εισαγωγή της εταιρίας στο Χρηματιστήριο, μέσω της οποίας θα χρηματοδοτηθούν οι επενδύσεις.
Ορόσημο για τη χωρητικότητα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών αποτελούν τα 25 εκατ. επιβάτες που είναι το σημερινό όριο. Την τελευταία προ πανδημίας χρονιά, το 2019, ξεπερνώντας το 95% αυτής της χωρητικότητας, πατήθηκε το κουμπί για τις υποχρεωτικές από τη σύμβαση παραχώρησης επενδύσεις. Όμως η απότομη προσγείωση της επιβατικής κίνησης λόγω Covid ανέστειλε κάθε σχεδιασμό.
Οι θετικές προβλέψεις για τη φετινή χρονιά επανενεργοποιούν τις απαραίτητες διαδικασίες για την επέκταση τόσο του τερματικού σταθμού όσο και της πίστας του αεροδρομίου, ώστε η χωρητικότητα να πιάσει τους 33 εκατ. επιβάτες. Οι επιδόσεις της επιβατικής κίνησης είναι ήδη σημαντικές, καθώς το πρώτο πεντάμηνο του έτους έχει καταγράψει αύξηση κατά 6,2% έναντι του 2019. Ειδικότερα, ο Μάιος σημείωσε διψήφιο ρυθμό αύξησης και ο Ιούνιος συνεχίζει με επίσης υψηλές πτήσεις.
Εκτιμάται πως τον ερχόμενο Σεπτέμβριο – Οκτώβριο θα ξεκινήσουν εκ νέου τα απαραίτητα βήματα για την επέκταση των υποδομών, ώστε να μπορούν να υποδεχθούν περισσότερους επιβάτες με ασφάλεια και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες. Κεντρικό άξονα κάθε σχεδιασμού αποτελεί η δέσμευση του αεροδρομίου στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης και στον στόχο του μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος ως το 2025.
Οι επενδύσεις
Η επιστροφή στα έργα υποδομών για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών έγινε πάντως το 2022, προκειμένου να μπορέσει να ανταποκριθεί στο μεσοδιάστημα μέχρι τη μεγάλη επέκταση, αλλά και να πιάσει τους περιβαλλοντικούς του στόχους. Υπενθυμίζεται ότι το master plan που είχε εγκριθεί τον Δεκέμβριο του 2019, λίγο πριν μπει το χειρόφρενο της πανδημίας, προέβλεπε αύξηση της χωρητικότητας κατά τουλάχιστον 20%.
Μέσα στο προηγούμενο έτος, βάσει και των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων του ΔΑΑ, κατακυρώθηκαν τρία έργα ανάπτυξης υποδομών και ανατέθηκε η ανάπτυξη του φωτοβολταϊκού σταθμού 16 MW, που εγκαινιάστηκε στις αρχές Απριλίου. Καλύπτει ετησίως το 35,4% των αναγκών ηλεκτρικής ενέργειας του αεροδρομίου, που παράγεται εντός των εγκαταστάσεων για αυτοκατανάλωση από καθαρές πηγές.
Η χρηματοδότηση αυτών των έργων προέρχεται κατά κύριο λόγο από το Ομολογιακό Δάνειο Κεφαλαιουχικών Επενδύσεων της εταιρείας.
Όσον αφορά στις υποδομές, πρόκειται για τη δεύτερη «μικρή» επέκταση του τερματικού σταθμού του αερολιμένα, τη λεγόμενη ανατολική, ύψους 6,1 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), με επιπλέον 1.400 τ.μ. στεγασμένων χώρων σε αφίξεις και αναχωρήσεις.
Επίσης, η κατασκευή νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών με 10 επιπλέον θέσεις κατηγορίας Γ, βόρεια του τροχοδρόμου Υ2 με νέο σταθμό εξυπηρέτησης ράμπας και νέο χώρο στάθμευσης αεροσκαφών GA/BA (Γενικής και Επιχειρηματικής Αεροπορίας) κοντά στην Τεχνική Βάση.
Τέλος, η ανάπτυξη συστήματος Ελεγχόμενης Πρόσβασης (Access Control) στους χώρους αναχωρήσεων και αφίξεων του αερολιμένα, η λειτουργία των οποίων ξεκίνησε μάλιστα στις 7 Ιουνίου. Το έργο σχεδιάστηκε με γνώμονα την ασφάλεια, την εύρυθμη και περιβαλλοντικά και κοινωνικά υπεύθυνη χρήση των οδικών τμημάτων που προορίζονται αποκλειστικά για ολιγόλεπτη στάση οχημάτων.
www.worldenergynews.gr
Παράλληλα ετοιμάζεται και η εισαγωγή της εταιρίας στο Χρηματιστήριο, μέσω της οποίας θα χρηματοδοτηθούν οι επενδύσεις.
Ορόσημο για τη χωρητικότητα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών αποτελούν τα 25 εκατ. επιβάτες που είναι το σημερινό όριο. Την τελευταία προ πανδημίας χρονιά, το 2019, ξεπερνώντας το 95% αυτής της χωρητικότητας, πατήθηκε το κουμπί για τις υποχρεωτικές από τη σύμβαση παραχώρησης επενδύσεις. Όμως η απότομη προσγείωση της επιβατικής κίνησης λόγω Covid ανέστειλε κάθε σχεδιασμό.
Οι θετικές προβλέψεις για τη φετινή χρονιά επανενεργοποιούν τις απαραίτητες διαδικασίες για την επέκταση τόσο του τερματικού σταθμού όσο και της πίστας του αεροδρομίου, ώστε η χωρητικότητα να πιάσει τους 33 εκατ. επιβάτες. Οι επιδόσεις της επιβατικής κίνησης είναι ήδη σημαντικές, καθώς το πρώτο πεντάμηνο του έτους έχει καταγράψει αύξηση κατά 6,2% έναντι του 2019. Ειδικότερα, ο Μάιος σημείωσε διψήφιο ρυθμό αύξησης και ο Ιούνιος συνεχίζει με επίσης υψηλές πτήσεις.
Εκτιμάται πως τον ερχόμενο Σεπτέμβριο – Οκτώβριο θα ξεκινήσουν εκ νέου τα απαραίτητα βήματα για την επέκταση των υποδομών, ώστε να μπορούν να υποδεχθούν περισσότερους επιβάτες με ασφάλεια και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες. Κεντρικό άξονα κάθε σχεδιασμού αποτελεί η δέσμευση του αεροδρομίου στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης και στον στόχο του μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος ως το 2025.
Οι επενδύσεις
Η επιστροφή στα έργα υποδομών για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών έγινε πάντως το 2022, προκειμένου να μπορέσει να ανταποκριθεί στο μεσοδιάστημα μέχρι τη μεγάλη επέκταση, αλλά και να πιάσει τους περιβαλλοντικούς του στόχους. Υπενθυμίζεται ότι το master plan που είχε εγκριθεί τον Δεκέμβριο του 2019, λίγο πριν μπει το χειρόφρενο της πανδημίας, προέβλεπε αύξηση της χωρητικότητας κατά τουλάχιστον 20%.
Μέσα στο προηγούμενο έτος, βάσει και των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων του ΔΑΑ, κατακυρώθηκαν τρία έργα ανάπτυξης υποδομών και ανατέθηκε η ανάπτυξη του φωτοβολταϊκού σταθμού 16 MW, που εγκαινιάστηκε στις αρχές Απριλίου. Καλύπτει ετησίως το 35,4% των αναγκών ηλεκτρικής ενέργειας του αεροδρομίου, που παράγεται εντός των εγκαταστάσεων για αυτοκατανάλωση από καθαρές πηγές.
Η χρηματοδότηση αυτών των έργων προέρχεται κατά κύριο λόγο από το Ομολογιακό Δάνειο Κεφαλαιουχικών Επενδύσεων της εταιρείας.
Όσον αφορά στις υποδομές, πρόκειται για τη δεύτερη «μικρή» επέκταση του τερματικού σταθμού του αερολιμένα, τη λεγόμενη ανατολική, ύψους 6,1 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), με επιπλέον 1.400 τ.μ. στεγασμένων χώρων σε αφίξεις και αναχωρήσεις.
Επίσης, η κατασκευή νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών με 10 επιπλέον θέσεις κατηγορίας Γ, βόρεια του τροχοδρόμου Υ2 με νέο σταθμό εξυπηρέτησης ράμπας και νέο χώρο στάθμευσης αεροσκαφών GA/BA (Γενικής και Επιχειρηματικής Αεροπορίας) κοντά στην Τεχνική Βάση.
Τέλος, η ανάπτυξη συστήματος Ελεγχόμενης Πρόσβασης (Access Control) στους χώρους αναχωρήσεων και αφίξεων του αερολιμένα, η λειτουργία των οποίων ξεκίνησε μάλιστα στις 7 Ιουνίου. Το έργο σχεδιάστηκε με γνώμονα την ασφάλεια, την εύρυθμη και περιβαλλοντικά και κοινωνικά υπεύθυνη χρήση των οδικών τμημάτων που προορίζονται αποκλειστικά για ολιγόλεπτη στάση οχημάτων.
www.worldenergynews.gr