Οι προσαρμογές έρχονται μετά την πτώση των περιθωρίων για το πετρέλαιο και τα καύσιμα αεριωθουμένων, λόγω των αυξανόμενων προμηθειών, καθώς η Κίνα ενίσχυσε τις εξαγωγές, γράφει το Reuters
Αρκετά ασιατικά διυλιστήρια είναι πιθανό να μεγιστοποιήσουν την παραγωγή βενζίνης από τον Μάιο και να μειώσουν την παραγωγή ντίζελ, για υψηλότερα κέρδη ενόψει της καλοκαιρινής αιχμής, λένε πηγές του κλάδου και αναλυτές στο Reuters.
Οι προσαρμογές έρχονται μετά την πτώση των περιθωρίων για το πετρέλαιο και τα καύσιμα αεριωθουμένων, λόγω των αυξανόμενων προμηθειών, καθώς η Κίνα ενίσχυσε τις εξαγωγές, ενώ το παράθυρο αρμπιτράζ προς την Ευρώπη έχει κλείσει από τις αρχές του 2023 λόγω άφθονων προμηθειών στην ήπειρο.
Εν τω μεταξύ, τα κέρδη της βενζίνης ανέκαμψαν καθώς οι έμποροι χτίζουν προμήθειες ενόψει της εποχικής αύξησης της ζήτησης ταξιδιών από τον Απρίλιο έως τον Σεπτέμβριο.
Στήριξη τιμών
Με την προσαρμογή της παραγωγής, η αγορά πετρελαίου στην Ασία θα μπορούσε να προσαρμοστεί ξανά και να στηρίξει τις τιμές.
Η Formosa Petrochemical Corp της Ταϊβάν, ένας από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς πετρελαϊκών προϊόντων της Ασίας, σχεδιάζει να μειώσει την παραγωγή πετρελαίου από ορισμένες μονάδες, όπως η μονάδα καθυστερημένης οπτανθρακοποίησης, και να αυξήσει την παραγωγή βενζίνης από την καταλυτική πυρόλυση υγρών υπολειμμάτων, δήλωσε στο Reuters ο εκπρόσωπος KY Lin.
«Ο όγκος παραγωγής μας βενζίνης θα μειωθεί περίπου κατά 5%, με την απόδοση της παραγωγής βενζίνης να αυξάνεται κατά 2-3% τον Μάιο σε σύγκριση με το αρχικό σχέδιο παραγωγής», δήλωσε ο Lin.
Τα διυλιστήρια που μπορούν να αλλάξουν έχουν κάνει αργά προσαρμογές τις τελευταίες εβδομάδες, είπε ένα άτομο που εργάζεται σε διυλιστήριο της νοτιοανατολικής Ασίας, το οποίο αρνήθηκε να κατονομαστεί λόγω της πολιτικής της εταιρείας.
Συνεχής προσαρμογή
Παρατηρώντας την πορεία, την ισορροπία και τα "κενά" που θα υπάρχουν στη πορεία, υπάρχει πιθανότητα αλλαγής παραγωγής, δήλωσε πηγή σε ινδικό διυλιστήριο.
Τα περιθώρια κέρδους των σύνθετων διυλιστηρίων στη Σιγκαπούρη, που είναι το σημείο αναφοράς για τα ασιατικά περιθώρια διύλισης, έχουν μειωθεί περισσότερο από το ήμισυ στα 3,17 δολάρια το βαρέλι - το χαμηλότερο από τον Οκτώβριο του 2022 - από 7,56 δολάρια κατά μέσο όρο τον Μάρτιο.
Ο βαθμός στον οποίο τα ασιατικά διυλιστήρια μπορούν να αλλάξουν τις αποδόσεις παραγωγής μεταξύ ελαφρών αποσταγμάτων - βενζίνη και νάφθα - και μεσαίων αποσταγμάτων - βενζίνη και καύσιμο αεριωθουμένων - περιορίζεται για λόγους πρώτης ύλης και καταλύτη, που υπολογίζεται μεταξύ 3% και 5% κατά μέσο όρο, σύμφωνα με πηγές της βιομηχανίας.
Ωστόσο, τα διυλιστήρια εξετάζουν την ισχυρή ζήτηση από τις Ηνωμένες Πολιτείες, την κορυφαία εταιρεία βενζίνης στον κόσμο, η οποία έχει έλλειψη σε βενζίνη και μείγματα, ανέφεραν οι έμποροι.
Παρόλο που τα διυλιστήρια των ΗΠΑ έχουν αυξήσει την παραγωγή τους μετά τη συντήρηση του πρώτου τριμήνου, εξακολουθούν να απαιτούνται εισαγωγές, δήλωσε ένας μεσίτης blendstock με έδρα τη Σιγκαπούρη.
Περισσότερη νάφθα και πετροχημικά
Η αύξηση της παραγωγής βενζίνης συνήθως συνοδεύεται από περισσότερη νάφθα, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μείγμα για τη βενζίνη ή για την παραγωγή αιθυλενίου και προπυλενίου, που χρησιμοποιούνται για τα πλαστικά.
«Τα διυλιστήρια που σκέφτονται να αυξήσουν τις δραστηριότητές τους FCC θα πρέπει να αξιολογήσουν τα συνολικά περιθώρια ανύψωσης, καθώς οι υψηλότερες μονάδες θα παράγουν περισσότερο προπυλένιο, εκτός από τη βενζίνη», δήλωσε η Serena Huang, επικεφαλής ανάλυσης Ασίας-Ειρηνικού στην εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Vortexa, προσθέτοντας ότι τα περιθώρια για το προπυλένιο, μια πρώτη ύλη πλαστικών, είναι επί του παρόντος αδύναμα.
Τα βορειοανατολικά διυλιστήρια, με επικεφαλής την Κίνα, αύξησαν την παραγωγή πετρελαίου από τον Σεπτέμβριο σε πάνω από 5 εκατομμύρια bpd, αφού τα περιθώρια για το προϊόν 10 ppm εκτινάχθηκαν στα 71,69 δολάρια το βαρέλι, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.
Η παραγωγή βενζίνης, από την άλλη πλευρά, ανέκαμψε σε πάνω από 4 εκατομμύρια bpd τον Ιανουάριο, έδειξαν τα στοιχεία.
www.worldenergynews.gr
Οι προσαρμογές έρχονται μετά την πτώση των περιθωρίων για το πετρέλαιο και τα καύσιμα αεριωθουμένων, λόγω των αυξανόμενων προμηθειών, καθώς η Κίνα ενίσχυσε τις εξαγωγές, ενώ το παράθυρο αρμπιτράζ προς την Ευρώπη έχει κλείσει από τις αρχές του 2023 λόγω άφθονων προμηθειών στην ήπειρο.
Εν τω μεταξύ, τα κέρδη της βενζίνης ανέκαμψαν καθώς οι έμποροι χτίζουν προμήθειες ενόψει της εποχικής αύξησης της ζήτησης ταξιδιών από τον Απρίλιο έως τον Σεπτέμβριο.
Στήριξη τιμών
Με την προσαρμογή της παραγωγής, η αγορά πετρελαίου στην Ασία θα μπορούσε να προσαρμοστεί ξανά και να στηρίξει τις τιμές.
Η Formosa Petrochemical Corp της Ταϊβάν, ένας από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς πετρελαϊκών προϊόντων της Ασίας, σχεδιάζει να μειώσει την παραγωγή πετρελαίου από ορισμένες μονάδες, όπως η μονάδα καθυστερημένης οπτανθρακοποίησης, και να αυξήσει την παραγωγή βενζίνης από την καταλυτική πυρόλυση υγρών υπολειμμάτων, δήλωσε στο Reuters ο εκπρόσωπος KY Lin.
«Ο όγκος παραγωγής μας βενζίνης θα μειωθεί περίπου κατά 5%, με την απόδοση της παραγωγής βενζίνης να αυξάνεται κατά 2-3% τον Μάιο σε σύγκριση με το αρχικό σχέδιο παραγωγής», δήλωσε ο Lin.
Τα διυλιστήρια που μπορούν να αλλάξουν έχουν κάνει αργά προσαρμογές τις τελευταίες εβδομάδες, είπε ένα άτομο που εργάζεται σε διυλιστήριο της νοτιοανατολικής Ασίας, το οποίο αρνήθηκε να κατονομαστεί λόγω της πολιτικής της εταιρείας.
Συνεχής προσαρμογή
Παρατηρώντας την πορεία, την ισορροπία και τα "κενά" που θα υπάρχουν στη πορεία, υπάρχει πιθανότητα αλλαγής παραγωγής, δήλωσε πηγή σε ινδικό διυλιστήριο.
Τα περιθώρια κέρδους των σύνθετων διυλιστηρίων στη Σιγκαπούρη, που είναι το σημείο αναφοράς για τα ασιατικά περιθώρια διύλισης, έχουν μειωθεί περισσότερο από το ήμισυ στα 3,17 δολάρια το βαρέλι - το χαμηλότερο από τον Οκτώβριο του 2022 - από 7,56 δολάρια κατά μέσο όρο τον Μάρτιο.
Ο βαθμός στον οποίο τα ασιατικά διυλιστήρια μπορούν να αλλάξουν τις αποδόσεις παραγωγής μεταξύ ελαφρών αποσταγμάτων - βενζίνη και νάφθα - και μεσαίων αποσταγμάτων - βενζίνη και καύσιμο αεριωθουμένων - περιορίζεται για λόγους πρώτης ύλης και καταλύτη, που υπολογίζεται μεταξύ 3% και 5% κατά μέσο όρο, σύμφωνα με πηγές της βιομηχανίας.
Ωστόσο, τα διυλιστήρια εξετάζουν την ισχυρή ζήτηση από τις Ηνωμένες Πολιτείες, την κορυφαία εταιρεία βενζίνης στον κόσμο, η οποία έχει έλλειψη σε βενζίνη και μείγματα, ανέφεραν οι έμποροι.
Παρόλο που τα διυλιστήρια των ΗΠΑ έχουν αυξήσει την παραγωγή τους μετά τη συντήρηση του πρώτου τριμήνου, εξακολουθούν να απαιτούνται εισαγωγές, δήλωσε ένας μεσίτης blendstock με έδρα τη Σιγκαπούρη.
Περισσότερη νάφθα και πετροχημικά
Η αύξηση της παραγωγής βενζίνης συνήθως συνοδεύεται από περισσότερη νάφθα, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μείγμα για τη βενζίνη ή για την παραγωγή αιθυλενίου και προπυλενίου, που χρησιμοποιούνται για τα πλαστικά.
«Τα διυλιστήρια που σκέφτονται να αυξήσουν τις δραστηριότητές τους FCC θα πρέπει να αξιολογήσουν τα συνολικά περιθώρια ανύψωσης, καθώς οι υψηλότερες μονάδες θα παράγουν περισσότερο προπυλένιο, εκτός από τη βενζίνη», δήλωσε η Serena Huang, επικεφαλής ανάλυσης Ασίας-Ειρηνικού στην εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Vortexa, προσθέτοντας ότι τα περιθώρια για το προπυλένιο, μια πρώτη ύλη πλαστικών, είναι επί του παρόντος αδύναμα.
Τα βορειοανατολικά διυλιστήρια, με επικεφαλής την Κίνα, αύξησαν την παραγωγή πετρελαίου από τον Σεπτέμβριο σε πάνω από 5 εκατομμύρια bpd, αφού τα περιθώρια για το προϊόν 10 ppm εκτινάχθηκαν στα 71,69 δολάρια το βαρέλι, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.
Η παραγωγή βενζίνης, από την άλλη πλευρά, ανέκαμψε σε πάνω από 4 εκατομμύρια bpd τον Ιανουάριο, έδειξαν τα στοιχεία.
www.worldenergynews.gr