Η κυβέρνηση ανακοίνωσε την αποδέσμευση 112.000 τόνων βενζίνης και 56.000 τόνων ντίζελ, λόγω βλάβης σε διυλιστήριο της OMV
Μια σοβαρή δυσλειτουργία στο διυλιστήριο Schwechat του πετρελαϊκού κολοσσού OMV το Σάββατο 4 Ιουνίου, ανάγκασε την αυστριακή κυβέρνηση να διαθέσει ποσότητες από τα στρατηγικά της αποθέματα βενζίνης, την ώρα που επενδύσεις της OMV στη Ρωσία έχουν γίνει πονοκέφαλος.
Η κυβέρνηση ανακοίνωσε την αποδέσμευση 112.000 τόνων βενζίνης και 56.000 τόνων ντίζελ.
Η διάθεση αυτή θα καλύψει μια περίοδο περίπου 14 ημερών, ενώ η OMV δεν ήταν μέχρι στιγμής σε θέση να προσδιορίσει πόσο καιρό θα χρειαστεί η «τεχνική βλάβη» του διυλιστηρίου να τακτοποιηθεί.
«Ενεργούμε γρήγορα και απελευθερώνουμε μέρος του αποθέματος, ώστε να μην υπάρξουν εμπλοκές», δήλωσε ο καγκελάριος Karl Nehammer.
Το διυλιστήριο Schwechat είναι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα διυλιστήρια στην κεντρική Ευρώπη, στο οποίο η OMV αποστάζει και διυλίζει αργό πετρέλαιο και παράγωγα ημιέτοιμα προϊόντα.
Το πρόβλημα είναι ένας ακόμη πονοκέφαλος για την OMV, η οποία σταμάτησε να εισάγει ρωσικό πετρέλαιο τον Μάρτιο και πρέπει τώρα να παλέψει με τους στενούς επιχειρηματικούς δεσμούς της με τη Ρωσία.
Η OMV ήταν μέλος της δυτικής επενδυτικής κοινοπραξίας που συγχρηματοδότησε τον αμφιλεγόμενο αγωγό Nord Stream 2 μαζί με το Κρεμλίνο.
Η εταιρεία είχε επίσης επεκτείνει το 2018 τη μακροπρόθεσμη σύμβαση για τις παραδόσεις φυσικού αερίου με την Gazprom έως το 2040, χωρίς ρήτρα εξόδου.
Οι επενδύσεις απεδείχθησαν εκ των υστέρων λάθος
Η OMV, σύμφωνα με τον πρόεδρο του εποπτικού συμβουλίου της εταιρείας, θα επιδιώξει την επανεξέταση των αποφάσεων του πρώην διευθύνοντος συμβούλου Reiner Schiele, οι επενδύσεις του οποίου στη Ρωσία και ο αγωγός φυσικού αερίου Nord Stream 2 η κατασκευή του οποίου ανεστάλη αποδείχθηκαν εκ των υστέρων λάθος.
«Πρέπει να ειπωθεί ξεκάθαρα: Οι επενδύσεις απεδείχθησαν εκ των υστέρων λάθος.
Αν τώρα πρέπει να διαγράψουμε δύο δισεκατομμύρια το πρώτο τρίμηνο του 2022, όλοι οι εμπλεκόμενοι πρέπει να σταματήσουν να προσπαθούν να υπερασπιστούν τις αποφάσεις», πρόσθεσε ο Mark Garrett, επικεφαλής του εποπτικού συμβουλίου.
www.worldenergynews.gr
Η κυβέρνηση ανακοίνωσε την αποδέσμευση 112.000 τόνων βενζίνης και 56.000 τόνων ντίζελ.
Η διάθεση αυτή θα καλύψει μια περίοδο περίπου 14 ημερών, ενώ η OMV δεν ήταν μέχρι στιγμής σε θέση να προσδιορίσει πόσο καιρό θα χρειαστεί η «τεχνική βλάβη» του διυλιστηρίου να τακτοποιηθεί.
«Ενεργούμε γρήγορα και απελευθερώνουμε μέρος του αποθέματος, ώστε να μην υπάρξουν εμπλοκές», δήλωσε ο καγκελάριος Karl Nehammer.
Το διυλιστήριο Schwechat είναι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα διυλιστήρια στην κεντρική Ευρώπη, στο οποίο η OMV αποστάζει και διυλίζει αργό πετρέλαιο και παράγωγα ημιέτοιμα προϊόντα.
Το πρόβλημα είναι ένας ακόμη πονοκέφαλος για την OMV, η οποία σταμάτησε να εισάγει ρωσικό πετρέλαιο τον Μάρτιο και πρέπει τώρα να παλέψει με τους στενούς επιχειρηματικούς δεσμούς της με τη Ρωσία.
Η OMV ήταν μέλος της δυτικής επενδυτικής κοινοπραξίας που συγχρηματοδότησε τον αμφιλεγόμενο αγωγό Nord Stream 2 μαζί με το Κρεμλίνο.
Η εταιρεία είχε επίσης επεκτείνει το 2018 τη μακροπρόθεσμη σύμβαση για τις παραδόσεις φυσικού αερίου με την Gazprom έως το 2040, χωρίς ρήτρα εξόδου.
Οι επενδύσεις απεδείχθησαν εκ των υστέρων λάθος
Η OMV, σύμφωνα με τον πρόεδρο του εποπτικού συμβουλίου της εταιρείας, θα επιδιώξει την επανεξέταση των αποφάσεων του πρώην διευθύνοντος συμβούλου Reiner Schiele, οι επενδύσεις του οποίου στη Ρωσία και ο αγωγός φυσικού αερίου Nord Stream 2 η κατασκευή του οποίου ανεστάλη αποδείχθηκαν εκ των υστέρων λάθος.
«Πρέπει να ειπωθεί ξεκάθαρα: Οι επενδύσεις απεδείχθησαν εκ των υστέρων λάθος.
Αν τώρα πρέπει να διαγράψουμε δύο δισεκατομμύρια το πρώτο τρίμηνο του 2022, όλοι οι εμπλεκόμενοι πρέπει να σταματήσουν να προσπαθούν να υπερασπιστούν τις αποφάσεις», πρόσθεσε ο Mark Garrett, επικεφαλής του εποπτικού συμβουλίου.
www.worldenergynews.gr