Η Ρωσία σημείωσε εξαγωγές ρεκόρ σε μαζούτ και βενζίνη (VGO) προς την Σιγκαπούρη και την Μαλαισία, σύμφωνα με το Reuters
Η Ρωσία έστειλε όγκους ρεκόρ μαζούτ και βενζίνης (VGO) στη Σιγκαπούρη και τη Μαλαισία τον Μάρτιο, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv που επισημαίνει το Reuters.
Το πλήρες εμπάργκο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα τέθηκε σε ισχύ στις 5 Φεβρουαρίου και το μεγαλύτερο μέρος του μαζούτ και της VGO της Ρωσίας ανακατευθύνθηκε σε άλλες περιοχές, κυρίως στην Ασία, πολύ πριν από τη λήξη της προθεσμίας.
Τα στοιχεία της Refinitiv, δείχνουν πως τον Μάρτιο οι αποστολές μαζούτ και VGO από ρωσικά λιμάνια προς τη Σιγκαπούρη και τη Μαλαισία ξεπέρασσαν τους 1,1 εκατομμύρια τόνους, σύμφωνα με τις φορτώσεις από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ).
Συνολικά, οι ρωσικές εξαγωγές μαζούτ και VGO είναι στο υψηλότερο επίπεδο από τον Οκτώβριο του 2022 και θα φτάσουν περισσότερους από 4,5 εκατομμύρια τόνους, καθώς οι έμποροι προσπαθούν να απαλλαγούν από τους πλεονασματικούς όγκους μετά τις καθυστερήσεις φόρτωσης τον Φεβρουάριο λόγω του κακού καιρού.
ΗΑΕ και Καλαμάτα
Εν τω μεταξύ, η Fujairah ως σημαντικός εμπορικός κόμβος στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έχει επίσης λάβει όγκους ρωσικών προϊόντων πετρελαίου, που θα μπορούσαν συνολικά ως το τέλος του μήνα να ανέλθουν σε τουλάχιστον 300.000 τόνους.
Ορισμένα ρωσικά προϊόντα πετρελαίου αποστέλλονται στην Ασία μέσω φορτώσεων από πλοίο σε πλοίο (STS) και αυτό το μήνα οι ροές προϊόντων πετρελαίου μαζούτ από ρωσικά λιμάνια προς φορτώσεις STS κοντά στο λιμάνι της Καλαμάτας αναμένεται να φτάσουν μεταξύ 0,8 και 1,0 εκατομμύριο τόνους, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.
Άγνωστοι προορισμοί
Αρκετά δεξαμενόπλοια φορτωμένα σε ρωσικά λιμάνια επίσης, δεν έχουν τελικούς προορισμούς, επομένως το πραγματικό σύνολο των αποστολών μαζούτ την τελευταία μέρα του Μαρτίου από τη Ρωσία στη Σιγκαπούρη και τη Μαλαισία θα μπορούσε να είναι πολύ υψηλότερο από 1 εκατομμύριο τόνους, ανέφεραν οι έμποροι.
«Πιστεύω ότι ένα τεράστιο μέρος αυτών των προμηθειών θα είναι «στο νερό», για αποθήκευση», είπε ένας έμπορος.
Περίπου 350.000-400.000 τόνοι μαζούτ και VGO που φορτώθηκαν από ρωσικά λιμάνια τον Μάρτιο θα μπορούσαν να καταλήξουν στην Τουρκία, ενώ οι προμήθειες στην Ινδία έχουν μειωθεί δραστικά σε λιγότερους από 100.000 τόνους, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.
www.worldenergynews.gr
Το πλήρες εμπάργκο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα τέθηκε σε ισχύ στις 5 Φεβρουαρίου και το μεγαλύτερο μέρος του μαζούτ και της VGO της Ρωσίας ανακατευθύνθηκε σε άλλες περιοχές, κυρίως στην Ασία, πολύ πριν από τη λήξη της προθεσμίας.
Τα στοιχεία της Refinitiv, δείχνουν πως τον Μάρτιο οι αποστολές μαζούτ και VGO από ρωσικά λιμάνια προς τη Σιγκαπούρη και τη Μαλαισία ξεπέρασσαν τους 1,1 εκατομμύρια τόνους, σύμφωνα με τις φορτώσεις από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ).
Συνολικά, οι ρωσικές εξαγωγές μαζούτ και VGO είναι στο υψηλότερο επίπεδο από τον Οκτώβριο του 2022 και θα φτάσουν περισσότερους από 4,5 εκατομμύρια τόνους, καθώς οι έμποροι προσπαθούν να απαλλαγούν από τους πλεονασματικούς όγκους μετά τις καθυστερήσεις φόρτωσης τον Φεβρουάριο λόγω του κακού καιρού.
ΗΑΕ και Καλαμάτα
Εν τω μεταξύ, η Fujairah ως σημαντικός εμπορικός κόμβος στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έχει επίσης λάβει όγκους ρωσικών προϊόντων πετρελαίου, που θα μπορούσαν συνολικά ως το τέλος του μήνα να ανέλθουν σε τουλάχιστον 300.000 τόνους.
Ορισμένα ρωσικά προϊόντα πετρελαίου αποστέλλονται στην Ασία μέσω φορτώσεων από πλοίο σε πλοίο (STS) και αυτό το μήνα οι ροές προϊόντων πετρελαίου μαζούτ από ρωσικά λιμάνια προς φορτώσεις STS κοντά στο λιμάνι της Καλαμάτας αναμένεται να φτάσουν μεταξύ 0,8 και 1,0 εκατομμύριο τόνους, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.
Άγνωστοι προορισμοί
Αρκετά δεξαμενόπλοια φορτωμένα σε ρωσικά λιμάνια επίσης, δεν έχουν τελικούς προορισμούς, επομένως το πραγματικό σύνολο των αποστολών μαζούτ την τελευταία μέρα του Μαρτίου από τη Ρωσία στη Σιγκαπούρη και τη Μαλαισία θα μπορούσε να είναι πολύ υψηλότερο από 1 εκατομμύριο τόνους, ανέφεραν οι έμποροι.
«Πιστεύω ότι ένα τεράστιο μέρος αυτών των προμηθειών θα είναι «στο νερό», για αποθήκευση», είπε ένας έμπορος.
Περίπου 350.000-400.000 τόνοι μαζούτ και VGO που φορτώθηκαν από ρωσικά λιμάνια τον Μάρτιο θα μπορούσαν να καταλήξουν στην Τουρκία, ενώ οι προμήθειες στην Ινδία έχουν μειωθεί δραστικά σε λιγότερους από 100.000 τόνους, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.
www.worldenergynews.gr