Τελευταία Νέα
Περιβάλλον

Μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου ο προσωρινός ανάδοχος για το γήπεδο του Παναθηναϊκού - Το χρονοδιάγραμμα για το νέο κόσμημα της Αθήνας

Μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου ο προσωρινός ανάδοχος για το γήπεδο του Παναθηναϊκού - Το χρονοδιάγραμμα για το νέο κόσμημα της Αθήνας
Πυρήνας περιβαλλοντικής ανάπλασης του Βοτανικού το έργο
Στα μέσα Δεκεμβρίου θα υπάρξει η εικόνα για την ανακήρυξη της προσωρινής αναδόχου κοινοπραξίας που θα αναλάβει την κατασκευή του νέου ποδοσφαιρικού γηπέδου του Παναθηναϊκού, που θα σηματοδοτήσει ένα σημαντικό έργο ανάπλασης στην περιοχή του Βοτανικού. Στις 13 Δεκεμβρίου η διαδικασία της υποβολής των τεχνικοιοικονομικών προσφορών προβλέπεται ότι θα ολοκληρωθεί και εντός 3 ημερών θα ανακηρυχθεί ο προσωρινός ανάδοχος.
Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι εντός τετραμήνου θα έχουν ολοκληρωθεί οι ενδεχόμενες διαδικασίες, προσφυγών και ενστάσεων, ώστε εντός του πρώτου εξαμήνου να ξεκινήσουν τα έργα για μια επένδυση που θα συμβάλλει σημαντικά στην περιβαλλοντική αναβάθμιση της Αττικής στον συγκεκριμένο τομέα.

Ο προϋπολογισμός του γηπέδου είναι της τάξεως των 115 εκατ ευρώ, που προσαυξάνεται με δύο επιλέον έργα:

Το ένα έργο αφορά μία πεζογέφυρα που θα κατασκευαστεί, προκειμένου να "συνδεθεί" το ποδοσφαιρικό γήπεδο με την εξέδρα των φιλοξενουμένων φιλάθλων και o προϋπολογισμός του ανέρχεται σε  3.750.000 ευρώ.
Το δεύτερο έργο, έχει να κάνει με μία μικρή υπογειοποίηση που θα γίνει ως συνοδευτικό έργο, δίπλα στο Μετρό (Στάση Ελαιώνας) προκειμένου να διευκολυνθεί η πρόσβαση προς το ποδοσφαιρικό γήπεδο  κόστους 6.250.000 ευρώ.


Οι περιβαλλοντικοί όροι


Tον δρόμο για τη δημοπράτηση της κατασκευής του νέου γηπέδου του Παναθηναϊκού στον Βοτανικό άνοιξε η έγκριση της τροποποίησης των περιβαλλοντικών όρων από την αρμόδια Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) στις αρχές του μήνα. Ακολούθησε λίγες ημέρες αργότερα, στις 17 Οκτωβρίου, η υπογραφή από την οικονομική επιτροπή του Δήμου Αθηναίων η απόφαση έγκρισης των τευχών του διαγωνισμού για τη δημοπράτηση της αρένας του Παναθηναϊκού. Στόχος είναι, έως τα τέλη του 2026 το κατασκευαστικό έργο να έχει ολοκληρωθεί.

Το πρώτο σημαντικό βήμα για την αλλαγή των περιβαλλοντικών όρων έγινε πριν λίγους μήνες όταν είχε παραταθεί από το ΥΠΕΝ η ισχύς της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) του 2009, η οποία βασίστηκε σε ρύθμιση που είχε περάσει λίγες ημέρες πριν, στον νόμο 4951/2022. Έτσι, προ ημερών υπεγράφη η τροποποίησή της για την κατασκευή και λειτουργία του Νέου Γηπέδου του Παναθηναϊκού στην περιοχή του Βοτανικού.

Με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις του έργου δεν επέρχεται ουσιώδης μεταβολή των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την κατασκευή και λειτουργία του περιβαλλοντικά αδειοδοτημένου έργου και ως εκ τούτου, δεν απαιτείται η υποβολή νέας Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, σύμφωνα με την αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΝ.

Συγκεκριμένα, αλλάζει το μέγεθος της δραστηριότητας και μειώνεται η δόμηση, συγκριτικά με τη μέγιστη επιτρεπόμενη που προβλεπόταν στον νόμο 3983/2011 και στο Προεδρικό Διάταγμα του 2013 για το πρόγραμμα της Διπλής Ανάπλασης. Έτσι, το γήπεδο ποδοσφαίρου (μέγιστης χωρητικότητας 40.000 θεατών) περιορίζεται κατά 877 τετραγωνικά μέτρα (m2) και θα φτάνει τα 33.823 m2 από 34.700 m2 που προβλεπόταν.

