Οι χώρες εκτιμούν ότι αυτά τα όρια θα αναγκάσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύσουν στη βελτίωση της απόδοσης των εκπομπών καυσαερίων, χρήματα που θα δαπανώνται καλύτερα για την ανάπτυξη οχημάτων μηδενικών εκπομπών
Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι νομοθέτες ετοιμάζονται να διαπραγματευτούν τον κανονισμό Euro 7, ο οποίος από το 2025 θα ενισχύσει τα όρια εκπομπών των οχημάτων για ρύπους, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου και του μονοξειδίου του άνθρακα.
Σε ένα κοινό έγγραφο, που εστάλη σε άλλα μέλη της ΕΕ και είδε το Reuters, οι οκτώ χώρες είπαν ότι μέρη του νόμου, συμπεριλαμβανομένων των περιορισμών στις εκπομπές των σωλήνων εξάτμισης, θα πρέπει να καταργηθούν πλήρως.
«Είμαστε αντίθετοι σε οποιουσδήποτε νέους κανόνες εκπομπών καυσαερίων (συμπεριλαμβανομένων των νέων απαιτήσεων δοκιμών ή νέων ορίων εκπομπών) για αυτοκίνητα και φορτηγά», αναφέρεται στην εφημερίδα, η οποία υπογράφηκε από τη Γαλλία, την Ιταλία, την Τσεχική Δημοκρατία, τη Βουλγαρία, την Ουγγαρία, την Πολωνία, τη Ρουμανία και τη Σλοβακία. .
Επενδύσεις
Οι χώρες είπαν ότι αυτά τα όρια θα αναγκάσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύσουν στη βελτίωση της απόδοσης των εκπομπών καυσαερίων, χρήματα που θα δαπανώνται καλύτερα για την ανάπτυξη οχημάτων μηδενικών εκπομπών.
Συνολικά, οι χώρες θα έχουν αρκετές ψήφους για να εμποδίσουν την πρόταση.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή λέει ότι οι κανόνες - που ισχύουν μόνο για νέα οχήματα, όχι για εκείνα που κυκλοφορούν ήδη - είναι απαραίτητοι για να μειωθούν οι βλαβερές για την υγεία εκπομπές και να αποτραπεί η επανάληψη του Dieselgate, όπου οι εταιρείες εξαπάτησαν τους κανόνες.
Ο νόμος θα ενίσχυε επίσης τις δοκιμές εκπομπών, απαιτώντας από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να χρησιμοποιούν συστήματα παρακολούθησης της ρύπανσης.
Χώρες όπως η Ιταλία και η Τσεχική Δημοκρατία φιλοξενούν μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες και η στάση των κυβερνήσεων ευθυγραμμίζεται με τις επικρίσεις ορισμένων αυτοκινητοβιομηχανιών για το Euro 7.
Η τσέχικη αυτοκινητοβιομηχανία Skoda προειδοποίησε για απώλεια 3.000 θέσεων εργασίας εάν η πρόταση προχωρήσει, ενώ ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis Carlos Tavares έχει χαρακτηρίσει μέρη του Euro 7 ως "άχρηστα".
Ο νόμος θα περιόριζε επίσης τη ρύπανση από τα φρένα και τα ελαστικά για πρώτη φορά.
Οι οκτώ πολιτείες αναζήτησαν άλλες αλλαγές, συμπεριλαμβανομένων μεταγενέστερων προθεσμιών για την έναρξη ισχύος των κανόνων.
Η ΕΕ έχει ήδη συμφωνήσει ότι έως το 2035, όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στο μπλοκ πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές CO2. Αυτός ο νόμος τελικά εγκρίθηκε φέτος μετά από αντιδράσεις από χώρες συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, η οποία κέρδισε μια εξαίρεση για αυτοκίνητα που λειτουργούν με ηλεκτρονικά καύσιμα.
www.worldenergynews.gr