Στο πλαίσιο της συμφωνίας που ανακοινώθηκε μεταξύ AEGEAN και ΕΛΠΕ για τη χρήση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων SAF, γίνεται αντιληπτή η σημασία των πράσινων αερομεταφορών, με την Ελλάδα να μπαίνει στο δρόμο της νέας εποχής.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΕΕ στοχεύει στη μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, κατά τουλάχιστον 55%, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990 έως το 2030, επιτυγχάνοντας ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα έως το 2050.
Στον τομέα των αερομεταφορών, σκοπός της ΕΕ είναι να τεθούν στην πορεία των στόχων της Κοινότητας για το κλίμα έως το 2030 και το 2050, δεδομένου ότι τα "Βιώσιμα Αεροπορικά Καύσιμα" (Sustainable Aviation Fuel) αποτελούν έναν από τους κύριους βραχυπρόθεσμους και μεσοπρόθεσμους παράγοντες απανθρακοποίησης των αερομεταφορών.
Πώς επιτυγχάνεται η παραγωγή των βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων
Τα SAF είναι καύσιμα, τα οποία παράγονται από βιώσιμες πρώτες ύλες, όπως βιομάζα, χρησιμοποιημένα έλαια, αστικά απόβλητα/απορρίμματα, ή με δέσμευση C02 και ανανεώσιμο ηλεκτρισμό, τα οποία εν συνεχεία αναμιγνύονται με συμβατικά ορυκτά αεροπορικά καύσιμα (Jet A/A-1 Fuel) και γι’ αυτό ονομάζονται SAF.
Παράγονται με διαφορετικές χημικές κατεργασίες, ανάλογα με τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούν ως βάση, με την πλέον διαδεδομένη την επεξεργασία λιπαρών οξέων (HEFA) από 100% βιώσιμα υλικά, όπως χρησιμοποιημένα έλαια και ζωικά λίπη
Η προσαρμογή της χώρας στα νέα δεδομένα
Με τη συμφωνία αυτή, οι δυο οργανισμοί ανοίγουν τον δρόμο για την έγκαιρη προσαρμογή της χώρας μας στους στόχους της επικείμενης ευρωπαϊκής νομοθεσίας για υποχρεωτική χρήση SAF 2% το 2025 σε όλες τις πτήσεις από τα αεροδρόμια της ΕΕ και θέτουν τα θεμέλια για να δημιουργηθούν οι αναγκαίες προϋποθέσεις που θα συμπεριλάβουν τη χώρα στον χάρτη των βιώσιμων αερομεταφορών.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, AEGEAN και ΕΛΠΕ επισήμαναν την ανάγκη ένταξης των SAF στον εθνικό ενεργειακό και κλιματικό σχεδιασμό και κατέθεσαν συγκεκριμένες προτάσεις για τη στήριξη της ανάπτυξης και της χρήσης τους στην Ελλάδα, ενόψει και των επικείμενων ευρωπαϊκών δεσμεύσεων με αφετηρία το 2025 και εφεξής.
Το κόστος αναλαμβάνουν οι δυο εταιρείες ενώ στα σχέδια είναι να μπορεί να εφοδιάζονται με καύσιμα SAF και οι πτήσεις που αναχωρούν από το αεροδρόμιο της Αθήνας.
www.worldenergynews.gr