Αντιστοίχως η κάλυψη του κτιρίου ποδοσφαίρου μειώνεται κατά 1.800 m2 (25.851 τ.μ. από 27.650 τ.μ. ). Επίσης, το κτίριο θα είναι χαμηλότερο κατά περίπου 2 μέτρα και το μέγιστο ύψος του διαμορφώνεται στα 41,05 μέτρα από 43 μέτρα. Όσο για τις θέσεις στάθμευσης, εντός του κτιρίου ποδοσφαίρου διαμορφώνονται σε 325.

Σύμφωνα με τον φάκελο τροποποίησης και τη νέα εγκεκριμένη Μελέτη Κυκλοφοριακών Επιπτώσεων, οι απαιτούμενες θέσεις κατά τη διεξαγωγή αγώνων ποδοσφαίρου είναι 1.807 (μείωση κατά 893 θέσεις σε σχέση με την ΑΕΠΟ του 2009). Στο Προεδρικό Διάταγμα του 2013 προβλέπεται η κατασκευή υπογείων χώρων στάθμευσης μέγιστης χωρητικότητας 450 αυτοκινήτων. Συνυπολογίζοντας τις 125 θέσεις που προβλέπονται στο κτίριο του Ερασιτέχνη Παναθηναϊκού, οι υπόλοιπες 1.357 θέσεις θα καλυφθούν με θέσεις στάθμευσης σε κοντινό οικοδομικό τετράγωνο ή εντός ακινήτων σε απόσταση μέχρι 200 μέτρα από την περιοχή επέμβασης.

Σημαντικά περιορίζεται η δόμηση των συμπληρωματικών και εμπορικών χρήσεων. Στη νέα ΑΕΠΟ προβλέπονται 4.678,55 m2 από 11.837,94 m2, δηλαδή είναι μειωμένα κατά 6.659,74 m2 σε σύγκριση με όσα προβλεπόταν στον νόμο 3983/2011 και στο Π.Δ. του 2013. Αντιθέτως, αυξάνονται οι εκτάσεις πρασίνου στον περιβάλλοντα χώρο και από 71.326 τετραγωνικά, η υποχρεωτική φύτευση θα φτάσει τα 100.191 m2.

Είναι αξιοσημείωτο ότι ήδη από τον περασμένο Μάιο, στον κλιματικό νόμο έχει περιληφθεί ρύθμιση που επεκτείνει την ισχύ της άδειας κατεδάφισης του Γηπέδου του Παναθηναϊκού στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας. Σύμφωνα με τον νόμο για τη Διπλή Ανάπλαση, η άδεια κατεδάφισης, κατ` εξαίρεση, είχε ισχύ έως την ολοκλήρωση των εκτελούμενων εργασιών στο νέο γήπεδο ποδοσφαίρου στην περιοχή του Βοτανικού, σύμφωνα με τη σχετική άδεια δόμησης και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν των δέκα ετών. Πλέον η χρονική ισχύς της άδειας κατεδάφισης επεκτάθηκε στα 20 έτη. Ακόμη, η δυνατότητα εξαίρεσης για 10 έτη από την κατεδάφιση που είχε δοθεί για τις αυθαίρετες εγκαταστάσεις της Λεωφόρου επεκτάθηκε σε 20 έτη, όπως επίσης και η δυνατότητα νόμιμης λειτουργίας του υφιστάμενου γηπέδου ποδοσφαίρου.

Ο προϋπολογισμός κατασκευής του νέου γηπέδου ανέρχεται στο ποσό των 123 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Η χρηματοδότηση για την κατασκευή είναι εξασφαλισμένη από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF). Ο Δήμος Αθηναίων, ως αναθέτουσα αρχή, δημοπρατεί με ανοικτό διεθνή διαγωνισμό ταυτόχρονα τη μελέτη και κατασκευή του γηπέδου, προκειμένου να εξοικονομήσει χρόνο.

Το γήπεδο θα ανήκει στον Δήμο Αθηναίων, περιέρχεται με μακροχρόνια μίσθωση 100 ετών στον Παναθηναϊκό και θα αποπληρώνεται από τις εμπορικές χρήσεις.
Προβλέπεται ότι θα είναι έτοιμο προς χρήση το 2026.

Παράλληλα ο συνολικός σχεδιασμός περιλαμβάνει επιπλέον έργα που συνολικά θα ξεπεράσουν τα 200 εκατ εξασφαλίζοντας έναν πυρήνα σημαντικής περιβαλλοντικής αναβάθμισης για τον πυρήνα της ευρύτερης περιοχής.

www.worldenergynews.gr


Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης