Ενέργεια

Η μείωση παραγωγής στον OPEC+ μειώνει τα κέρδη των ασιατικών διυλιστηρίων

Η μείωση παραγωγής στον OPEC+ μειώνει τα κέρδη των ασιατικών διυλιστηρίων
Ο ΟΠΕΚ+ αναμενόταν να διατηρήσει την παραγωγή σταθερή μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, έχοντας μειώσει την παραγωγή κατά 2 εκατομμύρια bpd τον Νοέμβριο του περασμένου έτους, σύμφωνα με το Reuters
Οι προμήθειες αργού πετρελαίου στη Μέση Ανατολή πρόκειται να ενισχυθούν περαιτέρω από τον Μάιο, αφού ο OPEC+ ανακοίνωσε σχέδια για μείωση της παραγωγής εκ νέου, αυξάνοντας το κόστος για τα διυλιστήρια από την Ασία στην Ευρώπη και ωθώντας τα να αναζητήσουν περισσότερη προμήθεια από τη Ρωσία, την Αφρική και την Αμερική.

Οι πρώτες συνέπειες

Οι τιμές του πετρελαίου εκτινάχθηκαν πάνω από 4 δολάρια το βαρέλι τη Δευτέρα 3/4, αφού ο Οργανισμός Πετρελαιοεξαγωγικών Χωρών και οι σύμμαχοί τους (OPEC+), συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας, εξέπληξαν τις αγορές ανακοινώνοντας περικοπές παραγωγής κατά περίπου 1,16 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα (bpd) από τον Μάιο έως το υπόλοιπο του έτους.

Οι δεσμεύσεις θα φέρουν τον συνολικό όγκο των περικοπών από τον όμιλο γνωστό ως OPEC+ από τον Νοέμβριο στα 3,66 εκατομμύρια bpd σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Reuters, ίσο με το 3,7% της παγκόσμιας ζήτησης.
Ο ΟΠΕΚ+ αναμενόταν να διατηρήσει την παραγωγή σταθερή μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, έχοντας μειώσει την παραγωγή κατά 2 εκατομμύρια bpd τον Νοέμβριο του περασμένου έτους.
1_43.PNG
Αντίκτυπος

Νότια Κορέα

Αξιωματούχος ενός διυλιστηρίου της Νότιας Κορέας είπε ότι η μείωση ήταν «κακά νέα» για τους αγοραστές πετρελαίου και οOPEC επιδιώκει να «προστατεύσει τα κέρδη τους» έναντι των ανησυχιών για παγκόσμια οικονομική επιβράδυνση.
Η μείωση της προσφοράς θα ανέβαζε τις τιμές του αργού όπως ακριβώς οι αποδυναμωμένες οικονομίες μειώνουν τη ζήτηση και τις τιμές των καυσίμων, συμπιέζοντας τα κέρδη των διυλιστηρίων, δήλωσε ο Νοτιοκορεάτης αξιωματούχος διύλισης και ένας Κινέζος έμπορος, που μίλησαν υπό καθεστώς ανωνυμίας καθώς δεν είχαν εξουσιοδότηση να μιλήσουν στα μέσα ενημέρωσης.

Ιαπωνία
Η αυστηρότερη προσφορά αργού OPEC+ θα είναι αρνητική για την Ιαπωνία καθώς μπορεί να τονώσει περαιτέρω τον πληθωρισμό και να αποδυναμώσει την οικονομία της, δήλωσε ο Takayuki Honma, επικεφαλής οικονομολόγος της Sumitomo Corporation Global Research.
«Οι χώρες παραγωγής θέλουν προφανώς να δουν τις τιμές του πετρελαίου να αυξάνονται στα 90-100 δολάρια/βαρέλι, αλλά οι υψηλότερες τιμές του πετρελαίου σημαίνουν επίσης μεγαλύτερο κίνδυνο οικονομικής ύφεσης και υποτονικής ζήτησης», πρόσθεσε.

Κίνα
Οι περικοπές παραγωγής τουOPEC+ έρχονται καθώς οι αγορές από την Κίνα, τον κορυφαίο εισαγωγέα αργού στον κόσμο, αναμένεται να σημειώσουν ρεκόρ το 2023 καθώς ανακάμπτει από την πανδημία COVID-19, ενώ η κατανάλωση από τον Νο.3 εισαγωγέα Ινδία παραμένει ισχυρή, δήλωσαν οι έμποροι.

Ινδία
Ταυτόχρονα, η ζήτηση των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων για αργό στη Μέση Ανατολή έχει αυξηθεί - ειδικά για αργό πετρέλαιο Basrah Heavy και Ομάν - για να αντικαταστήσει το ρωσικό πετρέλαιο που απαγορεύτηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση από τον Δεκέμβριο, δήλωσαν έμποροι και Ινδός αξιωματούχος διύλισης.
«Τώρα θα αντιμετωπίσουν τις συνέπειες», είπε, προβλέποντας ότι η αγορά θα γίνει «πολύ σφιχτή».

Κουβέιτ
Το Κουβέιτ έχει ήδη ενημερώσει τους αγοραστές ότι θα μειώσει τις εξαγωγές για να διατηρήσει περισσότερο αργό για το διυλιστήριό του στο Αλ Ζουρ και η Saudi Aramco εντείνει τις εργασίες στο διυλιστήριο της Τζιζάν.
Ο κορυφαίος εξαγωγέας Saudi Aramco, ο οποίος αναμενόταν να μειώσει τις επίσημες τιμές πώλησης για προθεσμιακές πωλήσεις πετρελαίου στην Ασία τον Μάιο, μπορεί τώρα να αποφασίσει να αυξήσει τις τιμές αντ' αυτού, ανέφεραν οι έμποροι.

Ρωσία
Με υψηλότερες τιμές και λιγότερη προσφορά αργού αργού στη Μέση Ανατολή, η Κίνα και η Ινδία ενδέχεται να πιεστούν να αγοράσουν περισσότερο ρωσικό πετρέλαιο, ενισχύοντας τα έσοδα για τη Μόσχα, δήλωσε ο Ινδός αξιωματούχος διύλισης, ο οποίος αρνήθηκε να κατονομαστεί καθώς δεν είχε εξουσιοδότηση να μιλήσει στα μέσα ενημέρωσης.
Η άνοδος των τιμών του Brent θα μπορούσε να ωθήσει το πετρέλαιο των Ουραλίων και άλλα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα σε τιμές πάνω από τα ανώτατα όρια που έχει θέσει η Ομάδα των Επτά Εθνών (G7) με στόχο τον περιορισμό των εσόδων από το πετρέλαιο της Μόσχας, είπε.
2_30.PNG
Εναλλακτικές για τα διυλιστήρια

Ενώ οι έμποροι και οι αναλυτές περίμεναν ότι το αργό θα ήταν πλεόνασμα το δεύτερο τρίμηνο με τα ασιατικά διυλιστήρια να πέφτουν για συντήρηση και τα γαλλικά διυλιστήρια να κλείνουν λόγω απεργιών, τώρα αναμένουν ότι οι περικοπές του ΟΠΕΚ+ θα συσφίξουν τις αγορές ενόψει του καλοκαιριού, την περίοδο υψηλής ζήτησης.
Οι μειώσεις του ΟΠΕΚ θα βοηθήσουν στην απορρόφηση του πλεονάζοντος όγκου στα δυτικά, δήλωσε κινεζική πηγή διύλισης.

Τα διυλιστήρια στην Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα δήλωσαν ότι δεν εξετάζουν το ενδεχόμενο να πάρουν ρωσικά βαρέλια λόγω γεωπολιτικών ανησυχιών και ενδέχεται να αναζητήσουν εναλλακτική προμήθεια από την Αφρική και τη Λατινική Αμερική.
«Η Ιαπωνία θα μπορούσε να αναζητήσει περισσότερη προμήθεια από τις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά η μεταφορά του αμερικανικού πετρελαίου μέσω της Διώρυγας του Παναμά είναι ακριβή», είπε η Honma της Sumitomo.

Οι έμποροι παρακολουθούν επίσης τις αντιδράσις στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες χαρακτήρισαν την κίνηση του ΟΠΕΚ+ ακατάλληλη.
«Ουσιαστικά, ο σκοπός αυτής της τεράστιας έκπληξης περικοπής παραγωγής είναι κυρίως να ανακτήσει την ισχύ των τιμών στην αγορά», είπε ο Κινέζος έμπορος.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης