Τελευταία Νέα

Στα ύψη το κόστος των φωτοβολταϊκών πάνελ λόγω lock down στην Κίνα

Στα ύψη το κόστος των φωτοβολταϊκών πάνελ λόγω lock down στην Κίνα

Ακριβαίνουν και πάλι τα πάνελς

Επανέρχεται η ακρίβεια στην αγορά φωτοβολταϊκών, έπειτα από μια περίοδο, στις αρχές του έτους, όταν διαφαίνονταν τάσεις αποκλιμάκωσης. Σήμερα, η φωτοβολταϊκή βιομηχανία ταλαιπωρείται και πάλι από προβλήματα υλικοτεχνικής υποστήριξης με την αιτία να εντοπίζεται στην πανδημία και ειδικότερα στο αυστηρό lockdown της Κίνας στη περιοχή της Σαγκάης και νοτιότερα στο Νινγκμπό.

Έτσι, ενώ στις αρχές του 2022 η αγορά περίμενε εντός του έτους αποκλιμάκωση των τιμών στα φωτοβολταϊκά πάνελ, τα δεδομένα ανατρέπονται. Δεν είναι τυχαίο ότι, παράγοντες της αγοράς που ωριμάζουν επενδύσεις σε φωτοβολταϊκά πάρκα μεταφέρουν στο «worldenergynews.gr” την αγωνία τους.

Οι δυσλειτουργίες στα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της Κίνας ασκούν τεράστιες πιέσεις στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και ειδικά στη βιομηχανία ηλιακών πλαισίων, η οποία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις θαλάσσιες μεταφορές μέσω της Σαγκάης και του Νινγκμπό. Να σημειωθεί ότι το κόστος των φωτοβολταϊκών όλο το 2021 είχε αυξηθεί, εξαιτίας πολλών συγκυριών όπως της εκτόξευσης του ενεργειακού κόστους που οδήγησε τα εργοστάσια στην Κίνα να λειτουργούν στο …ρελαντί, της ανόδου των τιμών πυριτίου (χρησιμοποιείται για την κατασκευή των πάνελ), γυαλιού, μετάλλων και άλλων πρώτων υλών, αλλά και της πανδημίας που οδήγησε σε αύξηση το μεταφορικό κόστος.

Το τελευταίο διάστημα, ειδικά από τα μέσα Μαρτίου, καταγράφονται μεγάλες καθυστερήσεις στο λιμάνι της Σαγκάης και εάν η κατάσταση συνεχιστεί οι ειδικοί εκτιμούν ότι θα αυξηθούν έτι περαιτέρω τα κόστη μεταφοράς. Όσο για το άλλο βασικό λιμάνι της Κίνας, το Νινγκμπό, το οποίο επίσης θεωρείται κορυφαίος κόμβος θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών έχει τεθεί υπό lockdown. Η Σαγκάη και το Νινγκμπό είναι τα πιο πολυσύχναστα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, διακινώντας το 90% του όγκου εξαγωγών ηλιακών πάνελ.

Jingosolar: Χειρότερη η κατάσταση από πέρυσι

Ο αριθμός των πλοίων που περιμένουν να φορτώσουν ή να εκφορτιστούν στα δύο λιμάνια σχεδόν δεκαπλασιάστηκε τις τελευταίες τρεις εβδομάδες. Επιπλέον, λόγω του αποκλεισμού αυτών των δύο θαλάσσιων κόμβων, αλλά και άλλων σε ολόκληρη την Κίνα, η Maersk, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, προειδοποιεί για τεράστιες καθυστερήσεις. Αλλά και η χερσαία μεταφορά με φορτηγά είναι επίσης περιορισμένη και εκτιμάται ότι θα επηρεαστεί σοβαρά κατά 50% ή περισσότερο, λόγω του πλήρους αποκλεισμού των δύο λιμανιών.

Σύμφωνα με την Jinkosolar, την κορυφαία εταιρεία ηλιακής ενέργειας στον κόσμο, η συμφόρηση στη Σαγκάη και το Νινγκμπό συνήθως επιδεινώνεται αυτή την εποχή του χρόνου. Ωστόσο, φέτος η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη σε σύγκριση με πέρυσι. Κατά συνέπεια, όπως εκτιμούν τα στελέχη της, αυτό θα οδηγήσει σε μεγαλύτερο χρόνο παράδοσης και σημαντική αύξηση του κόστους μεταφοράς.
Επιπλέον, λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών, της παρατεταμένης αναμονής στα σημεία ελέγχου, των απαιτήσεων για τεστ κορωνοϊού και της πιθανής καραντίνας κατά την επιστροφή, πολλοί οδηγοί φορτηγών αγωνίζονται να παραδώσουν εγκαίρως τα εμπορευματοκιβώτια, εντός και εκτός των λιμανιών. Όλοι αυτοί οι παράγοντες μπορεί να εκτινάξουν στα ύψη τους ναύλους.

Το πρόβλημα, όπως εξηγούν παράγοντες της αγοράς στο «pv-magazine», δεν αποτελεί ένα απλό ζήτημα logistic, αλλά επηρεάζει όλα τα φορτία. Δεν είναι τυχαίο ότι με δεδομένο το αυξανόμενο κόστος και τις πρόσθετες καθυστερήσεις στις αποστολές φορτίων, ο αντιπρόεδρος της Jinkosolar Dany Qian σε δηλώσεις του στο «pv-magazine» θεωρεί ότι οι εταιρείες για να αντιμετωπίσουν την νέα κρίση, θα πρέπει να αυξήσουν τα αποθέματα, λαμβάνοντας υπόψη τον παρατεταμένο χρόνο παράδοσης και την υλικοτεχνική αβεβαιότητα. Επιπλέον, θα πρέπει να αναβαθμίσουν την τεχνολογία, προς πιο αποδοτικά πάνελ ώστε να περιοριστεί το αυξανόμενο κόστος υλικοτεχνικής υποστήριξης ανά watt. Τέλος, προτείνει να εξασφαλίσουν τις παραγγελίες για τα έργα του 2022 το συντομότερο δυνατό, καθώς η τάση των τιμών είναι ανοδική, ώστε να απορροφήσουν τους κραδασμούς στην αλυσίδα εφοδιασμού.

www.worldenergynews.gr



Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης