Μέχρι το 2023 θα έχει ολοκληρωθεί και το project των 84 MW.
Την ερχόμενη εβδομάδα όπως ανέφερε, θα υπάρχει συνάντηση των μετόχων καθώς ήδη έχει προγραμματιστεί ο κύκλος των χρηματοδοτήσεων για την εξαγορά.
Το δάνειο δηλαδή για το εταιρικό σχήμα, που θα δημιουργηθεί από την απόσχιση και η χρηματοδότηση της MORE, θυγατρικής της Motor Oil που θα τοποθετήσει τα κεφάλαια.
Το deal αυτό δείχνει και την προτεραιότητα του ομίλου να επενδύσει τα κέρδη από το διυλιστήριο στην πράσινη ενέργεια.
Διόρθωσαν από τα υψηλά οι τιμές αλλά παραμένουν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα
Στην αγορά του διυλιστηρίου οι τιμές των τελικών προϊόντων υποχώρησαν τον Αύγουστο απο τα υψηλά του Ιουνίου, αλλά ανέκαμψαν και πάλι για το diesel και τα καύσιμα των αεροπορικών γραμμών.
Αντίθετα η βενζίνη ισορρόπησε χαμηλότερα. Παρά ταύτα τα προϊόντα από πλευράς τιμών παραμένουν σε ζώνη υψηλών ιστορικά επιπεδων.
Η εσωτερική αγορά λόγω του τουρισμού παραμένει ισχυρή και τα υψηλά ενεργειακά κόστη απορροφώνται πλήρως.
Η μονάδα της ΝΑΦΘΑ ολοκληρώνεται και θα είναι έτοιμη προς λειτουργία στα τέλη Οκτωβρίου με δυναμικότητα παραγωγής 1 εκατ Μετρητικών Τόνων μετατροπής σε βενζίνη σε ετήσια βάση.
Το 2022 αναμένεται να λειτουργήσει για τους δύο τελευταίους μήνες.
Σε ερώτηση εκπροσώπου της Lazard o κ. Τζαννετάκης ανέφερε ότι ο όμιλος έχει εξασφαλίσει ότι θα λάβει 91 εκατ από τo option πώλησης του 50% της θέσης που έλαβε στον Ελλάκτoρα στην Reggeborgh, κατά συνέπεια έχει διασφαλίσει το ήμισυ του ρίσκου της επένδυσης, ενώ το υπόλοιπο θα μείνει στον όμιλο.
Ευκαιρίες αναζβτώνται και στον τομέα του διυλιστηρίου.για αναβάθμιση.
Αναφερόμενος στο κόστος του φυσικού αερίου ο κ. Τζαννετάκης σημείωσε, ότι ο όμιλος έχει στραφεί στη Νάφθα, στο LPG και στο πετρέλαιο εδώ και 10-11 μήνες από το Νοέμβριο του 2021.
Eπίσης η παραγωγική διαδικασία που ακολουθείται επιτρέπει την παραγωγή πλεονασμάτων υδρογόνου.
Κατά το 2021 η συνολική χρήση του ural που έχει γίνει είναι σχεδόν μηδενική και πάντως κάτω από 1% στην αρχή του έτους.Η μίξη κατά το πρωτο εξάμηνο αφορούσε 37% Basral Medium, 11% Heavy, 26% Kirkuk, 12% El Sider και 14% λοιπά.
Ευκαιρίες αναζητώνται πάντως και στον τομέα του διυλιστηρίου για αναβάθμιση.
Σε άλλη ερώτηση ξένου επενδυτή ο κ. Τζαννετάκης απάντησε ότι, από τα κέρδη του εξαμήνου τα 105 εκατ προέρχονται από υπεραξίες αποθεμάτων και 23 εκατ από τις συναλλαγματικές διαφορές.
Η δομή των πωλήσεων
Στο β΄τρίμηνο του 2022 τα περιθώρια κέρδους της εταιρίας παρουσίασαν σημαντική βελτίωση με αποτέλεσμα να ανέλθουν στα 187 δολ/μ.τ. και προσαρμοσμένα στα 159 δολ/ μετρικό τόνο ανεβάζοντας αυτά του εξαμήνου στα 160 δολ και 125 δολ αντίστοιχα.
Η εξωστρέφεια της στρατηγικής κατευθύνει το 27% των πωλήσεων στην Ελλάδα, 14% στην Λιβύη, 7% στην Ιταλία , 7% στο Λίβανο, 6% στις ΗΠΑ , 6% στην Τουρκία, 4% στην Σαουδική Αραβία και 29% σε λοιπές αγορές. Το 41% των πωλήσεων είναι Gasoil ,16% βενζίνη, 15% καύσιμα αερογραμμών, 15% καύσιμο πετρέλαιο , 4% άσφαλτος, 3% λιπαντικά και 6% λοιπά.
Ηλεκτρισμός
Στον κλάδο του ηλεκτρισμού τα έσοδα από το Korinthos Power (35%) ήταν 564 εκατ ευρώ στο 6μηνο, με EBITDA 32 εκατ.
Η εγκατεστημένη ισχύς στις ΑΠΕ ήταν 279 MW με παραγωγή 278.703 MWh.
To μερίδιο αγοράς της NRG στο retail ανήλθε στο 4,6%.
Στον τομέα της ηλεκτρικής φόρτισης τα σημεία ανήλθαν στα 315 στο τέλος του α΄εξαμήνου, ενώ τώρα έχουν αυξηθεί στα 370 και αναμένονται στα 500 στο τέλος του 2022 και στα 1000 το 2023.
Δομή υποχρεώσεων
Για την περίοδο 2029 -2034 έχουν μεταφερθεί τραπεζικά δάνεια ύψους 486 εκατ.
Το 2026 ωριμάζουν 400 εκατ σε ομολογιακά.
Το 2022 οι λήξεις είναι μόλις 73 εκατ σε τραπεζικό δανεισμό και το 2023 184 εκατ σε τραπεζικό δανεισμό και 90 εκατ σε ομολογιακά.
www.worldenergynews.gr