Συγκρατημένα αισιόδοξος ο κ. Π. Τζαννετάκης για το τρίτο τρίμηνο του έτους
Ο κ. Τζαννετάκης ανέλυσε το turn around του Ομίλου που κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους είναι αξιοσημείωτο αλλά και τους παράγοντες του υφιστάμενου ρίσκου, που έχουν να κάνουν με την πορεία της ζήτησης σε συνδυασμό με την Μετάλλαξη Δ και τον COVID γενικότερα.
Η πορεία του Ομίλου είναι τέτοια που τα μερίσματα θα επιστρέψουν στους μετόχους καλώς εχόντων των πραγμάτων και όπως ανέφερε ο κ. Τζαννετάκης η δίοκηση εξετάζει υπό τις παρούσες προϋποθέσεις την διανομή προμερίσματος, χαρις την την υψηλή κερδοφορία του τρέχοντος έτους.
Δεν αποκλείεται μάλιστα αυτό να γίνει και τον ερχόμενο Νοέμβριο κατά παρέκκλιση, καθώς η καθιερωμένη περίοδος που υλοποιείται η πρώτη διανομή μερίσματος συνηθίζεται να είναι ο Δεκέμβριος.
Παράλληλα όπως ανακοίνωσε ο κ.Τζαννετάκης η εταιρεία εξετάζει να επιμηκύνει ένα ποσό υφιστάμενων δανείων της τάξης των 200-300 εκατ σε μεγαλύτερη διάρκεια 7ετίας ή 10ετίας, με δεδομένο το ευνοϊκό κλίμα που υφίσταται στις αγορές, ώστε να υπάρχει ευχευρέστερη αποπληρωμή.
Σταδιακή αλλά σταθερή βελτίωση των περιθωρίων διύλισης
Τα περιθώρια κέρδους της διύλισης βελτιώνονται σταθερά, η διαφορά θα γίνει όταν και οι όγκοι των πωλήσεων ακολουθήσουν με έντονους ρυθμούς.
Αυτό γίνεται ήδη στα καύσιμα των αυτοκινήτων με αποτέλεσμα Shell και AVIN να παρουσιάζουν κατά τον Αύγουστο τους όγκους πωλήσεων, που είχαν και τον αντίστοιχο μήνα του 2019.Ο Αύγουστος ήταν ένας ισχυρός μήνας, όπως και ο Ιούλιος με ρυθμό αύξησης στη λιανική της τάξης του 20%.
Υπήρξαν επίσης κάποια στοιχεία που επηρέασαν τα αποτελέσματα και δεν επέτρψαν μια μεγαλύτερη αύξηση κερδοφορίας. Αυτά είναι:
- Το κόστος των CO2 η άνοδος των τιμών των οποίων οδήγησε σε επιβάρυνση 10 εκατ ευρώ.
- Το κόστος προμήθειας της ενέργειας για την NRG
- Η αποτίμηση των αποθεμάτων, καθώς μεγάλο μέρος των οποίων είχε συμφωνηθεί να πωληθεί τον Ιούλιο και δεν επέτρεψε την καλύτερη λογιστική αποτίμηση στο κλείσιμο του εξαμήνου.
Η πορεία της αγοράς του πετρελαίου σε σχέση με τον COVID θα είναι ο βασικός παράγοντας που θα επηρεάσει τον όμιλο, καθόσον οι περιορισμοί δεν θα επανακάμψουν.
Ο τομέας των καυσίμων για αεροπλάνα είναι προφανές, ότι έχει ακόμα δρόμο χρονικά για να επανέλθει.
Οι αποφάσεις του ΟΠΕΚ+ και τα αποθέματα
Ο ΟΠΕΚ+ αποφάσισε να διατηρήσει την πολιτική του σταθερή, προσθέτοντας στην πλευρά της προσφοράς 400.000 βαρέλια την ημέρα ανά μήνα μέχρι το τέλος του έτους.
"Κατορθώσαμε να εξουδετερώσουμε ένα μεγάλο πλεόνασμα από την παγκόσμια αγορα πετρελαίου" ανέφερε ο Ρώσος υπουργός Νόβακ, ενώ ο OΠΕΚ+ δήλωσε:
Καθώς κάποια αβεβαιότητα παραμένει στον ορίζοντα, η αγορά έχει ενδυναμωθεί και τα αποθέματα των χωρών του ΟΟΟΣΑ συνεχίζουν να μειώνονται.
Σύμφωνα εξάλλου με στοιχεία του ΕΙΑ τα αποθέματα βενζίνης αυξήθησαν κατά 1,3 εκατ βαρέλια την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ οι αναλυτές ανέμεναν 1,6 εκατ πτώση.
Και αυτό οφείλεται στον Τροπικό Τυφώνα Henry, o οποίος "έκλεισε" την Ανατολική Ακτή σύμφωνα με εκπρόσωπο της Mizuho.
Tα αποθέματα πετρελαίου έπεσαν κατά 7,2 εκατ βαρέλια στα 425,4 εκατ βαρέλια, ενώ οι αναλυτές περίμεναν πτωση κατά 3,1 εκατ βαρέλια.
Το πρόβλημα του Κόλπου του Μεξικού λόγω του Τυφώνα IDA θα κρατήσει υπο πίεση τα αποθέματα πετρελαίου.
www.worldenergynews.gr