Oι εκτιμήσεις του εφοπλιστή για την πορεία της εταιρίας έχουν ως εξης:
Έχουμε 40 πλοία στο νερό συν εννέα υπό ναυπήγηση τα οποία θα παραλάβουμε μέσα στους επόμενους 20 μήνες. Το ζητούμενο δεν είναι ο αριθμός πλοίων αλλά η κερδοφορία. Για μία εταιρεία που την τρέχει προσωπικά ο πλοιοκτήτης της στη λογική του hands on, υπάρχει ένα όριο. Αν μεγαλώσει πολύ ο στόλος τότε κατά το κοινός λεγόμενο “χάνεται η μπάλα.” Αυτό που μετράει είναι η ποιότητα των πλοίων και η αξιοπιστία της εταιρείας προς τους τρίτους” και συνέχισε:
“Πάμε με τον σταυρό στο χέρι στην εταιρική μας διακυβέρνηση. Δεν θέλω πολλά βαπόρια. Η ανανέωση του στόλου είναι το κριτήριο και η προσαρμογή στις νέες τεχνολογίες, στις νέες μηχανές. Όμως ακόμα δεν ξέρουμε ποιο θα είναι το καύσιμο που θα καίνε τα πλοία μετά το 2030. Σε κάθε περίπτωση θέλουμε να είμαστε μπροστά από τις εξελίξεις” για να προσθέσει:
“Κάθε πλοίο για τις δεκαετίες μετά το 2030 δεν θα στοιχίζει 30 εκατομμύρια δολάρια. Αλλά θα επενδύονται σε αυτό άλλα 20 εκατομμύρια εξτρά έξοδο για τοποθέτηση μηχανών που θα κινούνται με τα νέα εναλλακτικά καύσιμα. Για να συμβεί αυτό χρειάζεσαι επενδυτές και πρέπει να είσαι αξιόπιστος”.
Ο Πόλυς Β. Χατζηιωάννου δήλωσε αισιόδοξος για την εικόνα της ναυλαγοράς τα επόμενα δύο χρόνια. Όπως είπε βάσει των διαπραγματεύσεων με τους ναυλωτές και το κλείσιμο συμφωνιών και βάση του FFA-Freight Forward Agreeements το 2022 ο ημερήσιος ναύλος για ένα φορτηγό τύπου Panamax θα κυμαίνεται στα 23.000-25.000 δολάρια και ένα Capesize που είναι τα φορτηγά μεγάλης χωρητικότητας από 28.000 έως 30.000 δολάρια. Για το 2023 ο ημερήσιος ναυλος θα είναι για τα Panamax 16.500 δολάρια και για τα Capesize 21.000 δολάρια.
Με προσεκτικά μελετημένες κινήσεις και τη μεθοδικότητα ενός σκακιστή, η Safe Bulkers, συμφερόντων του κ. Πόλυ Βάσου Χατζηιωάννου, προετοιμάζει το μέλλον της σε ένα ακραιφνώς ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπως θα διαμορφωθεί από το 2023 με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς αλλά και τις απαιτήσεις σε θέματα περιβάλλοντος, κοινωνίας και εταιρικής διακυβέρνησης (ESG).
Αποχαιρετώντας το 2021, η εταιρεία, η μετοχή της οποίας διαπραγματεύεται στη χρηματαγορά της Νέας Υόρκης από το 2008, βρίσκεται σε προνομιακή θέση εκκίνησης αφού:
1 Μείωσε τον δανεισμό της κατά περισσότερα από 200 εκατ. δολάρια μέσα σε έναν χρόνο, από τα περίπου 600 εκατ. που ήταν στις αρχές του 2021.
2 Διατηρεί ισχυρή ρευστότητα πάνω από 230 εκατ. δολάρια, εκ των οποίων πάνω 100 εκατ. βρίσκονται στα ταμεία της και πάνω από 130 εκατ. σε πιστοληπτικές γραμμές (credit lines).
3 Ο λόγος δανεισμού της προς τα περιουσιακά της στοιχεία (assets) είναι περίπου στο 30%, ήτοι τα δάνεια αντιστοιχούν περίπου στο 30% των περιουσιακών της στοιχείων.
4 Εχει προχωρήσει εγκαίρως στη διαδικασία ανανέωσης του στόλου της, που αποτελείται από φορτηγά πλοία.
Ειδικότερα:
α) Έχει πουλήσει επτά μεγάλης ηλικίας πλοία και στη θέση τους αγόρασε τέσσερα νεότερα μεταχειρισμένα.
β) Το ναυπηγικό πρόγραμμά της περιλαμβάνει συνολικά εννέα φορτηγά πλοία με συμβόλαια σε γιαπωνέζικες γιάρδες συνολικής αξίας 280 εκατομμυρίων δολαρίων. Η παράδοσή τους θα αρχίσει από το β’ τρίμηνο του 2022. ‘Όπως επεσήμανε ο Πόλυς Β. Χατζηιωάννου όταν υπεγράφησαν οι παραγγελίες πριν από 18 μήνες η αξία ναυπήγησης ενός πλοίου ήταν στα 30 εκατομμύρια δολάρια ενώ σήμερα έχουν ανέλθει στα 40-43 εκατομμύρια. “Τοποθετηθήκαμε σωστά και στην κατάλληλη στιγμή. Στη Ναυτιλία όλα είναι θέμα σωστού timing. Παραγγείλαμε πριν γεμίσουν τα ναυπηγεία” επεσήμανε.
Από αυτά τρία είναι Post-Panamax, μεταφορικής ικανότητας 87.000 τόνων το καθένα, και έξι Kamsarmax μεταφορικής ικανότητας 82.000 τόνων το καθένα.
Είναι αξιοσημείωτο ότι θα ναυπηγηθούν βάσει των πιο σύγχρονων προδιαγραφών που υπάρχουν σήμερα στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία και εφαρμόζονται μετά το 2025. Συγκεκριμένα, καλύπτουν τις προϋποθέσεις που αφορούν τη μειωμένη εκπομπή των αερίων του θερμοκηπίου κατά 30% (GHG – EEDI Phase 3) σε σύγκριση με το 2008 και τις προϋποθέσεις NOx Tier III για λιγότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου.
γ) Πρόσφατα αγόρασε ένα second hand capesize φορτηγό ναυπηγήσεως 2014, γιαπωνέζικων συμφερόντων έναντι 33,8 εκατομμυρίων δολαρίων. Το συγκεκριμένο πλοίο τον περασμένο Οκτώβριο έκανε 41,8 εκατ. δολ. Είναι μεταφορικής ικανότητας 181.000 τόνων και θα μετονομαστεί σε MV Maria. Η αγορά έγινε με ίδια κεφάλαια και αναμένεται να παραδοθεί στην εταιρεία μέσα στον Φεβρουάριο. Αυτό θα είναι το 6ο Cape και 40o συνολικά πλοία του στόλου μας. Το MV Maria είναι αδελφό πλοίο του προσφάτως αποκτηθέντος MV Stelios Υ και αγοράστηκε όπως πιστεύουμε σε ανταγωνιστική τιμή, αφού εκμεταλλευτήκαμε την αδύναμη αυτή την περίοδο ναυλαγορά των Cape.
Η εταιρεία «SAFE BULKERS PARTICIPATIONS PLC» (εφεξής η «Εκδότρια») ανακοινώνει ότι από την 31.01.2022 θέτει στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το εγκριθέν στην από 31.01.2022 συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς Ενημερωτικό Δελτίο, το οποίο συντάχθηκε σύμφωνα με τον Κανονισμό (EE) 2017/1129, τους κατ’ εξουσιοδότηση Κανονισμούς (EE) 2019/979 και (ΕΕ) 2019/980 και τα άρθρα 57-68 του Ν. 4706/2020, όπως ισχύουν, αναφορικά με τη έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου (εφεξής το «ΚΟΔ») από την Εκδότρια, συνολικού ποσού κατά κεφάλαιο έως €100.000.000, διάρκειας πέντε (5) ετών, διαιρούμενου σε έως 100.000 άυλες, κοινές, ανώνυμες, ομολογίες με ονομαστική αξία εκάστης €1.000 (εφεξής οι «Ομολογίες»), με την εγγύηση της εταιρείας «SAFE BULKERS INC» (εφεξής η «Εγγυήτρια»), σύμφωνα με την από 19.01.2022 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Εκδότριας και την από 19.01.2022 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Εγγυήτριας (εφεξής η «Έκδοση»). Οι Ομολογίες που πρόκειται να εκδοθούν θα διατεθούν προς κάλυψη από το επενδυτικό κοινό μέσω δημόσιας προσφοράς εντός της Ελληνικής Επικράτειας (η «Δημόσια Προσφορά»), με χρήση της υπηρεσίας Ηλεκτρονικού Βιβλίου Προσφορών («Η.ΒΙ.Π.») του Χρηματιστηρίου Αθηνών, θα καταχωρηθούν στο Σ.Α.Τ. και θα εισαχθούν προς διαπραγμάτευση στην Κατηγορία Τίτλων Σταθερού Εισοδήματος της Ρυθμιζόμενης Αγοράς του Χρηματιστηρίου Αθηνών (εφεξής το «Χ.Α.»).
Το Χ.Α., κατά τη συνεδρίασή του την 31.01.2022, ενέκρινε την εισαγωγή των Ομολογιών στην Κατηγορία Τίτλων Σταθερού Εισοδήματος της Ρυθμιζόμενης Αγοράς του Χ.Α., υπό την αίρεση έγκρισης του Ενημερωτικού Δελτίου από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και επιτυχούς ολοκλήρωσης της Δημόσιας Προσφοράς των Ομολογιών της Εκδότριας.
Πηγή: Νewmoney.gr
www.worldenergynews.gr