Παρόλο που η General Motors θα κατασκευάσει τα δύο πρώτα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα της Honda για τη Βόρεια Αμερική, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να αλλάξει πορεία και να κατασκευάσει τη δική της αργότερα αυτήν τη δεκαετία, σύμφωνα με το Associated Press.
Σύμφωνα με τους αξιωματούχους της εταιρείας, η Honda θα αρχίσει να κατασκευάζει τη δική της ανεξάρτητη σειρά, μετά την κυκλοφορία των πρώτων ηλεκτροκίνητων οχημάτων που θα κατασκευάσει η GM το 2024.
«Πρόθεσή μας είναι η παραγωγή αυτοκινήτων σε δικά μας εργοστάσια» δήλωσε ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Honda της Αμερικής, Dave Gardner, προσθέτοντας ότι η Honda έχει αναπτύξει τεχνογνωσία στην κατασκευή μπαταριών από την κατασκευή υβριδίων ηλεκτρικής ενέργειας. «Σκοπεύουμε απολύτως να χρησιμοποιήσουμε αυτόν τον πόρο» πρόσθεσε.
Η σχέση Honda – GM
Όπως είναι γνωστό, η Honda και η GM έχουν συνεργαστεί στις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και τα ηλεκτρικά οχήματα. Νωρίτερα φέτος ανακοίνωσαν ότι η GM θα κατασκευάσει ένα Honda SUV και ένα Acura SUV χρησιμοποιώντας την αρχιτεκτονική ηλεκτρικών οχημάτων της Ultium και το σύστημα μπαταριών. Η εταιρεία είπε ότι το Honda SUV θα ονομάζεται Prologue και ότι και τα δύο SUV θα έχουν οδηγικά χαρακτηριστικά σχεδιασμένα από τη Honda.
Αλλά μετά από αυτά τα δύο, η Honda σχεδιάζει τη δική της κατασκευή για το μεγαλύτερο μέρος μιας σειράς ηλεκτρικών οχημάτων, αν και δεν έχει αποφασίσει αν θα χρησιμοποιήσει GM στοιχεία. Σύμφωνα με τον Gardner, οι προβλέψεις πωλήσεων για το Prologue κυμαίνονται μεταξύ 40.000 και 150.000 ετησίως, χωρίς να γνωστοποιηθεί ο χρόνος υλοποίησης αυτού του στόχου.
Ο στόχος
Τον Απρίλιο, η εταιρεία δήλωσε ότι σκοπεύει να καταργήσει όλα τα βενζινοκίνητα οχήματά της στη Βόρεια Αμερική έως το 2040, καθιστώντας την τελευταία μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία με στόχο να γίνει ουδέτερη από τον άνθρακα. Η Honda θέλει το 40% των πωλήσεων οχημάτων της Βόρειας Αμερικής να λειτουργούν με μπαταρία έως το 2030 και το 80% όλων των οχημάτων που πωλούνται να λειτουργούν με μπαταρίες ή υδρογόνο έως το 2035.
Η Honda είχε αρχικά προγραμματίσει να πληροί αυστηρότερα πρότυπα οικονομίας καυσίμου και ρύπανσης με την προσθήκη υβριδίων για τη βελτίωση κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, οι ρυθμιστικές ενέργειες σε όλο τον κόσμο για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, συμπεριλαμβανομένων προτάσεων του προέδρου των ΗΠΑ Joe Biden, έχουν μετακινήσει την εταιρεία περισσότερο προς τα ηλεκτρικά οχήματα, δήλωσε ο Gardner.
Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία αντιπροσώπευαν λιγότερο από το 2% των πωλήσεων νέων οχημάτων στις ΗΠΑ πέρυσι, αλλά οι αναλυτές προβλέπουν τεράστια ανάπτυξη καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες ξεκινούν νέα μοντέλα.
www.worldenergynews.gr