Τελευταία Νέα
Ενέργεια

BloombergNEF: Απογείωση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων - Τα 4 χαρακτηριστικά της αγοράς

BloombergNEF: Απογείωση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων - Τα 4 χαρακτηριστικά της αγοράς
Οι πωλήσεις επιβατικών ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν παγκοσμίως κατά περισσότερο από 60% το 2022 και αυξήθηκαν σε κάθε μεγάλη αγορά, επισημαίνει το BloombergNEF

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) αυξάνονται με διψήφια ποσοστά κάθε χρόνο και είναι πλέον ο μόνος τομέας ανάπτυξης στην παγκόσμια αγορά επιβατικών οχημάτων.
Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη ενιαία αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και γίνεται επίσης σημαντικός εξαγωγέας τους.
Η μεγαλύτερη υιοθέτηση EV θα σημαίνει πολύ περισσότερη εξαγωγή και επεξεργασία βασικών υλικών όπως το λίθιο, όπως επισημαίνει το BloombergNEF και παραθέτει 4 σημαντικές παρατηρήσεις. 

1. Οι πωλήσεις EV ανεβαίνουν, παντού

Οι πωλήσεις επιβατικών ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν παγκοσμίως κατά περισσότερο από 60% το 2022 και αυξήθηκαν σε κάθε μεγάλη αγορά.
Στην Ινδία και τη Νοτιοανατολική Ασία, παραδοσιακά μικρές αγορές ηλεκτρικών οχημάτων, οι πωλήσεις αυξήθηκαν περισσότερο από 200%.

Αυξήθηκαν κατά 100% στην Ιαπωνία, κοντά στο 100% στην Κίνα, 90% στην Αυστραλία, 50% στις ΗΠΑ και 17% στην Ευρώπη.
Επιπλέον, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν στο πλαίσιο μιας ουσιαστικά επίπεδης παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων - οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων σε όλα τα κινητήρια συστήματα αυξήθηκαν μόνο κατά 2% από έτος σε έτος - και μιας φθίνουσας αγοράς για νέα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Μεταξύ των πλούσιων αγορών αυτοκινήτων, μόνο η Αυστραλία σημείωσε αυξημένες πωλήσεις αυτοκινήτων ICE πέρυσι, και ακόμη και τότε αυξήθηκαν μόνο 1%.
Η Νοτιοανατολική Ασία και η Ινδία είναι οι μόνες δύο αγορές όπου οι πωλήσεις ICE και EV αυξήθηκαν από έτος σε έτος.
Αξίζει να το παρακολουθήσετε για να δείτε πόσος χρόνος χρειάζεται για τους τριψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης EV για να αντιστρέψουν τις τάσεις πωλήσεων για αυτοκίνητα ICE
1_69.PNG
2. Τα ηλεκτρικά οχήματα ως ποσοστό των αυτοκινήτων υστερούν στον τομέα της ενέργειας από την ηλιακή, την αιολική, την υδροηλεκτρική και την πυρηνική ενέργεια, αλλά θα καλύψουν τη διαφορά

Χάρη στην ανάπτυξη δεκαετιών υδροηλεκτρικής ενέργειας, πυρηνικής ενέργειας και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως η αιολική και η ηλιακή ενέργεια, ένα σημαντικό μερίδιο της παγκόσμιας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας έχει πλέον μηδενικές εκπομπές.

Πέρυσι, περισσότερο από το 40% της παγκόσμιας ηλεκτρικής ενέργειας ήταν μηδενικού άνθρακα.
Επιβατικά οχήματα;

Οχι τόσο πολύ.
Πέρυσι, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούσαν μόνο το 1,7% των χιλιομέτρων που διανύθηκαν επιβατικά οχήματα.

Αυτό είναι ένα σημάδι ότι τα EV έχουν πολλά να κάνουν.
Αλλά τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να φτάσουν τον άνεμο που ακολουθεί, ας πούμε έτσι.

Ο τομέας της ηλεκτρικής ενέργειας συνεχίζει να απελευθερώνεται από τον άνθρακα και έως το 2050, θα έχει περισσότερο από 80% μηδενικές εκπομπές άνθρακα.
Τα ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν ένα αυξανόμενο ποσοστό της παγκόσμιας οδήγησης, ενώ η ενέργειά τους γίνεται καθαρότερη κάθε χρόνο.

Μέχρι τα μέσα του αιώνα, αυτές οι δύο γραμμές τάσης θα έχουν σχεδόν συγκλίνει.
Περισσότερα από τα τρία τέταρτα του συνόλου της οδήγησης το 2050 θα είναι σε ηλεκτρικά οχήματα και η ισχύς που θα τα συμπληρώνει θα είναι πάνω από τα τέσσερα πέμπτα μηδενικών εκπομπών.
2_47.PNG
3. Η μεγάλη απόσταση δεν είναι εκεί που θα περίμενε κανείς

Πριν από μισή δεκαετία, υπήρχαν μόνο εννέα επιλογές ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως διαθέσιμες με τουλάχιστον 400 χιλιόμετρα (249 μίλια) αυτονομίας.
Πέρυσι υπήρχαν περισσότερες από 200.

Ο αριθμός των διακοσμητικών EV μεγάλης εμβέλειας (προσυσκευασμένα σετ χαρακτηριστικών για ένα συγκεκριμένο μοντέλο αυτοκινήτου) έχει αυξηθεί σε κάθε αγορά, αλλά μια αγορά κυριαρχεί: η Κίνα, η οποία είχε μόνο έξι EV μεγάλης εμβέλειας τελειώνει το 2018 και τώρα έχει 141.

Η Βόρεια Αμερική, η οποία είχε οκτώ αυτοκίνητα μεγάλης εμβέλειας το 2018, έχει σήμερα 56, η Ευρώπη, η οποία ξεκίνησε με τον ίδιο αριθμό που έκανε η Κίνα, έχει 61.
Αυτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεγάλης εμβέλειας έχουν ακριβές τιμές.

Τα ηλεκτρικά οχήματα της BMW και της Mercedes-Benz με μπαταρία στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ κοστίζουν 30% περισσότερο από τα αντίστοιχα ICE. Η προηγμένη ομάδα μεταφορών της BNEF αναμένει από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να λανσάρουν μια σειρά ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλότερης εμβέλειας και χαμηλότερης τιμής στο μέλλον, καθώς οι δεσμεύσεις τους για ηλεκτρικές πωλήσεις γίνονται πιο πιεστικές.
3_33.PNG
4. Κυψέλες καυσίμου, μικρές και περιφερειακές

Τα ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου, που κινούνται με υδρογόνο, κυκλοφορούν στην αγορά εδώ και χρόνια.
Είναι επίσης μια πεισματικά μικρή αγορά, με λιγότερες από 16.000 πωλήσεις παγκοσμίως το 2022.

Όχι μόνο αυτό, αλλά αυτή η μικρή αγορά είναι έντονα περιφερειακή.
Η Κορέα αντιπροσώπευε τα δύο τρίτα της περσινής αγοράς κυψελών καυσίμου επιβατών, ακολουθούμενη από τις ΗΠΑ με 18%.
4_13.PNG
www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης