Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Μετρό: Ο «χάρτης» της επέκτασης προς Ίλιον που διεκδικούν οι μεγάλοι των κατασκευών - Ανοίγουν 9 Μαϊου οι φάκελλοι

Μετρό: Ο «χάρτης» της επέκτασης προς Ίλιον που διεκδικούν οι μεγάλοι των κατασκευών - Ανοίγουν 9 Μαϊου οι φάκελλοι
ΤΕΡΝΑ, Intrakat, ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom και ΑΚΤΩΡ-Μυτιληναίος τα  τέσσερα σχήματα που διεκδικούν το έργο

Με τέσσερις μνηστήρες μπήκε εχθές στην τελική ευθεία ο διαγωνισμός για τη νέα επέκταση του μετρό της Αθήνας προς τα Δυτικά. Όλοι οι ελληνικοί κατασκευαστικοί όμιλοι πήραν θέση καταθέτοντας τους φακέλους τους, με δύο αυτόνομες καθόδους και δύο κοινοπραξίες, να διεκδικούν το έργο των 682 εκατ. ευρώ. Η νέα γραμμή, μήκους περίπου 4 χλμ., θα ενώσει την Ανθούπολη με το Ίλιον, βάζοντας την αποκλεισμένη μεταφορικά Δυτική Αττική σε τροχιά έργων υποδομών.

Τα τέσσερα σχήματα που μπήκαν εχθές στη γραμμή της εκκίνησης, μετά από τέσσερις παρατάσεις, είναι: ΤΕΡΝΑ, Intrakat, ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom και ΑΚΤΩΡ-Μυτιληναίος. Στις 9 Μαΐου θα ανοίξουν οι φάκελοι, ενώ η Β’ φάση προβλέπεται, βάσει σχεδιασμού, να ξεκινήσει το φθινόπωρο. Το ισχυρό ενδιαφέρον των μεγάλων ομίλων δεν είναι τυχαίο, αφού με το έργο της Γραμμής 4 σε εξέλιξη, πρόκειται για τη μοναδική εργολαβία σε διαγωνιστική φάση για το μετρό της πόλης, ενώ οι επόμενες επεκτάσεις σχεδιάζονται μεν αλλά δεν είναι ακόμη ώριμες να ξεκινήσουν. Σε προτεραιότητα είναι η σύνδεση με το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και η πρώτη επέκταση της Γραμμής 4 προς τα Βόρεια.

Η χαρτογράφηση της επέκτασης προς Ίλιον

Η νέα επέκταση της Γραμμής 2 έχει σχεδιαστεί για την κάλυψη πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της Δυτικής Αττικής, ενώ μελλοντικά πρόκειται να προχωρήσει και προς τις Αχαρνές. Το νέο τμήμα της Γραμμής 2, μετά την Ανθούπολη με τρεις σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο, μήκους περίπου 4 χλμ., θα εξυπηρετεί τουλάχιστον 67.000 επιβάτες ημερησίως. Ο αριθμός των πολιτών που θα εξυπηρετούνται ως προς την κατοικία τους σε ακτίνα 500 μέτρων από τους 3 νέους σταθμούς θα ανέλθει σε 42.000 και οι αντίστοιχες εξυπηρετούμενες θέσεις εργασίας εκτιμώνται σε περίπου 5.000.

Ο σταθμός Παλατιανή χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου και διαθέτει δύο εισόδους εκατέρωθεν της Θηβών, με το βάθος του σταθμού να φτάνει στα 22,5 μ. από την επιφάνεια του εδάφους. Επίσης, επί τις Θηβών, με δύο εισόδους εκατέρωθεν, στη διασταύρωση με την Ελαιών θα βρίσκεται και ο σταθμός Ίλιον, ο οποίος θα φτάσει 24 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του εδάφους. Ο τελικός σταθμός Άγιος Νικόλαος χωροθετείται κάτω από τμήμα της ομώνυμης οδού και τμήματος του διαμορφωμένου χώρου πρασίνου που βρίσκεται μεταξύ των οδών Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσης και Αγίου Νικολάου. Οι τρεις σταθμοί θα έχουν πλαϊνές αποβάθρες πλάτους 4,50 μ. και μήκους 110 μ.

Στην Παλατιανή θα δημιουργηθεί ακόμη σταθμός μετεπιβίβασης, σε αδόμητο χώρο εφαπτόμενο στον υπό κατασκευή σταθμό, μεταξύ των οδών Ανδρέα Παπανδρέου και Ικονίου. Θα διαθέτει τρία υπόγεια επίπεδα με πρόσβαση μέσω ραμπών, συνολικής χωρητικότητας περίπου 150 οχημάτων και με άμεση διασύνδεση με τον σταθμό. Στην επιφάνεια αυτού, θα διαμορφωθεί χώρος μετεπιβίβασης λεωφορείων.

Επέκταση και του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα

Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει ακόμη δύο άξονες. Η μελλοντική λειτουργία της εν λόγω επέκτασης, αλλά και οι προβλέψεις για τον μελλοντικό επιβατικό φόρτο του δικτύου της πρωτεύουσας, καθιστά παράλληλα αναγκαία και την επέκταση του Αμαξοστασίου του Ελαιώνα σε όμορη περιοχή. Η έκταση έχει εμβαδό περίπου 20 στρ. και καταλαμβάνεται σήμερα κυρίως από αποθήκες του τέως εργοστασίου της Αθηναϊκής Χαρτοποιίας και άλλες ιδιοκτησίες. Αυτό είναι το δεύτερο επιμέρους αντικείμενο της «τριπλής» εργολαβίας.

Αντίστοιχα, η μελλοντική λειτουργία της επέκτασης καθιστά απαραίτητη και την αναβάθιση/αντικατάσταση ορισμένων ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) συστημάτων σε μεγάλο τμήμα ή και στο σύνολο των υφιστάμενων Γραμμών 2 και 3, καθώς τα υφιστάμενα δεν υποστηρίζονται πλέον από τους κατασκευαστές, δεν υπάρχουν ανταλλακτικά και έχουν αυξηθεί οι αστοχίες τους.
Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 550 εκατ. ευρώ ή 682 εκατ. με ΦΠΑ. Η διάρκειά του προβλέπεται σε 57 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης