Έως το καλοκαίρι η υπογραφή της σύμβασης
Η υπογραφή του έργου θα σημάνει την αντίστροφη μέτρηση για τη Διπλή Ανάπλαση του Βοτανικού και της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, τη μεγαλύτερη πολεοδομική, αναπτυξιακή και κοινωνική παρέμβαση που έχει επιχειρηθεί διαχρονικά από οργανισμό τοπικής αυτοδιοίκησης στην Ελλάδα. Στόχος είναι η νέα στέγη του Παναθηναϊκού να είναι έτοιμη να φιλοξενήσει την αθλητική σεζόν 2026-2027 και τον Σεπτέμβριο του 2026 ο ιστορικός σύλλογος να δώσει εκεί τον πρώτο του αγώνα.
Ο προϋπολογισμός κατασκευής του έργου ανέρχεται σε 123 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότησή του προέρχεται κατά 115 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ τα υπόλοιπα 8 εκατ. είναι ενταγμένα στο Ταμείο Ανάκαμψης.
Την υπογραφή της σύμβασης, που εκτιμάται ότι μπορεί να γίνει ως το καλοκαίρι, θα ακολουθήσουν η ωρίμανση των μελετών και οι πρόδρομες εργασίες, ώστε να προετοιμαστεί το έδαφος για την είσοδο της κατασκευαστικής κοινοπραξίας. Η διάρκεια των εργασιών έχει οριστεί σε 36 μήνες.
Το τεράστιο πρότζεκτ θα προσφέρει στον ΠΑΟ και στους φιλάθλους του ένα υπερσύγχρονο γήπεδο δυναμικότητας 38.500 έως 40.000 θέσεων, εκ των οποίων 1.300 σε σουίτες. Θα είναι διεθνών προδιαγραφών FIFA/UEFA 4 αστέρων. Η επιτρεπόμενη δόμηση για το γήπεδο ποδοσφαίρου θα φτάνει στα 33.823 τ.μ. και η κάλυψη του κτηρίου στα 25.851 τ.μ. Η δόμηση για συμπληρωματικές και εμπορικές χρήσεις είναι στα 4.678,55 τ.μ.
Ανάπλαση Βοτανικού
Ο σχεδιασμός της ανάπλασης στον Βοτανικό αλλάζει και το περιβαλλοντικό πρόσημο της περιοχής, καθώς το πράσινο θα αντιστοιχεί σχεδόν στο 50%. Τα συνοδά έργα του γηπέδου θα βάλουν τις βάσεις για τη συνολική αναβάθμιση του Ελαιώνα, που θα μετατραπεί σε έναν μητροπολιτικό πόλο αθλητισμού και ψυχαγωγίας.
Την κατασκευή της αρένας, που είναι το πιο εμβληματικό εγχείρημα, θα συμπληρώσουν δύο εξίσου σημαντικά έργα υποδομών που θα κάνει ο Δήμος Αθηναίων, με κονδύλια συνολικού ύψους 95 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Ο πρώτος διαγωνισμός αφορά στη δημιουργία βασικών υποδομών και οδοποιίας, ύψους 38 εκατ. ευρώ, με ένα μεγάλο κομμάτι των εργασιών να εστιάζει στις υποδομές ομβρίων και αποχέτευσης που λείπουν τελείως βορείως της οδού Αγίου Πολυκάρπου. Ο δεύτερος περιλαμβάνει τις αναπλάσεις, το πράσινο και τις διαμορφώσεις χώρων, ύψους 37 εκατ. ευρώ. Κονδύλι συνολικά 20 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθεί στις απαραίτητες απαλλοτριώσεις ακινήτων.
Περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, 7.822 μ. διάνοιξης και διεύρυνσης δρόμων, 7.822 μ. διαμόρφωσης κοινόχρηστων χώρων (πεζοδρόμια, νησίδες, δενδροφυτεύσεις), 2.200 μ. ανάπλασης και κατασκευής ποδηλατοδρόμου. Επίσης, θα αποδοθούν σε κοινή χρήση εντός της περιοχής ανάπλασης 138.500 τ.μ., εκ των οποίων 101.875 τ.μ. αμιγώς χώροι πρασίνου, καθώς και επιπλέον 235.600 τ.μ. κοινόχρηστο χώρο πρασίνου στην ευρύτερη περιοχή. Ακόμη, θα αποδοθούν 92.200 τ.μ., τα οποία καταλαμβάνονται σήμερα από́ το Ναυτικό́ Οχυρό, εκ των οποίων 74.000 τ.μ. αφορούν αμιγώς σε χώρους πρασίνου.
Πως θα κινούνται οι επισκέπτες
Η κίνηση των επισκεπτών και θεατών θα γίνεται με ανοιχτούς διαδρόμους και έξυπνα μέσα κινητικότητας. Για την ασφαλή εξυπηρέτηση όσων φτάνουν με το μετρό, θα κατασκευαστεί υπόγεια διάβαση σύνδεσης του υφιστάμενου σταθμού «Ελαιώνας» με τον διάδρομο ροής πεζών, που θα συνδέει το νότιο μέτωπο της Ιεράς Οδού με την περιοχή Ανάπλασης.
Όσο για τη στάθμευση οχημάτων, δεδομένου ότι θα απαιτούνται κατά τους αγώνες 1.807 θέσεις, θα κατασκευαστούν εντός γηπέδου 325, ενώ το κτήριο του Ερασιτέχνη θα διαθέτει ακόμη 125. Οι υπόλοιπες θα καλυφθούν με θέσεις σε κοντινό οικοδομικό τετράγωνο ή εντός ακινήτων σε απόσταση ως 200 μ.
www.worldenergynews.gr