Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Ποιες επεκτάσεις του μετρό μπαίνουν στο τραπέζι - Οι προτεραιότητες

Ποιες επεκτάσεις του μετρό μπαίνουν στο τραπέζι - Οι προτεραιότητες
Η εξυπηρέτηση περιοχών στα βόρεια της πρωτεύουσας όπου οι οδικοί άξονες αντιμετωπίζουν σήμερα συνθήκες ασφυξίας αποδεικνύεται σπαζοκεφαλιά

Με το μεγάλο έργο της νέας Γραμμής 4 να έχει ξεκινήσει και τον διαγωνισμό για την επέκταση του μετρό προς Ίλιον να προχωρά με τέσσερις ενδιαφερόμενους, οι επόμενες επεκτάσεις του μετρό μπαίνουν στο τραπέζι. Η οικονομική κρίση φρέναρε τις επενδύσεις στο πιο βιώσιμο και περιβαλλοντικό έργο αστικής μετακίνησης, αλλά ήρθε η ώρα να καλυφθεί το χαμένο έδαφος. Στην πρώτη γραμμή προτεραιότητας έχει βάλει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τη σύνδεση του δικτύου με το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, καθώς και την πρώτη επέκταση της Γραμμής 4 προς τα βόρεια.

Οι παλιοί λογαριασμοί έκλεισαν με την παράδοση και των τριών τελευταίων σταθμών του μετρό στον Πειραιά τον περασμένο Οκτώβριο, ανοίγοντας τον δρόμο στη νέα γενιά έργων υπόγειου σιδηρόδρομου. Βεβαίως, η ξηρασία της οικονομικής κρίσης έχει οδηγήσει την πρωτεύουσα σε κυκλφοριακή ασφυξία, αναδιατάσσοντας και τον χάρτη των προτεραιοτήτων.

Ποιες νέες επεκτάσεις μετρό και προαστιακού κόβουν το νήμα

Η κλεψύδρα έχει γυρίσει για την επέκταση της Γραμμής 2 από την Ανθούπολη με νέα γραμμή μήκους περίπου 4 χλμ. με τρεις νέους σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο. Βάζοντας τον άξονα της Θηβών στον χάρτη των μέσων σταθερής τροχιάς, έχει σχεδιαστεί για να εξυπηρετήσει μια σειρά πυκνοκατοικημένων περιοχών της Δυτικής Αττικής.

Η Αττικό Μετρό ωριμάζει αυτή την περίοδο τις δύο επεκτάσεις που αναμένεται, βάσει των αναγκών, να κόψουν πρώτες το νήμα. Πρόκειται για την επέκταση προς το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και εκείνη προς τα βόρεια προάστια. Το αμέσως επόμενο διάστημα θα εξετασθεί ποιο από τα δύο έργα είναι πιο ώριμο και αντιμετωπίζει λιγότερα εμπόδια, ώστε να ανακοινωθεί η σειρά των διαγωνιστικών διαδικασιών.

Η πρώτη αφορά στην υπόγεια σύνδεση του ηλεκτρικού (Γραμμή 1) μετά τον σταθμό του Θησείου προς την Καλλιθέα, μήκους 5 χλμ., με τέσσερις σταθμούς: Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου/Τζιτζιφιές και ΚΠΙΣΝ. Το κόστος εκτιμάται στα 450 εκατ. ευρώ. Υπάρχει μάλιστα κι επόμενη φάση ανάπτυξης της εν λόγω γραμμής προς το Παλαιό Φάληρο, κατά μήκος της λεωφόρου Αμφιθέας.

Η εξυπηρέτηση περιοχών στα βόρεια της πρωτεύουσας όπου οι οδικοί άξονες αντιμετωπίζουν σήμερα συνθήκες ασφυξίας αποδεικνύεται σπαζοκεφαλιά. Φαίνεται πως προκρίνεται η αρχή να γίνει με την επέκταση της υπό κατασκευής Γραμμής 4 προς τα βόρεια. Αρχικά, η πορτοκαλί γραμμή θα συνδεθεί με το Μαρούσι από το Γουδή με επτά νέους σταθμούς. Θα εξυπηρετεί τους δήμους Ψυχικού-Φιλοθέης, Χαλανδρίου και Αμαρουσίου. Στη συνέχεια, θα τραβήξει προς Εθνική Οδό. Το διπλό έργο έχει συνολικό εκτιμώμενο προϋπολογισμό άνω του 1 δισ. ευρώ.

Το προηγούμενο διάστημα φαινόταν πως ο σχεδιασμός προέκρινε την επέκταση της Γραμμής 1 από την Κηφισιά ως τη Βαρυμπόμπη, όμως αυτό έχει ανατραπεί. Εφόσον ωριμάσει μελετητικά το έργο και βρεθεί η απαραίτητη χρηματοδότηση, τότε ο ηλεκτρικός θα φτάσει Εθνική. Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται περί τα 200 εκατ. ευρώ.

Προβλέπονται όμως κι άλλες επεκτάσεις του δικτύου μετρό της Αθήνας. Η επόμενη φάση της επέκτασης της Γραμμής 2, πρόκειται να έχει τρεις σταθμούς προς Καματερό και Άνω Λιόσια, όπου και θα συνδεθεί με τον Προαστιακό επί της Αττικής Οδού, και τελική κατάληξη στις Αχαρνές (κέντρο Μενιδίου). Προετοιμάζεται ακόμη η «νότια» επέκταση της Γραμμής 2 από Ελληνικό, μήκους 4,4 χλμ., με σταθμούς σε Άνω Γλυφάδα, Λεωφόρο Βουλιαγμένης και Γλυφάδα, προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ.


www.worldenergynews.gr



Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης