Ολλανδικό δικαστήριο απέρριψε απόφαση της κυβέρνησης να επιβάλει ετήσιο ανώτατο όριο πτήσεων που θα υποδέχεται το αεροδρόμιο του Αμστερνταμ Σίπχολ, απόφαση που μεταφράζεται σε νίκη της KLM και άλλων αεροπορικών εταιρειών.
Η ολλανδική κυβέρνηση ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο ότι οι πτήσεις από και προς το Σκίπολ, έναν από τους πιο πολυσύχναστους ευρωπαϊκούς κόμβους για τις αερομεταφορές θα μειωθούν στις 460.000 - από 500.000 σήμερα - για να περιορισθεί ο θόρυβος και για άλλους περιβαλλοντικούς λόγους.
Η προσφυγή
Οι αεροπορικές εταιρείες προσέφυγαν τον περασμένο μήνα στην δικαιοσύνη κατά των σχεδίων της κυβέρνησης με το επιχείρημα ότι οι μεταβολές αυτές θα βλάψουν τις ίδιες, την ολλανδική οικονομία και τους επιβάτες και ότι δεν έχουν εξετασθεί εναλλακτικές λύσεις.
Οι αεροπορικές εταιρείες υποστήριξαν ότι τα σχέδια της κυβέρνησης για την επιβολή ανώτατου ορίου πτήσεων από τον Νοέμβριο 2023 μέχρι στον Οκτώβριο 2024 στις 460.000 πτήσεις δεν έχει εξετασθεί ενδελεχώς και ότι οι ίδιες έχουν κάνει ήδη επενδύσεις με βάση το όριο των 500.000 πτήσεων που συμφωνήθηκε το 2015.
Το δικαστήριο στην σημερινή του προσωρινή απόφαση υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση «δεν ακολούθησε την ορθή διαδικασία» στην λήψη της απόφασης για την επιβολή του ανώτατου ορίου.
«Το κράτος οφείλει να διαβουλεύεται με τα ενδιαφερόμενα μέρη και η μείωση του αριθμού των πτήσεων επιτρέπεται μόνο όταν είναι σαφές ότι άλλα μέτρα για την μείωση της ηχητικής όχλησης δεν επαρκούν», αναφέρεται στην απόφαση του δικαστηρίου.
Η KLM εξέφρασε την ικανοποίησή της με την απόφαση και εξέφρασε την πεποίθηση ότι ο θόρυβος και άλλα είδη ρύπανσης μπορούν να μειωθούν με άλλους τρόπους.
Μελλοντική απαγόρευση πτήσεων τζετ και νυκτερινών πτήσεων
Χθες, το αεροδρόμιο Σκίπολ ανακοίνωσε την μελλοντική απαγόρευση των νυκτερινών πτήσεων και των πτήσεων των ιδιωτικών τζετ με στόχο την μείωση των εκπομπών αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την ηχητική ρύπανση.
Σε ανακοίνωσή του ο γενικός διευθυντής του αεροδρόμιου του Αμστερνταμ γνωστοποιεί ότι τα αεροπλάνα δεν θα μπορούν να απογειώνονται ανάμεσα στα μεσάνυκτα και τις 06.00 και δεν θα έχουν άδεια προσγείωσης πριν από τις 05.00.
Οι αλλαγές αυτές θα εφαρμοσθούν από το 2025-2026.
«Ο μόνος δρόμος που μπορούμε να ακολουθήσουμε είναι να γίνουμε πιο σιωπηλοί, πιο καθαροί, πιο γρήγορα», δήλωσε ο Ρούουντ Σόνταγκ. «Για πολύ καιρό δεν σκεφτόμασταν παρά την ανάπτυξη και πολύ λίγο το τίμημα».
Η απαγόρευση των νυκτερινών πτήσεων θα φέρει την ηρεμία στην περιοχή, έπειτα από πολλά χρόνια διαμαρτυριών για τον θόρυβο, αναφέρεται στην ανακοίνωση που διευκρινίζει ότι ο περιορισμός θα μεταφρασθεί σε 10.000 λιγότερες πτήσεις ετησίως.
Τα ιδιωτικά τζετ θα απαγορευθούν διότι προκαλούν 20 φορές περισσότερες εκπομπές CO2 από μία εμπορική πτήση, σύμφωνα με το αεροδρόμιο του Αμστερνταμ.
www.worldenergynews.gr
Ολλανδία: Δικαστήριο παρεμβαίνει στην «πράσινη» απόφαση περιορισμού των πτήσεων, λόγω ρύπων
Οι αεροπορικές εταιρείες προσέφυγαν τον περασμένο μήνα στην δικαιοσύνη κατά των σχεδίων της κυβέρνησης με το επιχείρημα ότι οι μεταβολές αυτές θα βλάψουν τις ίδιες, την ολλανδική οικονομία και τους επιβάτες